Gracz zabił 3000 bossów w Borderlands 4 i odkrył brutalną prawdę o dropach

Pojawił się prawdziwy pasjonat Borderlands 4, który postanowił poświęcić dziesiątki godzin, żeby sprawdzić coś, czego samo Gearbox Software nigdy oficjalnie nie ujawnia – rzeczywiste szanse na zdobycie legendarnego sprzętu. Ten gracz, znany w sieci jako Siphonicfir, zabił ponad 3000 bossów i spędził ponad 150 godzin na badaniu dropów, by ustalić, jak naprawdę działa system nagród. I niestety, jego odkrycia pokazują, że w Borderlands 4 legendy lecą naprawdę rzadko.

Niskie dropy w Borderlands 4 – twarde dane od gracza

Według wyników Siphonicfira, szansa na zdobycie konkretnego legendarnego przedmiotu wynosi zaledwie 5%, a tzw. „world drop” (czyli ogólne legendarne przedmioty wypadające z każdego źródła) ma jeszcze niższe prawdopodobieństwo – około 4%. Innymi słowy, jeśli chcesz konkretny przedmiot, musisz być gotów na długie farmienie. Co ciekawe, różni bossowie mają inne pule nagród – dlatego niektórzy z nich mogą wypuszczać legendarne przedmioty nieco częściej, ale wciąż nie jest to częste zjawisko.

Siphonicfir zaznacza, że nie jest to oficjalne potwierdzenie ze strony Gearbox, ale po 3000 zabójstwach i setkach godzin analizy można śmiało uznać, że dane są bardzo wiarygodne.

Borderlands 4 odnosi sukces, ale gracze narzekają na endgame

Gra, która pojawiła się wcześniej w tym roku, okazała się dużym sukcesem – sprzedała się już w ponad 2,5 miliona egzemplarzy i przyniosła ponad 150 milionów dolarów przychodu. Jednak wśród graczy, którzy dotarli do endgame’u, coraz częściej słychać narzekania, że loot jest zbyt skąpy, a system nagród zbyt frustrujący.

Siphonicfir uważa, że Gearbox powinien podnieść drop rate przynajmniej do 10%, tak jak to było w Borderlands 2, które wielu fanów wciąż uważa za najlepszą część serii. Taka zmiana sprawiłaby, że gracze mniej by się zniechęcali, widząc, że po dziesiątkach walk nadal nie dostali upragnionego legendarnego karabinu czy modułu.

Dodatkowo badacz zwraca uwagę, że mody klasowe (Class Mods) powinny być lepiej dopasowane do klasy postaci gracza, bo obecnie wypadają losowo – przez co nawet 75% zdobytego lootu jest bezużyteczne.

BL4 Drop Rate Data (3000+ Kills)
byu/ForeignLettuce977 inBorderlands4

Nadzieja na zmiany w przyszłych aktualizacjach

Część recenzentów już przy premierze zwracała uwagę, że endgame w Borderlands 4 jest jednym z najsłabszych punktów gry, więc zmiana w systemie dropów mogłaby znacząco poprawić odbiór tytułu. Trudno powiedzieć, czy Gearbox zdecyduje się zareagować, ale wielu graczy liczy, że twórcy wezmą te wyniki na serio.

Jedno jest pewne – Borderlands 4 wciąż ma potężny potencjał, a zwiększenie ilości legendarnego sprzętu mogłoby sprawić, że gracze jeszcze chętniej wróciliby do świata pełnego chaosu, humoru i niekończącego się grindu.

Bo jak na ironię, w serii opartej na łupach, najsłabszym elementem okazuje się sam loot.

Może Cię zainteresować

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *