W tym poradniku dowiesz si─Ö wszystkiego o ekspedycjach w grze Klondike. Znajdziesz wszystkie elementy, kt├│re s─ů poukrywane w r├│┼╝nych miejscach, tym samym ju┼╝ d┼éu┼╝ej nie musisz szuka─ç, wszystko masz dost─Öpne w jednym miejscu.

Czym s─ů tereny ekspedycyjne?

Gra rozpoczyna si─Ö w Twojej stacji. To Twoja g┼é├│wna ziemia w grze, na kt├│rej le┼╝y Twoja ziemia. Wszystkie inne krainy na mapie nazywane s─ů terenami ekspedycyjnymi. Odkrywasz je, aby zdobywa─ç u┼╝yteczne przedmioty, znajdywa─ç skarby i zasoby. To r├│wnie┼╝ miejsce akcji g┼é├│wnego w─ůtku fabu┼éy. Wykonuj─ůc zadania, zbli┼╝asz si─Ö do odkrycia tajemnic Klondike.


tereny ekspedycyjne

Dlaczego kraina jest spowita mg┼é─ů? Jak j─ů usun─ů─ç?

Mg┼éa skrywa skarby, zasoby, budynki, a nawet tajemnice… Aby odkrywa─ç krain─Ö, trzeba usuwa─ç drzewa, kamienie, traw─Ö i krzaki. Za ka┼╝dym razem, gdy ┼Ťcinasz drzewo lub kamie┼ä, odkrywasz now─ů cz─Ö┼Ť─ç krainy. Nasz szaman nie jest w stanie ca┼ékowicie rozp─Ödzi─ç mg┼éy, poniewa┼╝ skrywa ona tajemnice miejsca.

Na czym polega czasomierz krainy? Czy zostanie ona zamkni─Öta na zawsze?

Po wykonaniu wszystkich zada┼ä g┼é├│wnego w─ůtku fabu┼éy w danym miejscu, mo┼╝na wyruszy─ç do innej krainy. Po osi─ůgni─Öciu kolejnego przystanku, zegar zaczyna odliczanie, a gracz ma 24 godziny, aby wszystko uko┼äczy─ç w tym miejscu. Gdy zegar sko┼äczy odlicza─ç, gracz utraci dost─Öpu do tego miejsca. Ma to na celu optymalizacj─Ö gry, tak aby jak wi─Öcej graczy na r├│┼╝nych urz─ůdzeniach mog┼éo gra─ç bez problem├│w z pami─Öci─ů RAM lub po┼é─ůczeniem internetowym.


Bez obaw! Je┼Ťli gra umo┼╝liwia podr├│┼╝ do innej krainy, oznacza to, ┼╝e wszystkie zadania g┼é├│wnego w─ůtku zosta┼éy ju┼╝ uko┼äczone i mo┼╝esz rusza─ç na nowe przygody!

Kluczowe budynki pozostan─ů na tym obszarze i utracisz do nich dost─Öp; s─ů jednak inne budynki na Twojej stacji, kt├│re s┼éu┼╝─ů do wytwarzania tych samych przedmiot├│w, albo te┼╝ pojawi si─Ö mo┼╝liwo┼Ť─ç ich wytwarzania na kolejnych terenach ekspedycyjnych.

Gdzie dosta─ç mi─Öt─Ö pieprzow─ů?

W┼éa┼Ťciwie to sami jej szukali┼Ťmy, ale bez powodzenia! Zapytali┼Ťmy wi─Öc naszego profesora botaniki. Oto co odpowiedzia┼é (podzieli┼é si─Ö nawet zdj─Öciem): ÔÇ×Mo┼╝na j─ů pozyska─ç z krzew├│w mi─Öty pieprzowejÔÇŁ.


Czy mog─Ö przenie┼Ť─ç budynki lub dekoracje do swojej stacji?

Nie mo┼╝esz przenie┼Ť─ç m┼éyna lub latarni morskiej do swojej stacji. Nie martw si─Ö o powstaj─ůce w nich towary lub przepisy do ogniska. S─ů one dost─Öpne w budynkach Twojej stacji; inne materia┼éy, takie jak np. lina, b─Ödzie mo┼╝na wytworzy─ç na kolejnych terenach ekspedycyjnych.

