Dziś przedstawiamy serię poradników do gry Forge of Empires, które zostały podzielone według kolejnych epok uruchamianych przez wydawcę InnoGames. Miejmy nadzieje, że każdy z nich będzie dla Państwa przydatny, a czytając kolejne poradniki znajdziecie solucje na każdy problem, który może wyniknąć podczas regularnej rozgrywki.

Poniżej dowiecie się na początek o Epoce Brązu, czyli jakie w niej możecie zbudować Perły Architektury jak i jakie jednostki czekają tu na nasze rozkazy. Dodatkowo ostatnia pozycja mów o kosztach i zapotrzebowaniu, więc warto sprawdzić co, gdzie i jak.


  1. Wieża Babel
  2. Posąg Zeusa
  3. Wojownik z maczugą
  4. Włócznik
  5. Procarz
  6. Jeździec
  7. Wojownik
  8. Miotacz głazów
  9. Koszty i zapotrzebowanie

Posąg Zeusa

Posąg Zeusa obok Wieży Babel jest drugą Perłą Architektury w Epoce Brązu w grze Forge of Empires. Ów posąg zwiększa atak i obronę Naszych armii podczas ataków.
Posąg Zeusa był jednym z siedmiu cudów świata starożytnego. Jego wspaniałość inspirowała całe pokolenia greckich żołnierzy.

Posąg Zeusa

Level Wymagana ilość punktów Forge Bonus dla armii
1 40 5 %
2 60 10 %
3 100 15 %
4 150 20 %
5 210 25 %
6 270 30 %
7 330 35 %
8 380 40 %
9 450 45 %
10 510 50 %

Wymagane surowce:  40  50  40  10  10


Rozmiar:  2 x 3

Wieża Babel

Wieża Babel jest Perłą Architektury w Epoce Brązu w grze Forge of Empires. Zwiększa ona limit populacji i dodaje losowo (w formie nagrody) różnego rodzaju dobra przez cały czas trwania gry (co 24h dostajemy różne bonusy). Od Ery Modernistycznej podwaja się jej produkcja.
Legendarna Wieża Babel miała być najwyższym dziełem architektury starożytności. Wytworem wielu ludzi z najdalszych zakątków świata.

Wieża Babel w Epoce Brązu


LvL Wymagana ilość punktów Forge Bonus do populacji Produkcja dóbr
1 40 90 6
2 60 140 7
3 100 200 8
4 150 280 9
5 210 360 10
6 270 460 11
7 330 560 12
8 380 670 13
9 450 780 14
10 510 1140 15

Koszt budowy:  20  10   20  50  50

Rozmiar:   4×4

Wojownik z maczugą

Wojownik z maczugą jest niedrogą w utrzymaniu i dość dobrą jednostką. W walce przeciwko Jeźdźcom jest niezrównany, gdyż posiada przeciwko tym jednostkom bonus do ataku i obrony przeciwko szybkim jednostkom.

Typ jednostki: Lekkozbrojna

Parametry:  Atak 3 –  Obrona 3 –  Zasięg 1 –  Ruch 14

BonusyBonus do ataku +2 przeciw    i  Bonus do obrony +2 przeciw 

Koszt:  Nie można kupić

Włócznik

Włócznik w Epoce Brązu jest dość tanią jednostką, która ma duże bonusy przeciwko jednostkom szybkim. Jako jednostka lekkozbrojna posiada dodatkowe bonusy do szybkości poruszania się po terenach zalesionych i po krzakach. W stosunku do swoich kosztów potrafi przenosić spore ilości łupów wracając do swojego miasta po ciężkich walkach. Jego wartości ataku i obrony są identyczne, co sprawia, że doskonale nadaje się zarówno do ofensywy jak i defensywy.

