Jeśli kręcisz się po Interchange, prędzej czy później trafisz na zamknięte przejścia i skróty, które potrafią mocno ułatwić życie w strefie kwarantanny. Jeden z takich skrótów prowadzi prosto do Skethermoor Prison, gdzie siedzi ważna postać związana z jednym z wyjść z regionu. Problem w tym, że żeby to wszystko uruchomić, musisz dostać się do Crane Control Room, a wejście blokuje keycard, który zniknął w dość nieprzyjemnych okolicznościach.

Żeby znaleźć tę kartę, trzeba wcześniej poradzić sobie z kilkoma zabezpieczeniami i uzbroić się w cierpliwość. Poniżej pełna trasa, krok po kroku.

Jak zdobyć Crane Control Keycard w Atomfall?

Zacznij od podstaw: bez Atomic Battery nic tu nie zdziałasz. Pierwszą baterię możesz ogarnąć na dwa sposoby – dogadać się z Molly w Slatten Dale albo skończyć wątek ze St. Katherine’s Church, zdobyć Vicar’s Key i otworzyć skrzynkę na piętrze. Jeśli grasz trochę bardziej bezkompromisowo, możesz po prostu pozbyć się Molly lub McHenry’ego i wyjąć baterie z ich ekwipunku.

Gdy już masz zasilanie, wbijaj do Interchange i kieruj się do Central Processor Room. Wsuń baterię do Bootstrap System Terminal, a obiekt częściowo ożyje. Teraz trzeba włączyć cztery Data Stores, bo bez nich Interchange dalej będzie tylko migał kontrolkami.

Najważniejsze w tym momencie jest Data Store Bravo, ale wejście do niego prowadzi wyłącznie przez Skethermoor. Ten teren jest pilnowany przez ludzi The Protocol, więc warto wcześniej zaskarbić sobie sympatię kapitana Simsa. Wystarczy przekazać mu trochę informacji o tym, co dzieje się w Wyndham Village – chociażby o sytuacji w piekarni albo o sprawie w kościele. Po tej rozmowie strażnicy przestaną cię zatrzymywać.

Jeśli nie masz ochoty nic mu zgłaszać, to istnieje boczna dróżka – Slate Mine Caves na Slatten Dale (28.9 E, 71.1 N). Tamtędy też dotrzesz do Skethermoor.

Wejście z tej strony do Interchange znajdziesz pod 39.6 E, 73.1 N. Drzwi pilnuje wieżyczka automatyczna, a w środku kręcą się żołnierze Protocol. Przekradnij się lub wyczyść okolicę i idź na dół. Za zamkniętymi drzwiami kwarantanny czekają już Ferale, więc przygotuj się na szarpaninę.

Za bramą będzie żaluzja, pod którą musisz się przeczołgać. Po lewej ścianie znajdziesz Data Store Bravo – włóż baterię i uruchom terminal. Gdy zasilanie ruszy, otworzy się też pobliski magazyn, w którym stacjonuje B.A.R.D. z miotaczem ognia. Możesz go wyminąć, ale łatwo nie będzie.

W tej samej części pomieszczenia leży wychudzony, niebieskawy trup. W jego ekwipunku znajduje się Crane Control Room Keycard – dokładnie to, po co tu przyszliśmy.

Jak skorzystać z Crane Controls?

Pokój kontrolny znajduje się naprzeciwko miejsca, gdzie znalazłeś kartę. Niestety ta strefa zwykle jest obstawiona przez Protocol, B.A.R.D.-y i wieżyczki. Wygodniejsza droga prowadzi przez Data Store Delta – gdy go aktywujesz kolejną baterią, otworzysz górne przejście prowadzące prosto do kontrolni.

Drzwi otwierasz keycardem. W środku leży notatka „To Whom It May Concern”, która sugeruje użycie Signal Redirectora. Podejdź do konsoli od żurawia – żeby ją włączyć, musisz odpowiednio przekierować zasilanie. Na biurku obok jest skrzynka z żółtą lampką. Użyj Redirectora, potem spójrz w górę – tam jest kolejna. Na koniec ostatnia skrzynka przy samym panelu. Gdy wszystko zaskoczy, pociągnij dźwignię i obejrzyj, jak kontener znika z drogi w kierunku Robotics.

Co dalej?

Nowo odsłonięty korytarz prowadzi do kolejnej strefy. Uważaj na wieżyczkę nad wejściem – można ją szybko uciszyć Redirectorem. Pod nią stoi skrzynia B.A.R.D., w której znajdziesz Training Stimulant. Jeśli masz ze sobą Metal Detector, w pobliżu ukryto też lunchbox John Steel Case-Book.

Najważniejsze jednak kryje się za drzwiami Deliveries. To wejście prowadzi wprost do niższych poziomów Skethermoor Prison, gdzie przetrzymywany jest dr Garrow – gość, który może ci pomóc z dalszą częścią historii.

Był to artykuł z serii: Atomfall
Spis treści