Niestety, z przyczyn technicznych przyniesienie fajnych dekoracji z wysp do stacji gracza nie zawsze jest mo┼╝liwe. Im wi─Öcej przedmiot├│w masz w grze, tym wi─Öcej miejsca zajmuj─ů w Twoim urz─ůdzeniu, dlatego mo┼╝e to powodowa─ç zawieszanie si─Ö i awarie gry. Nie chcemy oczywi┼Ťcie do tego dopu┼Ťci─ç, dlatego musimy co┼Ť po┼Ťwi─Öci─ç na rzecz bardziej p┼éynnej rozgrywki.

Gdzie dosta─ç mi─Öso na stek?

W surowych warunkach, jakie panuj─ů na P├│┼énocy, mo┼╝e Ci si─Ö przyda─ç dodatkowa energia. Soczysty, mi─Ösny stek to doskona┼ée ┼║r├│d┼éo energii. Mo┼╝esz go przyrz─ůdzi─ç w ognisku w swojej stacji lub na niekt├│rych obszarach, takich jak ┼Ünie┼╝na Prze┼é─Öcz czy Ostry Zakr─Öt. Mi─Öso na stek mo┼╝na pozyska─ç z dzikich zwierz─ůt, takich jak nied┼║wiedzie i jelenie, kt├│re blokuj─ů drog─Ö na niekt├│rych niebezpiecznych terenach.

Jak pozby─ç si─Ö dzikich zwierz─ůt?

Gdzie szukać kamieni z żółtymi runami?

S─ů to przedmioty owiane pewn─ů tajemnic─ů. Czy s─ů przypadkowym dzie┼éem natury, czy stanowi─ů ostrze┼╝enie ze strony prastarych plemion? Nikt dok┼éadnie nie wie. Poznawaj krainy, odszukuj te kamienie i rozwik┼éaj ich zagadk─Ö!

Gdzie znale┼║─ç jagody?

Profesor botaniki m├│wi, ┼╝e krzewy jagody mo┼╝na znale┼║─ç tylko na niekt├│rych terenach ekspedycyjnych. Je┼Ťli nie masz obecnie do nich dost─Öpu, nale┼╝y spr├│bowa─ç innych sposob├│w na pozyskanie energii, na przyk┼éad poprzez przygotowanie stek├│w. Krzewy znajdziesz p├│┼║niej w grze. Wygl─ůdaj─ů tak:

PIEŚŃ WIATRU: Gdzie szukać latarni morskiej?

Zawarli┼Ťmy kilka wskaz├│wek dotycz─ůcych jej po┼éo┼╝enia, ale szaman przes┼éa┼é nam zdj─Öcie obszaru, aby ┼éatwej j─ů odnale┼║─ç. Udaj si─Ö do Pie┼Ťni Wiatru i stuknij przycisk ÔÇ×?ÔÇŁ w pobli┼╝u zadania, aby znale┼║─ç latarni─Ö, a uzyskasz jej po┼éo┼╝enie. Nast─Öpnie musisz tylko oczy┼Ťci─ç drog─Ö (wyci─ů─ç krzaki i kamienie), aby do niej dotrze─ç.

PIEŚŃ WIATRU: Gdzie jest chata Białego Światła?

Wys┼éali┼Ťmy tam specjaln─ů ekspedycj─Ö, ┼╝eby uzyska─ç zdj─Öcia terenu. Szaman podzieli┼é si─Ö te┼╝ wskaz├│wk─ů: aby odnale┼║─ç chat─Ö Bia┼éego ┼Üwiat┼éa, nale┼╝y oczyszcza─ç teren w tym kierunku:

ŚWIĄTYNIA ŚWIATŁA: Gdzie znaleźć ostatniego jelenia?

Ostatni jele┼ä to istny specjalista od kamufla┼╝u, ale umiej─Ötno┼Ťci ┼éowieckie Inuit├│w u┼éatwi┼éy zlokalizowanie jego ukrycia i zaznaczenie go na mapie ­čÖé

ZIELONE JEZIORO: Gdzie s─ů owce?

