Bohater贸w w Gemstone Legends mo偶na podzieli膰 wed艂ug rzadko艣ci, koloru oraz frakcji. Ka偶dy z nich dysponuje r贸wnie偶 klas膮 i specjalizacj膮. Ponadto, Bohaterowie r贸偶ni膮 si臋 mi臋dzy sob膮 wysoko艣ci膮 statystyk oraz Zdolno艣ciami Specjalnymi.

Bohaterowie mog膮 wyst膮pi膰 w jednym z pi臋ciu kolor贸w: niebieskim, czerwonym, zielonym, 偶贸艂tym oraz fioletowym.


Rzadko艣膰 Bohater贸w

Rzadko艣膰 Bohatera jest okre艣lana przez ilo艣膰 gwiazdek, z jak膮 zostaje przywo艂any. Im wi臋cej gwiazdek, tym rzadszy Bohater. Rzadko艣膰 mo偶na te偶 rozpozna膰 dzi臋ki ramce Bohatera.

Bohaterowie o wy偶szej rzadko艣ci posiadaj膮 wy偶sze statystyki oraz mocniejsz膮 Zdolno艣膰 Specjaln膮, w por贸wnaniu do Bohater贸w o ni偶szej rzadko艣ci. Niezale偶nie od rzadko艣ci, ka偶dego Bohatera mo偶na ulepszy膰 do 6鈽 i wzmocni膰 do 60 poziomu.

Ilo艣膰 gwiazdek Rzadko艣膰
鈽呪槅鈽嗏槅鈽 Pospolity
鈽呪槄鈽嗏槅鈽 Niepospolity
鈽呪槄鈽呪槅鈽 Rzadki
鈽呪槄鈽呪槄鈽 Epicki
鈽呪槄鈽呪槄鈽 Legendarny

Frakcje

Bohaterowie w Gemstone Legends przynale偶膮 do jednej z 6 frakcji:


  • W臋drowcy,
  • Mroczni Wyznawcy,
  • S艂owianie,
  • Imperium,
  • Pustynni Nomadzi,
  • Stra偶nicy Lasu.

Role i Klasy

Ka偶dy Bohater nale偶y do jednej z R贸l i Klas:

Agresor – to Rola ofensywna. Zadaje najwi臋ksze obra偶enia spo艣r贸d wszystkich Bohater贸w, ale cechuje si臋 te偶 najmniejsz膮 ilo艣ci膮 Punkt贸w 呕ycia. Dzieli si臋 na 4 Klasy:

  • Mag – specjalizuje si臋 w zadawaniu du偶ych obra偶e艅, zar贸wno jednemu jak i wszystkim przeciwnikom. Szybko uzupe艂nia Man臋, co pozwala na cz臋ste u偶ywanie Zdolno艣ci Specjalnych
  • Zab贸jca – charakteryzuje si臋 du偶ymi obra偶eniami, wysok膮 Szybko艣ci膮 i niedu偶膮 ilo艣ci膮 Punkt贸w 呕ycia. To Bohater stworzony do eliminowania pojedynczych cel贸w.
  • Wojownik – zadaje du偶e obra偶enia, ale potrafi te偶 utrzyma膰 si臋 przy 偶yciu d艂u偶ej od innych Agresor贸w. To Klasa, kt贸ra potrafi og艂uszy膰 i os艂abi膰 wroga.
  • 艁owca – podobnie jak Zab贸jca, nie posiada du偶ych ilo艣ci Punkt贸w 呕ycia. Jego ogromnym atutem jest wysoka Szybko艣膰 w po艂膮czeniu z szybkim Przyrostem Many.

Specjalista – to Rola wspieraj膮ca. Potrafi leczy膰 i wspiera膰 sojusznik贸w, ale jego obra偶enia s膮 najmniejsze ze wszystkich Bohater贸w. Dzieli si臋 na 3 Klasy:


  • Uzdrowiciel – jego zadaniem jest utrzymanie reszty dru偶yny przy 偶yciu. Ta klasa szybko uzupe艂nia swoj膮 Man臋 i potrafi przyj膮膰 du偶o obra偶e艅.
  • Sztukmistrz – wspomaga dru偶yn臋 poprzez nak艂adanie pozytywnych lub usuwanie negatywnych status贸w. Jest szybszy, lecz mniej wytrzyma艂y ni偶 Uzdrowiciel.
  • Czarnoksi臋偶nik – specjalizuje si臋 w przeszkadzaniu przeciwnikom. Ten Bohater potrafi膮 nak艂ada膰 wiele negatywnych status贸w, pozbawia膰 przeciwn膮 dru偶yn臋 pozytywnych status贸w lub nak艂ada膰 efekty kontroli t艂umu. Charakteryzuje si臋 wysok膮 Szybko艣ci膮 i szybki Przyrostem Many.

