Żeby w ogóle zacząć tworzyć broń palną w Once Human, musisz najpierw rozwinąć odpowiednie gałęzie w drzewku umiejętności Memetic. Na samym początku kluczowe są dwa ulepszenia:

  • Essential Tools – daje możliwość tworzenia podstawowych narzędzi potrzebnych do dalszego rozwoju,
  • Gear Workbench – odblokowuje budowę warsztatu rzemieślniczego, w którym możesz już wytwarzać broń.

Dopiero po zdobyciu tych ulepszeń da się postawić Gear Workbench w swojej bazie. To on otwiera drogę do konstruowania pierwszej broni palnej. Z czasem, gdy rozwiniesz kolejne technologie, odblokujesz dostęp do coraz mocniejszych konstrukcji.

Wybór broni i jej rozwój

Na początku możesz wykonać jedynie prosty pistolet, ale wraz z rozwojem postaci i kolejnych badań pojawią się nowe możliwości. Pomogą w tym ulepszenia takie jak:

  • Basic Gear – pozwala tworzyć bardziej zaawansowane elementy uzbrojenia,
  • Long-Range Firepower – daje dostęp do broni o większym zasięgu i sile ognia.

Dzięki temu z czasem odblokujesz karabiny, strzelby czy karabinki.
Aby jednak je zbudować, potrzebne będą blueprinty – czyli plany broni. Można je znaleźć podczas eksploracji świata, zwykle w postaci rozsianych fragmentów, które trzeba zebrać, by odblokować dany model.

Tworzenie i zbieranie części broni

Każda broń składa się z trzech konkretnych komponentów, które musisz wytworzyć jednocześnie. Nie da się produkować ich pojedynczo i magazynować – proces tworzenia zawsze odbywa się w całości.

Żeby to zrobić, potrzebujesz surowców, które zdobywa się głównie przez:

Eksplorację i zbieranie złomu

Najwięcej materiałów znajdziesz w ruinach, opuszczonych fabrykach i skażonych strefach. Tam kryje się złom, który można później rozłożyć na części. Warto przeszukiwać skrzynie, beczki i śmietniki – to właśnie w nich trafiają się najczęściej:

  • stare części broni,
  • tłoki,
  • metalowe elementy,
  • inne drobne komponenty.

Recykling na stole demontażowym

Samo zebranie złomu to dopiero połowa sukcesu. Żeby uzyskać z niego surowce, musisz zbudować stół do demontażu (Disassembly Bench). Do tego potrzebna jest umiejętność Disassembly Techniques z drzewka Infrastructure.

Na tym stole rozkładasz zdobyte przedmioty na użyteczne materiały, które później wykorzystasz do produkcji broni.

Surowce metalurgiczne

Niektóre modele wymagają metali takich jak cyna, miedź czy żelazo. Wydobędziesz je w świecie gry, a następnie przetopisz w piecu (Furnace), tworząc z nich czyste sztaby gotowe do użycia przy produkcji.

Po zgromadzeniu wszystkich składników wróć do Gear Workbench, wybierz plan broni i rozpocznij produkcję. Od tej chwili możesz walczyć nie tylko improwizowanymi narzędziami, ale prawdziwym, samodzielnie stworzonym uzbrojeniem.

Był to artykuł z serii: Once Human
Spis treści