Misja „Odsłonięcie” jest kulminacyjnym zadaniem dodatku Brushes with Death w grze Kingdom Come: Deliverance 2. To przygoda, która wymaga od gracza zarówno spostrzegawczości, zręczności, jak i wyczucia taktycznego. Tym razem głównym celem jest odnalezienie zaginionej figurki religijnej, co wciąga nas w misterną intrygę łączącą eksplorację, dialogi oraz skradanie się i walkę. Po powrocie do malarza Wojciecha w Kuttenbergu czeka nas wybór jednej z dwóch możliwych ścieżek zakończenia wątku, które w znaczący sposób wpływają na fabułę dodatku.
Znajdź rzeźbioną figurkę
Rozpoczynając misję, należy udać się do malarza tarcz w Kuttenbergu, od razu po ukończeniu zadania „Korzeń zła”. Artysta zdradza, że poszukiwany posążek Maryi znajduje się w rękach czeladnika Chrudosza, który zniknął w okolicach miasta. Pierwszym krokiem jest wizyta u cieśli Drzazgi, który prowadzi swój warsztat stolarski przy zachodnim murze Kuttenbergu. W rozmowie z nim najlepiej wykorzystać umiejętności perswazji, aby wydobyć informacje o figurce i jej lokalizacji.
Ślady prowadzą do opuszczonej rudery, położonej przy leśnej ścieżce na północny-wschód od wioski Maleszów. Po dotarciu na miejsce warto dokładnie zbadać wnętrze budynku, aby odkryć dłuto Chrudosza, które posłuży jako trop do dalszych działań.

Następnym etapem jest udanie się na południowy-wschód, do obozu wroga, gdzie przetrzymywany jest Chrudosz. Teren jest pilnie strzeżony przez bandytów, a gracz może wybrać metodę postępowania – otwartą walkę lub ciche eliminowanie przeciwników w nocy. Szczególną ostrożność należy zachować wobec strażników z pochodniami, którzy mają zwiększoną widoczność w ciemnościach. Lider rozbójników, bandyta Kat, posiada klucz do skrzyni, w której znajduje się upragniony posążek Maryi.
Czeladnik Chrudosz
W pobliżu drzewa, przy którym przetrzymywany jest czeladnik, gracz staje przed wyborem moralnym. Można pozostawić go przywiązanym, pozwalając na dalsze losy w rękach losu, lub uwolnić go, co otwiera dwie możliwości – pozwolić mu uciec, lub przeprowadzić rozmowę, aby udał się z nami do wójta i poddał się karze. Decyzja wpływa nie tylko na przebieg fabuły, ale również na charakter zakończenia i relacje z innymi postaciami dodatku.
Zakończenie dodatku
Po odzyskaniu figurki pozostaje już tylko powrót do malarza w Kuttenbergu, gdzie rozgrywa się finał dodatku. Pierwsze dialogi mają charakter wprowadzający, ale w pewnym momencie dochodzi do rozwidlenia fabularnego, które zmusza gracza do wyboru kierunku dalszych wydarzeń.
Domyślne zakończenie zakłada, że artysta dokańcza swój obraz i przekazuje go zakonnikom. W nagrodę otrzymujemy tajemniczy przedmiot – Muzę malarza, który później można wykorzystać w ukrytej scenie. Alternatywnie można zdecydować się na bardziej dramatyczną ścieżkę – zniszczyć dzieło malarza. W tym wypadku, po pomyślnym teście perswazji, Wojciech spala swój obraz na obrzeżach miasta, a przerywnik filmowy dostosowuje się do wybranego zakończenia.
Mimo że misja kończy dodatek, gracz nadal może odwiedzać malarza w jego warsztacie w Kuttenbergu lub w komnacie zamku Troski, aby przemalować tarczę, a także rozpocząć inne zadania, jak na przykład misja „Z lwem w herbie”, która rozszerza uniwersum gry.
Ukryta scena – Muza malarza
Jeżeli wybraliśmy domyślne zakończenie, w którym artysta kończy dzieło, gracz otrzymuje kolorową czaszkę o nazwie Muza malarza. To nie jest zwykły przedmiot – to prawdziwa czaszka samego Wojciecha, która może zostać „zwrócona” właścicielowi. W tym celu należy udać się do grobu Wojciecha, który odwiedzaliśmy w misji „Bóg decyduje”. Na miejscu trzeba odkopać pochówek, umieścić czaszkę wewnątrz i zasypać grób. W ten sposób odblokujemy trofeum Spoczywaj w pokoju, które stanowi symboliczne zamknięcie wątku malarza i dodatkowy smaczek dla graczy śledzących wszystkie niuanse dodatku.

Pasjonat gier MMO i typowo społecznościowych aplikacji. Redaktor naczelny portalu Desercik i twórca wielu innych portali nie tylko o grach. Codziennie porusza zagadnienia związane z marketingiem internetowym na swoim prywatnym blogu. Wieczorami czas spędza z córką, a gdy zaśnie zaczynać grać… grać w to co najlepsze.