Owce ceni─ů swoj─ů wolno┼Ť─ç i zaskakuj─ůco dobrze si─Ö ukrywaj─ů, ale mapa Zielonego Jeziora mo┼╝e Ci pom├│c!

KOPALNIA SALTWICKA: Jak wygl─ůdaj─ů dziwne kwiaty? Gdzie ich szuka─ç?

Dziwne? To ma┼éo powiedziane. Oczyszczaj krain─Ö, a z pewno┼Ťci─ů si─Ö na nie natkniesz.

ŚWIAT DUCHÓW: Gdzie znaleźć ostatniego ducha?

Duchy s─ů znane z umi┼éowania samotno┼Ťci, wol─ů ukrywa─ç si─Ö w odleg┼éych miejscach, z dala od siebie, podobnie jak wi─Ökszo┼Ť─ç mistycznych stworze┼ä. Jeden z nich znajduje si─Ö w pobli┼╝u starego statku.

UKRYTA SALA: Jak dotrze─ç do pochodni?

Nie wpadnij w szpony labiryntu: poruszaj si─Ö wzd┼éu┼╝ ┼Ťciany, a znajdziesz wej┼Ťcie (sp├│jrz na za┼é─ůczony obraz).

LEŚNA ŚCIEŻKA: Nie mogę znaleźć ostatniego zwierzęcia

Jeden ┼éo┼Ť jest odrobin─Ö sprytniejszy od reszty. Upewnij si─Ö, ┼╝e go nie przegapi┼ée┼Ť(-a┼Ť).

SŁONECZNY GAJ: Gdzie kwiat paproci?

Aby znale┼║─ç wszystkie kwiaty paproci, musisz ostro┼╝nie oczyszcza─ç krain─Ö, staraj─ůc si─Ö niczego nie przegapi─ç. Kwiat paproci wygl─ůda dok┼éadnie tak:

Orle Gniazdo: Jak znaleźć kawałki materiału?

W├│dz pozostawi┼é Ci nie tylko kawa┼éki materia┼éu, ale te┼╝ map─Ö Orlego Gniazda, kt├│ra z pewno┼Ťci─ů oka┼╝e si─Ö przydatna ­čÖé

┼ÜNIE┼╗NA PRZE┼ü─śCZ: Jak wytworzy─ç bro┼ä?

Po znalezieniu wszystkich 3 cz─Ö┼Ťci, musisz je z┼éo┼╝y─ç razem, aby wykona─ç bro┼ä. To ┼éatwiejsze ni┼╝ my┼Ťlisz: wystarczy u┼╝y─ç sto┼éu za kupcem na ┼Ünie┼╝nej Prze┼é─Öczy. To wszystko!

ŚWIĄTYNIA ŚWIATŁA: Gdzie znaleźć ostatniego jelenia?

Ostatni jele┼ä to istny specjalista od kamufla┼╝u, ale umiej─Ötno┼Ťci ┼éowieckie Inuit├│w u┼éatwi┼éy zlokalizowanie jego ukrycia i zaznaczenie go na mapie ­čÖé

ARNIKA: Gdzie znale┼║─ç klucz?

To sekretne miejsce. Ale niech b─Ödzie, mo┼╝emy uchyli─ç r─ůbka tajemnicy: upragniony klucz znajdziesz gdzie┼Ť w pobli┼╝u szklarni.

ARNIKA: Gdzie znale┼║─ç len?

Nasz profesor botaniki kocha ro┼Ťliny i wie, gdzie mo┼╝na znale┼║─ç ka┼╝d─ů z nich. Zapytali┼Ťmy go i podzieli┼é si─Ö t─ů oto wskaz├│wk─ů: ÔÇ×Odkrywaj t─Ö krain─Ö, a znajdziesz lenÔÇŁ. Wystarczy zerkn─ů─ç na zdj─Öcie:

ARNIKA: Gdzie znale┼║─ç generatory?

