Metal Gear Solid Delta: Snake Eater z nową łatką – Konami naprawia głosy Snake’a

Konami właśnie wrzuciło nową łatkę do Metal Gear Solid Delta: Snake Eater – najnowszego remake’u kultowej gry Hideo Kojimy z 2004 roku. Choć twórca oryginału nie brał udziału w projekcie, to i tak tytuł od razu zrobił ogromne wrażenie na fanach serii. Delta to w końcu pełnoprawny prequel pierwszego Metal Gear Solid, co czyni go świetnym startem dla graczy, którzy dopiero chcą wejść w to szalone, pełne absurdów i powagi zarazem uniwersum.

Poprawki w aktualizacji 1.1.4

Gra wylądowała pod koniec sierpnia i mimo że to dopieszczony remake na Unreal Engine 5, to jednak – jak w przypadku większości dużych premier – nie obeszło się bez poprawek. Poprzednia aktualizacja dodała między innymi opcję odwróconej kamery, naprawiła nagrody za rozwalenie wszystkich 64 żabek GA-KO i rozwiązała kilka uciążliwych crashy. Teraz Konami idzie dalej i wrzuca kolejną łatkę oznaczoną numerem 1.1.4.

Najważniejszym punktem są problemy z dubbingiem, które mocno psuły klimat. Snake w niektórych scenach nagle zaczynał gadać po angielsku, mimo że gracz wybrał inny język. Bywało też jeszcze dziwniej – w środku cutscen Snake płynnie przeskakiwał z japońskiego na angielski i odwrotnie. Jak łatwo się domyślić, przy grze, w której ikoniczne kwestie są jedną z największych atrakcji, takie błędy mogły wywoływać spory zgrzyt.

Co jeszcze naprawiono?

Łatka nie zatrzymała się tylko na dialogach. Kolejnym problemem były znikające postacie i zwierzęta w niektórych przerywnikach filmowych. Nie wiadomo, czy znikały tylko postacie drugoplanowe, jak pomagierzy Volgina, czy także kluczowi bohaterowie pokroju Ocelota czy Evy – ale na szczęście bug został wyeliminowany.

Naprawiono też poważny problem w walce z bossem The Pain. Gracze nie mogli wskoczyć na skały w arenie wypełnionej wodą, a było to kluczowe do stosowania taktyki opartej na przechodzeniu między pływaniem a lądowaniem na suchym gruncie. Teraz ta walka powinna działać dokładnie tak, jak zaplanowali twórcy.

Oprócz tego patch wprowadza jeszcze mniejsze poprawki stabilności i optymalizacji, więc gra powinna działać płynniej.

Sukces gry i plany na przyszłość

Warto przypomnieć, że Metal Gear Solid Delta: Snake Eater sprzedał się w milionie egzemplarzy w ciągu pierwszej doby – to potężny wynik, pokazujący, jak wielką siłę ma ta marka nawet po latach. A to dopiero początek, bo Konami nie zwalnia tempa. Już 30 października gracze dostaną tryb multiplayer Fox Hunt, który będzie darmowym dodatkiem. Tryb zaoferuje dwie formy zabawy: Survival Capture i Survival Intrude, czyli pełne napięcia starcia opierające się na skradaniu i przewyższaniu przeciwników sprytem, a nie tylko siłą ognia.

Może Cię zainteresować

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *