Kirby Air Riders to nie jest zwykła gra wyścigowa. Najlepiej widać to po tym, jak duży nacisk kładzie na statystyki (tzw. patchy) w dwóch głównych trybach: City Trial i Road Trip.

Aby wyciągnąć maksimum z City Trial i zdobywać przewagę nad innymi graczami, trzeba dobrze ogarniać staty, wiedzieć, jak działają i jak je mądrze zbierać. Oto kompletny przewodnik.

Jak działają staty?

Statystyki są kluczowe głównie w City Trial, ale pojawiają się też w Road Trip jako nagrody za wykonywanie wyzwań. Na mapie City Trial znajdziesz stat-upy, które wyglądają jak duże symbole do przejechania i zebrania. Możesz je zdobyć też w mini-grach, kraść od innych graczy atakując ich lub znaleźć w niebieskich, łamanych skrzynkach.

Uważaj na power-downy – te odbierają punkty i są oznaczone jako przygaszone, szare symbole.

Celem w City Trial jest zebranie jak największej ilości statów, by stworzyć mocny build. Możesz specjalizować się w jednej statystyce lub starać się mieć zrównoważone wartości, żeby ostatnia minigra cię nie zaskoczyła.

Wszystkie staty i ich działanie

Boost (1) – fioletowe strzałki skierowane do przodu. Podnosi przyspieszenie maszyny i zwiększa efektywność Charge Boost.

Top Speed (2) – niebieski ogień. Wpływa na maksymalną prędkość maszyny. Przydatne dla większości maszyn, ale uważaj, by nie przesadzić, jeśli twój Rider i maszyna są już szybkie.

Turn (3) – zielona strzałka obracająca się w kółko. Poprawia zwinność maszyny, ułatwiając skręty. Niektóre pojazdy, jak Chariot czy Scooter Bike, nie potrzebują tego, ale Slick Star i Turbo Star bardzo na tym korzystają.

Charge (4) – ikona baterii. Przyspiesza ładowanie Boost Charge. Maszyny oparte na Charge, jak Rocket Star czy Bulk Star, korzystają z tego najbardziej.

Glide (5) – skrzydła. Wpływa na to, jak długo i łatwo maszyna może szybować. Idealne dla Paper Star i Jet Star, mniej przydatne dla cięższych pojazdów.

Weight (6) – brązowe ciężarki. Zwiększa kontrolę nad maszyną i siłę uderzenia przy zderzeniach z innymi pojazdami. Zmniejsza jednak zdolność do szybowania, więc uważaj przy lekkich maszynach.

Offense (7) – pomarańczowy symbol uderzenia. Podnosi obrażenia zadawane przez ataki. Przydatne dla ciężkich maszyn albo lekkich, którym brakuje mocy.

Defense (8) – zwiększa odporność na ataki, dzięki czemu maszyna wytrzymuje więcej obrażeń.

HP (9) – czerwone serca. Podnosi ilość życia maszyny. Nie ma negatywnego wpływu, więc zbieraj ile się da – świetne dla słabszych maszyn jak Paper Star, a też wzmacnia te już mocne.

Warto też zwrócić uwagę na wrodzone statystyki Ridera. Na przykład Meta Knight i Starman są świetni do szybowania, a Dedede czy Chef Kawasaki mają przewagę w szybkości i sile. Wybór Ridera wpływa na to, jakie staty warto zbierać.

Jak maksymalnie wykorzystać staty?

Nie chodzi tylko o zbieranie wszystkich statów i zostanie totalnym powerhouse. Trzeba działać strategicznie – zbyt dużo w jednej statystyce może zepsuć balans. Na przykład zbyt wysoki Top Speed na Turbo Star może utrudnić kontrolę, a brak Weight w Scooter Bike sprawi, że będzie niestabilny.

Jeśli przesadzisz, można zmienić maszynę lub celowo stracić trochę statów w walce albo korzystając z power-down patchy.

Mistrzostwo w City Trial polega na skupieniu się na jednej specjalizacji przy jednoczesnym wyrównaniu brakujących statów. Nie zawsze masz kontrolę nad tym, jaką maszynę i staty dostaniesz, ale wybór Ridera i planowany build daje ci przewagę.

Kluczem jest poznanie mocnych stron każdej maszyny, kompensowanie jej słabości, dopasowanie Ridera i wyważone zbieranie statów. Jeśli to zrobisz i utrzymasz balans, City Trial stanie się dla ciebie proste, a wygrywanie wyścigów – niemal gwarantowane.

Był to artykuł z serii: Kirby Air Riders
Spis treści