W grze Ghost of Yotei już od samego początku towarzyszy nam koń, jednak – w przeciwieństwie do wcześniejszego Ghost of Tsushima – możliwość wyboru i nazwania własnego wierzchowca nie jest tak oczywista. W poprzedniej części gracze pamiętają więź Jina ze swoim koniem, której dodatkowym elementem było właśnie nadanie mu imienia. Twórcy postanowili, że w Ghost of Yotei również będzie można stworzyć podobną relację, ale droga do tego celu wymaga wykonania konkretnego zadania fabularnego.
Poniżej znajdziesz szczegółowy opis, jak zmienić konia, wybrać jego wygląd i nadać mu imię, a także kilka dodatkowych wskazówek, które pozwolą ci w pełni wykorzystać tę mechanikę.
Odblokowanie zadania „Stare Szlaki”
Aby rozpocząć proces wyboru nowego konia, trzeba najpierw odblokować misję „Stare Szlaki”. W tym celu należy udać się do domu Atsu na terenach Yotei Grasslands, w pobliżu jeziora Shikotsu. Po dotarciu na miejsce przytrzymaj Touch Pad, aby przenieść się do wspomnień z dzieciństwa bohaterki.
Na prawo od wejścia do domu znajdziesz brata Atsu, który kopie w ziemi. Rozmowa z nim wywoła krótki dialog, w którym wspomni o tym, że ojciec zabierze ją do stajni. Po zakończeniu sekwencji możesz ponownie przytrzymać Touch Pad, aby wrócić do teraźniejszości. Od tej chwili misja „Stare Szlaki” będzie dostępna w twoim dzienniku i można ją aktywować z poziomu mapy przy pomocy D-Pada.
Stare Stajnie i walka z bandytami
Kolejny krok to podróż do Starych Stajni w południowo-wschodniej części lasów Shikotsu Woods. To dość długa droga z domu Atsu, więc przygotuj się na wędrówkę. Po dotarciu na miejsce zobaczysz dwóch bandytów znęcających się nad koniem. Trzeba ich pokonać, a następnie podążyć za zwierzęciem, które ucieknie w stronę stajni.

Na miejscu okaże się jednak, że stajnie są puste, a zamiast nich spotkasz osadnika. Rozmowa z nim uruchomi starcie z bandytami z grupy Saito’s Outlaws. Po walce wróć do osadnika – poprowadzi cię na otwarte pole, gdzie czeka kolejna sekwencja retrospekcji z ojcem Atsu.
Tropienie koni i wybór wierzchowca
W trakcie wspomnienia twoim zadaniem będzie śledzenie koni razem z ojcem Atsu. Kluczem jest zwracanie uwagi na ślady i końskie odchody, a następnie podążanie błotnistą ścieżką prowadzącą w prawo. Trasa zakończy się przy klifie, który trzeba wspiąć się na górę.

Na szczycie użyj gwizdania (przycisk Left na D-Padzie). Po tej akcji powrócisz do teraźniejszości i pojawi się możliwość wyboru jednego z trzech koni:
- biały – domyślny koń Atsu,
- czarny,
- gniady w plamy (Dappler).
Warto pamiętać, że konie nie różnią się statystykami, więc wybór jest czysto wizualny. Trzeba jednak przemyśleć decyzję – raz wybrany koń zostaje z tobą do końca gry i nie można go już zmienić.
Nadanie imienia koniowi
Po podjęciu decyzji o wyborze wierzchowca pojawi się opcja nadania mu imienia. Możesz to zrobić przyciskiem Triangle, Circle lub X, a następnie potwierdzić wybór. Nadanie imienia wiąże się dodatkowo z odblokowaniem trofeum „Naming a Friend” (Brąz).
Ciekawostką jest to, że mimo iż wybrany koń pozostaje z tobą na stałe, zawsze możesz wrócić do Starych Stajni i odwiedzić konie, których nie wybrałeś. Atsu może się z nimi przywitać i sprawdzić, jak się miewają, co jest miłym detalem dodającym klimatu.
Jak przywołać konia w Ghost of Yotei?
Podobnie jak w Ghost of Tsushima, wierzchowca można przywołać w dowolnym momencie. Wystarczy nacisnąć Left na D-Padzie, aby Atsu zagwizdała, a koń pojawi się tuż za tobą.

Dobra wiadomość jest taka, że w grze koń jest nieśmiertelny, co oznacza, że możesz bez obaw jeździć przez niebezpieczne tereny, pola bitew czy skaliste ścieżki. Nie trzeba się też martwić o jego wyżywienie czy leczenie. Nie oznacza to jednak, że można traktować go jak narzędzie – twórcy wyraźnie sugerują, że więź między Atsu a jej koniem powinna być czymś więcej niż tylko mechaniką gameplayową.

Pasjonat gier MMO i typowo społecznościowych aplikacji. Redaktor naczelny portalu Desercik i twórca wielu innych portali nie tylko o grach. Codziennie porusza zagadnienia związane z marketingiem internetowym na swoim prywatnym blogu. Wieczorami czas spędza z córką, a gdy zaśnie zaczynać grać… grać w to co najlepsze.