Najprostszy spos├│b na znalezienie celu to naci┼Ťni─Ö─ç przycisk znaku zapytania jak ten:

Poka┼╝e Ci, dok─ůd si─Ö uda─ç, nawet je┼Ťli miejsce nie zosta┼éo odkryte.

Generatory wygl─ůdaj─ů mniej wi─Öcej tak:


Generator słoneczny jest nieopodal generatora wodnego.

ARNIKA: Gdzie znaleźć zniszczone koło?

Jest tu┼╝ obok generatora wodnego:

ARNIKA: Gdzie znale┼║─ç plany?

Profesor by┼é ostatnio naprawd─Ö zaj─Öty i by─ç mo┼╝e zacz─ů┼é bzikowa─ç, poniewa┼╝ rozrzuci┼é wszystkie plany. Bardzo tego ┼╝a┼éuje. Aby znale┼║─ç plany, post─Öpuj zgodnie z poni┼╝szymi zrzutami ekranu: w zasadzie wszystko, co musisz zrobi─ç, to zg┼é─Öbi─ç to miejsce ­čÖé


ARNIKA: Gdzie znaleźć kwiat płomienia?

Mo┼╝na go znale┼║─ç w szklarni profesora. Swoj─ů drog─ů, ten profesor jest jaki┼Ť podejrzany. Do czego mu te wszystkie osobliwe ro┼Ťliny?

WALLMOND: Jak dotrze─ç do doktora? / WALLMOND: How do I get to the Doctor?

Aby znaleźć doktora, trzeba poruszać się wzdłuż krawędzi mapy.

WALLMOND: Gdzie znajd─Ö ostatnie beczki z rop─ů? /

Pozosta┼ée beczki z rop─ů mo┼╝na znale┼║─ç w trakcie odkrywania tych obszar├│w:

ARKANA: Gdzie znale┼║─ç kupca?

Kupiec nie lubi szczeg├│lnie zat┼éoczonych miejsc, wi─Öc zazwyczaj znajdziesz go gdzie┼Ť w naro┼╝niku krainy ­čÖé

CHANBU┼üAT: Gdzie znale┼║─ç ostatni─ů bagienn─ů rud─Ö?

Cichy Cie┼ä m├│wi, ┼╝e mo┼╝na sprawdzi─ç te miejsca, najbardziej prawdopodobne, ┼╝e ostatni─ů rud─Ö bagienn─ů odnajdziesz tutaj:

WYŚCIG: Nie mogę znaleźć ostatniej skrzynki

Musisz usun─ů─ç niebieskie krzaki w oznaczonym obszarze, ┼╝eby j─ů znale┼║─ç. Powodzenia! ­čÖé

WY┼ÜCIG: Co zrobi─ç ze z┼éotymi saniami w nagrod─Ö za pierwsz─ů pr├│b─Ö wy┼Ťcigu?

Z┼éote sanie, b─Öd─ůce nagrod─ů za uko┼äczenie pierwszej pr├│by wy┼Ťcigu, to unikalny przedmiot, kt├│ry mo┼╝esz umie┼Ťci─ç na swojej stacji na pami─ůtk─Ö misji ­čÖé Pokazuje r├│wnie┼╝ czas osi─ůgni─Öty przy pierwszej pr├│bie. Gdy tylko otrzymasz sanie, mo┼╝esz przej┼Ť─ç do nast─Öpnej pr├│by wy┼Ťcigu. Powodzenia!

WYŚCIG: Do czego służy czasomierz przy punktach kontrolnych?

Kiedy odkryjesz ziemi─Ö podczas wy┼Ťcigu, dotrzesz do budynku, kt├│ry zatrzyma ci─Ö na chwil─Ö, zgodnie z czasomierzem. Masz 2 opcje: odczeka─ç lub doda─ç ko┼éa, by skr├│ci─ç czas. Po up┼éywie czasu odblokowany zostaje nast─Öpny obszar ÔÇô mo┼╝esz wtedy przyst─ůpi─ç do odkrywania go. Pami─Ötaj, ┼╝e te punkty kontrolne zaczynaj─ů blokowa─ç drog─Ö dopiero po przekroczeniu pierwszego miejsca w wy┼Ťcigu.


Gry podobne