 Atak 7
 Obrona 7
 Zasięg 1
 Ruch 14

 Bonus do ataku +3 przeciw 
 Bonus do obrony +3 przeciw 
 Terenowy bonus do obrony +3 w Lesie
 Terenowy bonus do obrony +2 w Krzakach

Koszt jednostki: 25 monet, 25 zaopatrzenia;

Czas produkcji: 20s
Czas leczenia: 30s

Procarz

Procarz jest tanią jednostką używaną głównie do szybkich grabieży, ale do obrony nie nadaje się w ogóle, gdyż wyszkolony został jedynie w mocnych atakach, a jego obron dosłownie leży i kwiczy. Jako jednostka strzelecka posiada spore bonusy do ataku i obrony przeciwko oddziałom ciężkozbrojnym, dlatego Wojownik nie ma z Nim jakichkolwiek szans. Dodatkowo ma spory zasięg ataku jak i specjalny bonus do ataku ze skał.

 Atak 6
Obrona 3
 Zasięg 5
 Ruch 12

 Bonus do ataku +3 przeciw 
 Bonus do obrony +3 przeciw 
 Terenowy bonus do ataku +1 na Skałach

Koszt jednostki: 60 złota,  15 zaopatrzenia;

Czas produkcji: 1h
Czas leczenia: 2min

Jeździec

Jeździec to jednostka zaliczająca się do szybkich jednostek, które potrafią łatwo rozprawić się ze strzelcami (Procarz). Dodatkowo na swoich koniach bez problemów poruszają się po Wzgórzach, ale jeśli trafią na tereny skaliste i bagna to mogą mieć z Nimi problem, w sumie w ogóle się po nich nie poruszają.

 Atak 8
 Obrona 5
 Zasięg 1
 Ruch 22

 Bonus do ataku +3 przeciw 
 Bonus do obrony +3 przeciw 
 Poruszają się szybciej po Wzgórzach niż inne jednostki.
 Nie mogą poruszać się po skałach i bagnach!

Koszt jednostki: 24 złota, 100 zaopatrzenia;

Czas produkcji: 1h
Czas leczenia: 6min

Wojownik

Wojownik to jednostka ciężkozbrojna, która jak ognia unika strzelców, ale z miłą chęcią staje do walki z jednostkami lekkozbrojnymi (Włócznik, Wojownik z Maczugą). Dodatkowo posiada bonus terenowy do obrony na łąkach, a przy swojej wysokiej obronie może być najlepszą opcją przy oblężeniach i dość sporych atakach.

 Atak 6
 Obrona 10
 Zasięg 1
 Ruch 11

 Bonus do ataku +3 przeciw 
 Bonus do obrony +3 przeciw 
 Terenowy bonus do obrony +2 na Łące

Koszt jednostki: 160 złota;

Czas produkcji: 1h
Czas leczenia: 6min

Miotacz głazów

Miotacz głazów to jedyna jednostka artylerii w Forge of Empires jeśli mówimy o Epoce Brązu. Ma duży zasięg ataku i doskonale sprawdza się przeciwko ciężkozbrojnnym. Nie może poruszać się po skałach i bagnach, ale za to ma bonus do ataku na Wzgórzach.

 Atak 3
 Obrona 2
 Zasięg 12
 Ruch 6

 Bonus do ataku +3 przeciw 
 Bonus do obrony +3 przeciw 
 Terenowy bonus do ataku +1 na Wzgórzach
 Nie mogą poruszać się po skałach i bagnach!

Koszt jednostki: 180 zaopatrzenia;

Czas produkcji: 2h
Czas leczenia: 6min

Koszty i zapotrzebowanie na towary

Lista towarów z Epoki Brązu oraz ich koszty produkcji jak i spis zapotrzebowania owych dóbr jeśli chcemy odblokować konkretne badanie.

Towary:
Koszt produkcji:
 Drewno
 Kamień
 Marmur
 Barwnik
 Wino
4h – 100 złota, 100 zaopatrzenia

8h – 200 złota, 200 zaopatrzenia

1d – 400 złota, 400 zaopatrzenia

2d – 800 złota, 800 zaopatrzenia


Stosunek kosztów Epoki Brązu do Epoki Żelaza wynosi 1:2

Koszt odblokowania badań
 Drewno 2
 Kamień 0
 Marmur 2
 Barwnik 0
 Wino 0

Gry podobne