Na wczesnym etapie rozwoju stanu Gmach G艂贸wny znajduje si臋 w stanie przygotowania. W tym czasie nikt nie mo偶e walczy膰 o gubernatorstwo w grze Frontier Justice. Przy Gmachu G艂贸wnym wy艣wietlany jest czas do rozpocz臋cia Bitwy o Gubernatorstwo. Bitwa o Gubernatorstwo rozpocznie si臋 w momencie zako艅czenia odliczania.

Stan bitwy

Bitwa o Gubernatorstwo rozpocznie si臋 raz w tygodniu o tym okre艣lonym czasie. Wydarzenie potrwa 5 godzin, od godz. 16:00 w sobot臋 (czasu serwera) do godz. 21:00.


Ka偶dy z graczy mo偶e przeprowadzi膰 atak na Gmach G艂贸wny, kiedy zako艅czy si臋 okres ochronny i rozpocznie si臋 stan bitwy. Je艣li kt贸ry艣 z gan贸w utrzyma kontrol臋 nad Gmachem przez okre艣lony czas, zdob臋dzie do niego prawa, po czym zn贸w rozpocznie si臋 okres ochronny. Odliczanie zostanie zresetowane, kiedy jeden z gang贸w zaatakuje i pokona drugi i przejmie od niego Gmach.

Okres ochronny

Kiedy Gmach G艂贸wny oraz wszystkie baterie artyleryjskie znajduj膮 si臋 w okresie ochronnym, nie mo偶na ich zaatakowa膰. Po zako艅czeniu okresu ochronnego przejd膮 w stan bitwy, podczas kt贸rego atak na nie jest mo偶liwy.

Baterie artyleryjskie

W pobli偶u Gmachu G艂贸wnego znajduj膮 si臋 4 baterie artyleryjskie. Je艣li podczas Bitwy o Gubernatorstwo walcz膮 ze sob膮 2 gangi, z kt贸rych jeden zajmuje Gmach, a drugi baterie, baterie rozpoczn膮 ostrzeliwanie Gmachu oraz znajduj膮cych si臋 w nim stra偶nik贸w.


Gospodarstwo mleczne

W czterech rogach pustkowia (405,354) (405,405) (354,405) (354,354) znajdowa膰 si臋 b臋d膮 4 gospodarstwa mleczne. Ka偶de z nich zajmuje blok o wielko艣ci 2 x 2.

Za zaj臋cie gospodarstw mlecznych zdob臋dziesz punkty bitwy

Pustkowie

Pustkowie to rozleg艂y obszar otaczaj膮cy Gmach G艂贸wny. Bardzo ci臋偶ko maszeruje si臋 po tym terenie. Szybko艣膰 marszu zostanie zmniejszona oraz nie b臋dzie mo偶na rozmie艣ci膰 tutaj jednostek.


Bitwa o Gubernatorstwo

Gdy rozpocznie si臋 stan wojenny, wszyscy gracze b臋d膮 mogli wys艂a膰 swe oddzia艂y do ataku na Gmach G艂贸wny oraz baterie artyleryjskie w celu zaj臋cia ich.

Kiedy wys艂ane oddzia艂y dotr膮 do Gmachu lub baterii i oka偶e si臋, 偶e okupuj膮cy je gracz to tw贸j sojusznik, mo偶esz przekaza膰 mu posi艂ki, by pom贸c mu w obronie Gmachu i baterii. Je艣li okupuj膮cy nale偶y do innego gangu, rozpocznie si臋 starcie.

Liczba 偶o艂nierzy mo偶liwych do rozmieszczenia w Gmachu i bateriach zale偶y od rozmiaru armii okupuj膮cego oraz od poziomu jego poczty.

Je艣li walcz膮 ze sob膮 2 gangi, z kt贸rych jeden zajmuje Gmach, a drugi baterie, baterie rozpoczn膮 ostrzeliwanie Gmachu oraz znajduj膮cych si臋 w nim stra偶nik贸w, kt贸rzy to odnios膮 znaczne obra偶enia.

Jak zwyci臋偶y膰?

Bitwa o Gubernatorstwo podzielona jest na 2 etapy, a by wygra膰 ka偶dy z nich, nale偶y spe艂ni膰 inne warunki.

Etap 1: 16:00 – 19:00

Na tym etapie gang, kt贸remu uda si臋 nieprzerwanie zaj膮膰 Gmach G艂贸wny na 60 minut, zdob臋dzie prawo do mianowania gubernatora, a bitwa zako艅czy si臋. Pozosta艂e gangi otrzymaj膮 nagrody na podstawie liczby punkt贸w, kt贸re zdoby艂y podczas bitwy.

Etap 2: 19:00 – 21:00

Na tym etapie gang, kt贸remu uda si臋 nieprzerwanie zaj膮膰 Gmach G艂贸wny na 30 minut, zdob臋dzie prawo do mianowania gubernatora, a bitwa zako艅czy si臋. Pozosta艂e gangi otrzymaj膮 nagrody na podstawie liczby punkt贸w, kt贸re zdoby艂y podczas bitwy.

Uwaga: Je艣li tw贸j gang zajmuje ju偶 Gmach G艂贸wny w momencie rozpocz臋cia etapu 2, pozosta艂y czas okupacji mo偶e ulec zmianie. Je艣li pozosta艂y czas wynosi ponad 30 minut, zostanie skr贸cony do 30 minut 鈥 w innym przypadku pozostanie niezmieniony. Na przyk艂ad, je艣li rozpoczniesz okupacj臋 Gmachu o 20:40, to po rozpocz臋ciu etapu 2 b臋dzie trzeba utrzyma膰 go przez kolejnych 30 minut, a nie 70 min. (90 – 20).

