Gods and Heroes to innowacyjna gra MMORPG opracowana pierwotnie przez studio Perpetual, a obecnie odkurzony przez Heatwave Interactive. Jednak nie tylko grę ożywiono, ale wprowadzono także wiele zmian, które mają dostosować ją do obecnych wymagań graczy.

Jeśli jesteś fanem oryginału to na pewno będziesz zadowolony z nowej wersji. Jedna wielka różnica pomiędzy starą i nową GnH jest to, że zmieniono całkowicie silnik graficzny, więc szczegóły i tekstury są naprawdę idealne.
Również przerobiono kilka emotek i animacji, na przykład sam efekt śmierci robi niesamowite wrażenie.

Podstawowym założeniem Gods and Heroes: Rome Rising jest to, że każdy bohater jest zrobiony w stylu rzymskim. Gracz również może wybrać klasę i sługusów, którzy działają podobnie jak zwierzęta w innych grach MMO.

Bogowie i potwory w Heroes: Rome Rising są dość ciekawe i dobrze wykrowani. Na GDCO 2010, pokazano nam wiele z nich: Giants, Colossus i Big Guy Named. Są tutaj także automaty, które są mechaniczniy stworzeniami, które działają pod błogosławieństwem Vulcana, boga wulkanów. Postacie mogą być bardzo zindywidualizowane przez kombinację klasy, bóstwa i sługusów, wraz z umiejętnościami rozwiniętymi.

Wygląd gry wydaje się być bardzo dopracowany, ale nadal pracuje się nad skalowalnością i współbieżnością problemów.

Gods and Heroes będą korzystać z modelu subskrypcji starej. Osobiście wolę model F2P, ale z całą wypolerowaną grafiką, unikalnym gameplayem i niesamowitymi zadaniami, myślę, że będzie to gra, która może być w stanie stać się punktem zwrotnym w grach MMORPG typu free-to-play.