Obro艅ca – to Rola defensywna. Potrafi przyj膮膰 najwi臋cej obra偶e艅 i os艂oni膰 sojusznik贸w. Jego obra偶enia s膮 wy偶sze ni偶 Specjalisty, jednak zdecydowanie ni偶sze od Agresora. Dzieli si臋 na 3

  • Stra偶nik – jego rol膮 jest przyjmowanie na siebie obra偶e艅. Posiada bardzo wysokie Punkty 呕ycia oraz Defensyw臋, jednak s膮 do艣膰 powolni.
  • Bojownik – to klasa, kt贸ra potrafi przyj膮膰 oraz zada膰 bardzo du偶e obra偶enia. Niewielk膮 Szybko艣膰 rekompensuj膮 mu wysokie Punkty 呕ycia oraz Atak.
  • Protektor – to l偶ej opancerzony Bohater o bardzo wysokiej Szybko艣ci i szybkim Przyro艣cie Many. Jego zadaniem jest narzucanie jak najwi臋kszej ilo艣ci pozytywnych lub negatywnych status贸w.

Statystyki

Ka偶dy Bohater posiada 9 statystyk:

Punkty 呕ycia (HP) – Ta statystyka okre艣la, ile obra偶e艅 mo偶e przyj膮膰 Bohater przed 艣mierci膮. Obra偶enia niekt贸rych Zdolno艣ci mog膮 si臋 skalowa膰 zgodnie z maksymalnym lub bie偶膮cym HP atakowanego lub atakuj膮cego Bohatera.

Atak (ATR) – Od warto艣ci Ataku zale偶y ilo艣膰 obra偶e艅 zadawanych 艂膮czonymi kamieniami, jak i obra偶enia wi臋kszo艣ci Zdolno艣ci Specjalnych Bohatera.

Defensywa (DEF) – Defensywa decyduje o tym, o ile zostan膮 zmniejszone obra偶enia, zanim zostan膮 one zadane Bohaterowi. Obra偶enia, zadawane przez niekt贸re Zdolno艣ci, mog膮 si臋 skalowa膰 wraz z Defensyw膮.

Szybko艣膰 (SPD) – Szybko艣膰 decyduje o tym, kt贸ry Bohater mszy si臋 jako pierwszy w bitwie. R贸偶nica Szybko艣ci pomi臋dzy Bohaterami wp艂ywa na cz臋stotliwo艣膰 ich tur podczas bitwy. Im szybszy Bohater, tym wi臋cej tur, w stosunku do pozosta艂ych, wolniejszych Bohater贸w.

Odporno艣膰 (RES) – Ta statystyka, po odj臋ciu Celno艣ci przeciwnika, okre艣la szans臋 na unikni臋cie negatywnego statusu. Warto艣膰 Odporno艣ci nie mo偶e spa艣膰 poni偶ej 15%. (RES – ACC = 96 szansy na na艂o偶enie negatywnego statusu).

Celno艣膰 (ACC) – Odj臋cie Celno艣ci od Odporno艣ci przeciwnika, okre艣la szans臋 na na艂o偶enie negatywnego statusu (RES – ACC = % szansy na na艂o偶enie negatywnego statusu).

Szansa na trafienie krytyczne (CRIT RATE) – Okre艣la prawdopodobie艅stwo zadania obra偶e艅 krytycznych w bitwie (Maksymalnie 100%).

Obra偶enia Krytyczne (CRIT DMG) – Ta statystyka okre艣la, ile dodatkowych obra偶e艅 zostanie zadanych przy trafieniu krytycznym.

Przyrost Many (MANA GAIN) – Ta statystyka okre艣la ilo艣膰 Many generowanej przez ka偶dy po艂膮czony kamie艅. 100 Many jest potrzebne, aby u偶y膰 Zdolno艣ci Specjalnej. Je艣li kamienie w kolorze Bohatera zostan膮 dopasowane w turze innego Bohatera, zdobywana mana zostanie zmniejszona o 50%. (Bohater o statystyce 20 MANA GAIN potrzebuje S kamieni swojego koloru w swojej turze lub 10 kamieni swojego koloru w turach sojusznik贸w, aby wype艂ni膰 pasek Many).

