Kirby Air Riders to nie jest zwyczajna gra wyścigowa i najlepiej widać to w trybie fabularnym Road Trip. Ten tryb jest znacznie bardziej rozbudowany, niż można by się spodziewać po standardowej grze wyścigowej. Przechodzenie przez kolejne wyzwania i etapy wymaga nie tylko refleksu, ale też sprytu w wyborze ścieżek i maszyn, którymi się poruszasz. Każdy poziom to nie tylko wyścig, lecz również szereg wyzwań do zaliczenia i bossów do pokonania, co sprawia, że Road Trip ma niemal pełnoprawną fabułę.
Pierwsze zakończenie – prosty start
Pierwsze zakończenie Road Trip wcale nie jest trudne. Wystarczy dojść do 11. etapu, pokonać ostatniego bossa i wygrać wyścig z Nova Dedede. To daje ci poczucie satysfakcji i pokazuje, że mechaniki gry są przemyślane, ale to dopiero wprowadzenie do prawdziwego wyzwania.
Odblokowanie prawdziwego zakończenia – New Game Plus
Prawdziwe zakończenie wymaga znacznie więcej pracy. Po pierwszym przejściu trybu Road Trip odblokowuje się New Game Plus, czyli możliwość powtórzenia całej historii z wszystkimi maszynami, które zdobyłeś wcześniej. To ważne, ponieważ do zobaczenia true ending trzeba zebrać wszystkie 22 maszyny dostępne w grze.
Niektóre maszyny są ukryte i można je zdobyć tylko poprzez wybranie konkretnych ścieżek w poziomach. Dlatego powtarzanie gry nie jest stratą czasu – wręcz przeciwnie, to sposób, by spokojnie zebrać wszystko, co przegapiłeś za pierwszym razem.
Jak łatwo znaleźć brakujące maszyny?
Kirby Air Riders ułatwia sprawę: w trybie New Game Plus przy odpowiednich ścieżkach pojawia się wykrzyknik, który jasno wskazuje, gdzie znajdują się brakujące maszyny. Wystarczy podążać za tymi znakami, a prawie wszystkie ukryte pojazdy uda ci się zebrać w drugim przejściu gry.
Dodatkowo, niektóre maszyny są dostępne w sklepie – warto zaglądać do niego za każdym razem, kiedy się pojawi, bo czasem można znaleźć tam coś nowego i cennego.
Journey’s End – finałowa sekwencja
Po zdobyciu wszystkich maszyn i dotarciu do końca historii, zaczyna się prawdziwe zakończenie. Najpierw stajesz do walki z Hyper Gigantes, a następnie trafiasz na specjalną sekwencję Journey’s End, która przypomina mini-boss rush.
W tym trybie korzystasz ze specjalnej maszyny Leo, która jest szybka, potrafi skakać i daje ogromną przewagę w walce z kilkoma bossami naraz.
Finałowym starciem jest Galactic Nova – arena pełna ataków, w której trzeba unikać uderzeń i trafiać w jego słaby punkt, kiedy nadarzy się okazja. Mechanika walki jest prosta do ogarnięcia, jeśli dobrze obserwujesz ruchy bossa, a Leo bardzo ułatwia sprawę dzięki swojej mobilności i sile.
Nagrody za wysiłek
Po pokonaniu wszystkich bossów i ukończeniu true ending zobaczysz pełną, epicką scenę końcową Kirby Air Riders. Za swoje starania otrzymujesz Noir Dedede – unikalną postać, a jeśli udało ci się ukończyć 140 wyzwań, odblokujesz także Leo jako maszynę, którą można wykorzystać w trybach City Trial i Air Ride.
To prawdziwa gratka dla fanów gry – nie tylko satysfakcja z ukończenia fabuły, ale też możliwość wykorzystania wszystkich zdobytych maszyn i postaci w dalszej zabawie.

Pasjonat gier MMO i typowo społecznościowych aplikacji. Redaktor naczelny portalu Desercik i twórca wielu innych portali nie tylko o grach. Codziennie porusza zagadnienia związane z marketingiem internetowym na swoim prywatnym blogu. Wieczorami czas spędza z córką, a gdy zaśnie zaczynać grać… grać w to co najlepsze.




