Megabonk to roguelike’owa gra indie, w której głównym celem gracza jest przetrwanie, pokonanie bossa i uniknięcie ostatecznej fali wrogów, która może zakończyć rozgrywkę w każdej chwili. To nie jest gra, w której wszystko da się osiągnąć za jednym razem – gracze muszą powtarzać te same mapy wielokrotnie, aby poznać przeciwników, broń, tomy i przedmioty, zdobyć doświadczenie, wykonywać zadania poboczne i zgromadzić złoto potrzebne do odblokowania lepszego ekwipunku. Dzięki temu każda kolejna próba staje się bardziej przemyślana i pozwala skuteczniej przygotować się do finałowej walki.
Jak zdobyć wszystkie bronie w Megabonk?
W Megabonk niektóre bronie są dostępne od razu, inne wymagają wykonania konkretnych zadań lub osiągnięcia określonych celów. Poniżej znajdziesz kompletny przewodnik po wszystkich 29 broniach i sposobach ich odblokowania:
Broń startowa
- Flamewalker, Sword, Lightning Staff, Firestaff, Chunkers, Bone, Bow – dostępne od początku gry, bez dodatkowych wymagań.
Broń wymagająca osiągnięć
- Revolver – odblokowuje się po zabiciu 7 500 wrogów.
- Aegis – wymaga zablokowania 500 obrażeń w zbroi Sir Oofie. Zainwestuj w statystykę Zbroi poprzez Armor Tome lub wybierz zwiększenie pancerza w Charge Shrine.
- Bananarang – znajdziesz ukrytą bananową broń w mapie Lasu, zwykle podczas pierwszego etapu Forest Stage 1.
- Aura – odblokowanie wymaga nieprzyjmowania obrażeń przez dwie minuty; najlepiej na pierwszym etapie gry.
- Axe – wymaga zabicia 2 000 wrogów używając miecza. Miecz jest domyślną bronią Sir Oofie.

Specjalne zadania postaci
- Space Noodle – ukończenie Desert Tier 2 jako Tony McZoom.
- Slutty Rocket – zabicie 15 000 wrogów jako CL4NK.
- Dragon’s Breath – zabicie 1 000 Wisp jako Fox na mapie Desert.
- Dexecutioner – zabicie 12 500 wrogów mieczem, najlepiej w Forest Stage na wyższym poziomie trudności.
Broń wymagająca poziomowania tomów
- Sniper Rifle – wymaga Precision Tome do poziomu 10.
- Wireless Dagger – wymaga Lightning Staff do poziomu 15.
- Blood Magic – wymaga Bloody Tome do poziomu 12.
- Black Hole – wymaga Knockback Tome do poziomu 10.
- Dice – wymaga Luck Tome do poziomu 12.
- Corrupted Sword – wymaga Cursed Tome do poziomu 20 w czasie krótszym niż 10 minut.
Broń z losowych dropów lub interakcji ze środowiskiem
- Shotgun – 5% szansy po zniszczeniu tumbleweeda na Desert Stage 2.
- Katana – 5% szansy po zniszczeniu tumbleweeda na Desert Stage 1.
- Poison Flask – zabicie Scorpionussy Miniboss trzy razy w Desert.
- Tornado – naładowanie Charge Shrine podczas piaskowej burzy na Desert 5.
- Frostwalker – zamrożenie 1 000 wrogów przy użyciu Ice Cube.
- Hero Sword – pokonanie bossa bez używania przedmiotów, powerupów i shrine’ów.
Zdobycie wszystkich broni w Megabonk wymaga cierpliwości, precyzji i znajomości mechanik gry. Gra premiuje zarówno zręczność, jak i strategiczne myślenie – planowanie kolejnych runów, maksymalizacja efektu tomów i wykorzystywanie unikatowych interakcji na mapach. Każda broń wprowadza nowe możliwości, więc kompletowanie kolekcji nie tylko daje satysfakcję, ale też znacząco ułatwia kolejne podejścia do bossów i fal wrogów.

Pasjonat gier MMO i typowo społecznościowych aplikacji. Redaktor naczelny portalu Desercik i twórca wielu innych portali nie tylko o grach. Codziennie porusza zagadnienia związane z marketingiem internetowym na swoim prywatnym blogu. Wieczorami czas spędza z córką, a gdy zaśnie zaczynać grać… grać w to co najlepsze.