Zdolno艣膰 Specjalna

Ka偶dy Bohater posiada aktywowan膮 Zdolno艣膰. Mo偶esz jej u偶y膰, gdy pasek Many zostanie wype艂niony. Zdolno艣ci Specjalnej mo偶esz u偶y膰 w ka偶dej sojuszniczej turze, nie musi by膰 to tura danego Bohatera. Zdolno艣ci mog膮 dzia艂a膰 na jeden lub wi臋cej cel贸w, zar贸wno sojuszniczych jak i wrogich. Efektem u偶ycia zdolno艣ci mo偶e by膰:

  • zadanie obra偶e艅,
  • uleczanie Punkt贸w 呕ycia,
  • przywr贸cenie Many,
  • wskrzeszenie,
  • na艂o偶enie pozytywnego lub negatywnego statusu,
  • usuni臋cie pozytywnego lub negatywnego statusu.

Niekt贸re Zdolno艣ci 艂膮cz膮 kilka z wymienionych funkcji. Informacje o dzia艂aniu Zdolno艣ci Specjalnej danego Bohatera znajdziesz na jego podgl膮dzie.

Statusy

Zar贸wno pozytywne jak i negatywne statusy mog膮 mie膰 wp艂yw na statystyki Bohater贸w, jak i przyznawa膰 im dodatkowe cechy oraz leczy膰 lub zadawa膰 obra偶enia. Ka偶dy Bohater mo偶e w jednym czasie by膰 pod wp艂ywem 10 dowolnych status贸w. Przy pr贸bie na艂o偶enia wi臋kszej ilo艣ci status贸w b臋d膮 one automatycznie odrzucone.

W Gemstone Legends czas trwania efekt贸w zmienia si臋 wraz z turami bitwy, nie turami Bohater贸w. Oznacza to, 偶e po zako艅czeniu tury przez Bohatera sojuszniczego, wszystkie sojusznicze efekty zmniejsz膮 sw贸j licznik o 1 tur臋. To samo dotyczy przeciwnik贸w.

W Gemstone Legends tura przebiega w spos贸b nast臋puj膮cy:

  1. Rozpoczyna si臋 nowa tura.
  2. Bohater nak艂ada status.
  3. Bohater atakuje 艂膮cz膮c kamienie.
  4. Ko艅czy si臋 tura. Licznik tur status贸w dla sojuszniczych lub wrogich postaci zmniejsza si臋 o 1, obra偶enia s膮 zadawane lub leczone, je艣li dotyczy.
  5. Rozpoczyna si臋 nowa tura.

Narzucenie dwukrotnie tego samego statusu odnawia jego czas trwania. Dotyczy to wszystkich status贸w poza podpaleniem, trucizn膮, krwawieniem i znakiem zab贸jcy, kt贸re nak艂adaj膮 si臋 osobno.

Zdobywanie Bohater贸w

Bohater贸w mo偶esz pozyska膰 na kilka sposob贸w:

  • otwieraj膮c Zwoje na O艂tarzu,
  • kupuj膮c ich na Rynku,
  • jako nagrod臋 za wygran膮 bitw臋,
  • jako nagrod臋 w Kalendarzu.

Wzmacnianie Bohater贸w

Mo偶esz wzmacnia膰 Bohater贸w poprzez u偶ywanie ich w bitwach, pozostawianie w Treningu lub za pomoc膮 funkcji wzmacniania. Wzmacnianie Bohatera polega na po艣wi臋caniu Manekin贸w PD lub innych Bohater贸w, w zamian za punkty do艣wiadczenia.

Ulepszanie Bohater贸w

Ulepszanie pozwala zwi臋kszy膰 ilo艣膰 gwiazdek Bohatera, a co za tym idzie zwi臋kszy膰 jego maksymalny poziom i statystyki. Ka偶dy Bohater mo偶e zosta膰 ulepszony do 6*. Aby ulepszy膰 Bohatera, musisz osi膮gn膮膰 nim maksymalny poziom, a nast臋pnie po艣wi臋ci膰 innych Bohater贸w o tej samej ilo艣ci gwiazdek. Po ulepszeniu Bohater wraca na poziom 1, jego statystyki spadaj膮, ale wzrasta ich przyrost oraz maksymalny poziom jaki Bohater mo偶e osi膮gn膮膰.

Ranga Maksymalny poziom Ilo艣膰 bohater贸w
potrzebnych
do ulepszenia
10 1
鈽呪槄 20 2
鈽呪槄鈽 30 3
鈽呪槄鈽呪槄 40 4
鈽呪槄鈽呪槄鈽 50 5
鈽呪槄鈽呪槄鈽呪槄 60

Gry podobne