Kiedy zaczynasz rozwijać swoje imperium w Schedule 1, prędzej czy później wpakujesz się w różne bójki. Już na początku spotyka Cię pierwszy cios – tajemnicza rodzina Benzies spala Twój kamper (RV), co daje Ci od razu przedsmak tego, że w Hyland Point nic nie jest proste. Później też nie będzie łatwiej – niezadowoleni klienci mogą wyciągnąć nóż, jeśli spóźnisz się z dostawą albo coś pójdzie nie tak z Twoim produktem. W takich sytuacjach warto mieć przy sobie broń, bo w tym świecie nie ma miejsca na sentymenty i niefrasobliwość.
Nie dość, że musisz uważać na klientów, to jeszcze cały czas czujny jest policjant, zarówno w ciągu dnia, jak i podczas nocnych patroli. Jeżeli zostaniesz złapany z produktem przy sobie, łatwo wylądujesz w kajdankach i stracisz to, co zarobiłeś. Dlatego od samego początku warto inwestować w broń i nauczyć się jej używać, aby w razie problemów móc się bronić lub ewakuować. Pamiętaj, że Schedule 1 jest w Early Access na Steam, więc niektóre mechaniki i lokalizacje mogą ulec zmianie w przyszłych aktualizacjach.
Rodzaje broni i gdzie je zdobyć
W grze dostępnych jest pięć różnych rodzajów broni, z czego trzy to broń biała (do walki wręcz), a dwie to broń palna (do walki na dystans). Każda z nich zadaje różną ilość obrażeń i może służyć zarówno do zastraszenia NPC, jak i do tymczasowego ich unieruchomienia. Nie każdy NPC ucieknie, kiedy pokażesz mu broń – niektórzy mogą zaatakować w odpowiedzi, czy to pięściami, czy własnym sprzętem. Broń w Schedule 1 jest przede wszystkim do obrony przed agresywnymi NPC, kiedy interes idzie źle, albo do obezwładniania policjantów, żeby uniknąć aresztowania.
Broń biała (Melee)
Kij bejsbolowy (Baseball Bat) – pierwsza broń, którą możesz zdobyć, nie kupując jej, lecz podnosząc z ziemi. Znajduje się na boisku do koszykówki po północno-zachodniej stronie miasta, przy restauracji Fat Dragon Chinese, oparty o płot przy wejściu. Jeśli zgubisz kij lub go sprzedasz, możesz kupić nowy w Warsztacie z bronią (Weapon Shop) w magazynie.
Patelnia (Frying Pan) – alternatywna broń biała, którą kupujesz w tym samym Warsztacie z bronią po osiągnięciu rangi Hoodlum V. Kosztuje 100 dolarów i zadaje podobne obrażenia co kij, ale z nieco krótszym zasięgiem.
Maczeta (Machete) – trzecia broń biała, kupowana w tym samym sklepie, ale wymaga rangi Peddler III. Kosztuje 250 dolarów i ma największe obrażenia ze wszystkich broni białych – 50 punktów na uderzenie. To doskonała opcja, jeśli chcesz szybko wyeliminować przeciwnika w bezpośredniej walce.
Broń palna (Ranged)
Rewolwer (Revolver) – pierwsza dostępna broń palna, kupowana w Warsztacie Stana w magazynie po osiągnięciu rangi Hustler III. Trzeba też kupić do niego amunicję. Uważaj przy zakupie, bo jeśli weźmiesz broń z ręki w sklepie, Stan może się zdenerwować i zaatakować Cię. Kosztuje 1 000 dolarów, amunicja 10 dolarów za 6 kul, a magazynek mieści 6 nabojów. Warto mieć przynajmniej jeden zapas.
M1911 – druga broń palna, dostępna dopiero po osiągnięciu rangi Enforcer I. Kosztuje najwięcej – 2 500 dolarów, a amunicja 20 dolarów za 10 nabojów. Zadaje podobne obrażenia jak rewolwer, ale ma lepszą celność i większy magazynek, co czyni ją idealną do starć na dłuższą odległość.
W skrócie, broń w Schedule 1 nie jest tylko gadżetem – to narzędzie przetrwania. Dobrze dobrana i odpowiednio używana pozwala chronić się przed wrogo nastawionymi NPC, utrzymać przewagę w starciach i zapewnić bezpieczeństwo przy transporcie towaru. Im wcześniej zrozumiesz, że każda walka może się skończyć źle, tym szybciej nauczysz się strategicznie korzystać z broni i rozwijać swoje imperium w Hyland Point.

Pasjonat gier MMO i typowo społecznościowych aplikacji. Redaktor naczelny portalu Desercik i twórca wielu innych portali nie tylko o grach. Codziennie porusza zagadnienia związane z marketingiem internetowym na swoim prywatnym blogu. Wieczorami czas spędza z córką, a gdy zaśnie zaczynać grać… grać w to co najlepsze.