Je艣li po zako艅czeniu Bitwy o Gubernatorstwo oka偶e si臋, 偶e 偶aden gang nie zaj膮艂 Gmachu przez wymagany czas, zwyci臋偶y gang z najwi臋ksz膮 liczb膮 punkt贸w, i to on wyznaczy gubernatora. Gangi na miejscach od 2 do 8 w rankingu punktowym otrzymaj膮 30 Paczek Bitwy, zgodnie z zaj臋tym miejscem. Paczki s膮 na 7 r贸偶nych poziomach, a te na wy偶szych poziomach skrywaj膮 bardziej atrakcyjne nagrody. Paczki Bitwy przydzielaj膮 liderzy gang贸w.

Je艣li kilka gang贸w posiada identyczn膮 liczb臋 punkt贸w, zostan膮 sklasyfikowane w kolejno艣ci jej osi膮gni臋cia 鈥 od pierwszego do ostatniego.

System punktowy

A) Zabijaj wrog贸w w Gmachu G艂贸wnym, bateriach artyleryjskich oraz gospodarstwach mlecznych, by zdoby膰 punkty.

B) Przej臋cie kontroli nad Gmachem, bateriami oraz gospodarstwami zapewni ci punkty, lecz najwi臋cej z nich zdob臋dziesz za zaj臋cie Gmachu. Punkty kalkulowane s膮 z ka偶d膮 minut膮.

C) W rankingu punktowym ukazanych zostanie jedynie 10 najlepszych gang贸w.

Wyb贸r gubernatora

W ci膮gu pierwszych 7 godzin okresu ochronnego lider gangu, kt贸remu uda艂o si臋 pomy艣lnie zaj膮膰 Gmach, b臋dzie m贸g艂 mianowa膰 dowolnego z cz艂onk贸w gubernatorem. Je艣li w ci膮gu tych 7 godzin gubernator nie zostanie wyznaczony, zostanie nim automatycznie lider gangu.

Je艣li lider gangu nie wyznaczy gubernatora, a poprzedni gubernator nale偶y do tego samego gangu, utrzyma on swe stanowisko.

Korzy艣ci gubernatora

1. Bonusowe atrybuty:

Atak jednostek +15%

Obrona jednostek +15%

Limit jednostek +10%

2. Mianowanie

Gubernator mo偶e przydzieli膰 dowolnemu z graczy w stanie nast臋puj膮ce tytu艂y: Zast臋pca Gubernatora, Burmistrz, Wysoki S膮d, Minister Finans贸w, Szeryf, Ochroniarz, Uczony, Rzemie艣lnik, Nieuczciwy Handlarz, Spekulant, Klaun, Mieszczuch, Kanciarz, Koniokrad, Kryminalista oraz G艂upiec.

3. Wyb贸r surowc贸w

Gubernator mo偶e zwi臋kszy膰 wyst臋powanie wybranego surowca w stanie przez okre艣lony czas.

4. Wyb贸r flagi stanu

Gubernator mo偶e wybra膰 flag臋 stanu, kt贸ra b臋dzie wy艣wietlana na mapie 艣wiata oraz zawi艣nie w Gmachu G艂贸wnym.

5. Wyb贸r wygl膮du Gmachu

Gubernator mo偶e wybra膰 motyw Gmachu G艂贸wnego, kt贸ry widoczny b臋dzie w centrum stanu oraz na mapie 艣wiata.

6. Paczki Gubernatora

Podczas swojej kadencji gubernator mo偶e nagrodzi膰 graczy 5 Paczkami Zdobywcy, 10 Paczkami Obro艅cy oraz 20 Paczkami Zwolennika. Jeden gracz mo偶e otrzyma膰 tylko jedn膮 paczk臋 od gubernatora w trakcie jego kadencji. (Gracze poni偶ej poz. 10 nie otrzymaj膮 偶elaza i miedzi, za艣 gracze poni偶ej poz. 15 nie dostan膮 miedzi.)

Mianowanie

Zast臋pca Gubernatora Pozyskiwane surowce +25%

Ochrona surowc贸w +30%

Burmistrz Szybko艣膰 budowy +5%

Szybko艣膰 badania +5%

Szybko艣膰 szkolenia +5%

Wysoki S膮d Pozyskiwane surowce +10%

Szybko艣膰 szkolenia +5%

Minister Finans贸w Zu偶ycie 偶ywno艣ci -10%

Pozyskiwane surowce +15%

Szeryf Atak jednostek +5%

Szybko艣膰 marszu +10%

Ochroniarz Atak jednostek +5%

Obrona jednostek +5%

Uczony Szybko艣膰 badania +l0%
Rzemie艣lnik Szybko艣膰 budowy +10%
Nieuczciwy Handlarz Atak jednostek -10%

Pozyskiwane surowce -5%

Spekulant Pozyskiwane surowce -5%

Zu偶ycie 偶ywno艣ci +10%

Mieszczuch Obrona jednostek -5%

Pozyskiwane surowce -10%

Kanciarz Atak jednostek -8%

Obrona jednostek -8%

Koniokrad Ochrona surowc贸w -20%
Kryminalista Szybko艣膰 marszu -15%
Klaun Szybko艣膰 marszu -5%

Szybko艣膰 szkolenia -10%

G艂upiec Szybko艣膰 badania -15%

Gry podobne