Megabonk to roguelike’owa gra indie, w której głównym celem gracza jest przetrwanie, pokonanie bossa i uniknięcie ostatecznej fali wrogów, która może zakończyć rozgrywkę w każdej chwili. To nie jest gra, w której wszystko da się osiągnąć za jednym razem – gracze muszą powtarzać te same mapy wielokrotnie, aby poznać przeciwników, broń, tomy i przedmioty, zdobyć doświadczenie, wykonywać zadania poboczne i zgromadzić złoto potrzebne do odblokowania lepszego ekwipunku. Dzięki temu każda kolejna próba staje się bardziej przemyślana i pozwala skuteczniej przygotować się do finałowej walki.

Jak zdobyć wszystkie bronie w Megabonk?

W Megabonk niektóre bronie są dostępne od razu, inne wymagają wykonania konkretnych zadań lub osiągnięcia określonych celów. Poniżej znajdziesz kompletny przewodnik po wszystkich 29 broniach i sposobach ich odblokowania:

Broń startowa

  • Flamewalker, Sword, Lightning Staff, Firestaff, Chunkers, Bone, Bow – dostępne od początku gry, bez dodatkowych wymagań.

Broń wymagająca osiągnięć

  • Revolver – odblokowuje się po zabiciu 7 500 wrogów.
  • Aegis – wymaga zablokowania 500 obrażeń w zbroi Sir Oofie. Zainwestuj w statystykę Zbroi poprzez Armor Tome lub wybierz zwiększenie pancerza w Charge Shrine.
  • Bananarang – znajdziesz ukrytą bananową broń w mapie Lasu, zwykle podczas pierwszego etapu Forest Stage 1.
  • Aura – odblokowanie wymaga nieprzyjmowania obrażeń przez dwie minuty; najlepiej na pierwszym etapie gry.
  • Axe – wymaga zabicia 2 000 wrogów używając miecza. Miecz jest domyślną bronią Sir Oofie.

Specjalne zadania postaci

  • Space Noodle – ukończenie Desert Tier 2 jako Tony McZoom.
  • Slutty Rocket – zabicie 15 000 wrogów jako CL4NK.
  • Dragon’s Breath – zabicie 1 000 Wisp jako Fox na mapie Desert.
  • Dexecutioner – zabicie 12 500 wrogów mieczem, najlepiej w Forest Stage na wyższym poziomie trudności.

Broń wymagająca poziomowania tomów

  • Sniper Rifle – wymaga Precision Tome do poziomu 10.
  • Wireless Dagger – wymaga Lightning Staff do poziomu 15.
  • Blood Magic – wymaga Bloody Tome do poziomu 12.
  • Black Hole – wymaga Knockback Tome do poziomu 10.
  • Dice – wymaga Luck Tome do poziomu 12.
  • Corrupted Sword – wymaga Cursed Tome do poziomu 20 w czasie krótszym niż 10 minut.

Broń z losowych dropów lub interakcji ze środowiskiem

  • Shotgun – 5% szansy po zniszczeniu tumbleweeda na Desert Stage 2.
  • Katana – 5% szansy po zniszczeniu tumbleweeda na Desert Stage 1.
  • Poison Flask – zabicie Scorpionussy Miniboss trzy razy w Desert.
  • Tornado – naładowanie Charge Shrine podczas piaskowej burzy na Desert 5.
  • Frostwalker – zamrożenie 1 000 wrogów przy użyciu Ice Cube.
  • Hero Sword – pokonanie bossa bez używania przedmiotów, powerupów i shrine’ów.

Zdobycie wszystkich broni w Megabonk wymaga cierpliwości, precyzji i znajomości mechanik gry. Gra premiuje zarówno zręczność, jak i strategiczne myślenie – planowanie kolejnych runów, maksymalizacja efektu tomów i wykorzystywanie unikatowych interakcji na mapach. Każda broń wprowadza nowe możliwości, więc kompletowanie kolekcji nie tylko daje satysfakcję, ale też znacząco ułatwia kolejne podejścia do bossów i fal wrogów.

Był to artykuł z serii: Megabonk
Spis treści