Clair Obscur: Expedition 33 to gra, która nieustannie zaskakuje – nie tylko klimatem, fabularnymi twistami i emocjonującym systemem walki, ale też miejscówkami, które potrafią skutecznie podnieść ciśnienie. Każdy zakątek kontynentu, każda ukryta ścieżka czy niepozorny zaułek może prowadzić do czegoś niezwykłego. Czasem znajdziesz coś drobnego, jak sekretna skrzynia albo nietypowy NPC, a czasem trafisz na całkowicie nową, opcjonalną lokację, którą bardzo łatwo byłoby przegapić, gdyby nie czysta ciekawość.
Jednym z takich miejsc, które potrafią nieźle namieszać w głowie, jest Sinister Cave – ponura jaskinia skryta w cieniu Monolitu. Jeżeli jeszcze nie słyszałeś o tym miejscu, albo po prostu nie wiedziałeś, jak się do niego dostać i co tam dokładnie robić – jesteś w dobrym miejscu. W tym poradniku pokażę ci wszystko krok po kroku i pomogę wycisnąć z tej jaskini każdy, nawet najbardziej zakurzony sekret.
Spis treści
Jak znaleźć Sinister Cave?
Zacznijmy od początku. Sinister Cave to opcjonalna lokacja, która odblokowuje się mniej więcej w połowie Aktu 2 – czyli wtedy, kiedy już porządnie rozkręcisz swoją drużynę i zaczniesz eksplorować większe połacie mapy. Choć da się tam dotrzeć już wtedy, to absolutnie nie polecam pakować się tam zbyt wcześnie – najlepiej podejść do tego miejsca, gdy twoja ekipa ma średni poziom co najmniej 50 lub wyższy. Inaczej możesz mieć bardzo nieprzyjemną przygodę zakończoną szybkim ekranem ładowania.
Jaskinia znajduje się na odosobnionej wyspie daleko na wschód od Sirene Island. Na mapie wygląda dość niepozornie – czerwonawe drzewa, trochę pustki, może jeden losowy przeciwnik. Ale jeśli masz już zdolność pływania od Esquie, to bez problemu dostaniesz się na tę wyspę. Po przybyciu, poza kilkoma Nevronami i jednym Hexgą, nie znajdziesz tu wiele… dopóki nie wejdziesz do środka jaskini.
Co znajdziesz w Sinister Cave?
Wejście do Sinister Cave znajduje się centralnie na wyspie – wystarczy podejść i wejść. Na starcie od razu zapisz grę przy pobliskiej fladze ekspedycyjnej, bo to, co czeka cię dalej, może być sporym wyzwaniem.
Jaskinia robi od razu mocne wrażenie – jest ciemna, ciasna i pełna niepokojącej atmosfery, a poczucie dezorientacji będzie twoim stałym towarzyszem. Po prawej stronie zobaczysz świecący przedmiot na półce skalnej – niestety, na razie jest poza zasięgiem. Ruszaj dalej w głąb jaskini.
W głównej komnacie, choć ciężko to tak nazwać, bo wszystko tonie w mroku, zobaczysz na podwyższeniu lampion należący do Gestralnego Kupca – ale nie podchodź zbyt entuzjastycznie, bo na razie nie da się do niego dostać.
Jak się poruszać po jaskini i co warto zebrać?
Najpierw skręć w lewo – ścieżka zaprowadzi cię do świecącego Nevrona leżącego na ziemi. Obok niego znajdziesz nową broń – Elerim (żywioł ziemi) dla Lune. Idź dalej, aż dojdziesz do rozwidlenia – skręć w prawo, a wrócisz do głównej sali.
Tym razem skręć w prawo od początku – dojdziesz do ściany, po której możesz się wspiąć. Zrób to, a potem odwróć się – za tobą jest szczelina, przez którą można przeskoczyć za pomocą linki z hakiem. Idź dalej, aż dojdziesz do pozornego końca drogi – rozejrzyj się uważnie, bo tuż przed tobą jest dziura w ziemi. Wpadnij do niej – i voilà! Trafisz na półkę, gdzie wcześniej widziałeś niemożliwy do zdobycia przedmiot. To płyta muzyczna Nocturne Pour Lumiere – idealna do klimatycznego odpoczynku po walce z jakimś potworem.
Jeszcze więcej łupów i… trup kupca?
Wróć ponownie na podwyższenie i powtórz drogę, ale tym razem nie idź do końca ścieżki – odbij w prawo, gdzie znajdziesz platformę z kupcem. Skocz tam, a przed samym NPC-em znajdziesz broń Corderon (żywioł ciemności) dla Sciela. Jeśli spróbujesz porozmawiać z kupcem, nic się nie wydarzy – bo, jak się okazuje, jest martwy. Takie tam, typowe dla tej gry.
Walka z Chromatycznym Chalier
Po raz kolejny rusz w prawo, ale tym razem idź dolną ścieżką zamiast wspinać się. Po chwili trafisz na największe wyzwanie tej lokacji – Chromatic Chalier, czyli ulepszoną wersję klasycznego Chaliera (tego, którego mogłeś spotkać na Cmentarzu unoszącym się nad wodą).
Ten boss od razu zaczyna walkę z aktywnym efektem Berserk, co oznacza, że z każdą turą jego atak rośnie o 5%. A że atakuje głównie potężnymi, fizycznymi kombosami, które musisz sprawnie unikać albo parować – robi się gorąco. Najlepsza strategia? Zacząć od First Strike, żeby wyprzedzić potwora i od razu narzucić tempo.
Pamiętaj o wyposażeniu Pictosów zwiększających obrażenia od kontrataków i skup się na nakładaniu efektów palenia (Burn) – szczególnie przydatne będą umiejętności Lune i Maelle. Przeciwnik ma grubą pulę HP, więc przygotuj się na dłuższą bitwę. Zapełnij pasek Break, żeby ogłuszyć bossa i przez chwilę spuścić mu solidne lanie bez konsekwencji.
Nagrody za pokonanie potwora
Po zwycięstwie otrzymasz broń Chalium (żywioł światła) dla Maelle, a także Resplendent Chroma Catalyst (jeśli grasz w NG+, będzie to wersja Grandiose) i 5x Colour of Lumina. Nagrody konkretne, szczególnie jeśli grasz z nastawieniem na rozwój postaci i chcesz mieć najmocniejszy możliwy ekwipunek.
Podsumowanie – czy warto?
Zdecydowanie tak. Sinister Cave to jedna z ciekawszych opcjonalnych miejscówek w Clair Obscur: Expedition 33, nie tylko ze względu na klimat, ale też fajne nagrody i dobrze zaprojektowany układ. Jeśli lubisz eksplorację z nutką niepokoju i walki, które testują twoje umiejętności, to miejsce powinno znaleźć się na twojej liście „do zrobienia”.
W końcu – jak często trafiasz do jaskini z trupem kupca, potworem we śnie i płytą muzyczną ukrytą za dziurą w podłodze?
Aktywność komentująych