Po naprawdę napiętej i pełnej zwrotów akcji wędrówce przez budynek MCM – podczas której nie zabrakło momentów, gdy serce waliło jak szalone – w końcu docierasz do teatru. Ale zanim zdążysz odetchnąć, czeka cię dość przerażający upadek, który niejednego by wytrącił z równowagi. I tak, wylądujesz w samym sercu podziemi – w Centrum Recyklingu pod fabryką. To miejsce jest specyficzne, bo znajdziesz tu… pielęgniarkę Dollie, która mimo całej tej ponurej scenerii nadal z zaangażowaniem zajmuje się złomem i wszelkimi szczątkami, które lądują na taśmach tego podziemnego zakładu.
Ale uwaga – jeśli znasz choć trochę historię Mimica w tej grze, to na pewno zdajesz sobie sprawę, że to nie jest zwykła lalka do opieki nad śmieciami. Dollie wkrótce zmieni się w jedno z największych zagrożeń dla Arnolda, więc twoim absolutnym priorytetem powinno być szybkie znalezienie drogi ucieczki z tego miejsca, zanim sytuacja naprawdę się skomplikuje.
Jak ogarnąć drzwi do Centrum Recyklingu i Szpitala Lalek?
Po tym, jak przez przypadek wpadniesz przez podłogę w Studiu TV, trafisz do tego właśnie połączenia Centrum Recyklingu i Szpitala Lalek – miejsca, które na pierwszy rzut oka wygląda jak laboratorium albo warsztat szalonych wynalazców. W tym momencie Dollie uprzejmie „informuje” cię (a właściwie kombinezon Springlock, w który jesteś wskoczył), że zamierza pozbyć się “obcego ciała” – czyli ciebie – za pomocą różnych, delikatnie mówiąc, bolesnych narzędzi. Co ciekawe, zanim rzuci się na ciebie na poważnie, zajmie się swoimi innymi obowiązkami, więc masz chwilę, by opuścić ten kombinezon (na PS5 przycisk R2).
Dalej idź korytarzem do drzwi Data Diver – i tam usłyszysz głos Edwina, który jak typowy przewodnik opowie ci, że właśnie stoisz w… pierwszym na świecie centrum recyklingu (to Edwin jest ponoć jego wynalazcą w uniwersum FNAF). W tym momencie poznasz Dollie z nieco innej strony, zanim ruszysz dalej, przez kolejne drzwi, które otworzą ci drogę do pierwszej zagadki w tym obszarze.
Komputer, drzwi i jak przechytrzyć Dollie
Przed tobą stoi komputer, który daje dwie możliwości: otworzyć drzwi albo wentylację. Problem w tym, że brakuje pewnego elementu, który pozwoliłby otworzyć drzwi, więc najpierw musisz zajrzeć do wentylacji.
Ważna rzecz: cały ten rejon przecięty jest torami, po których porusza się Dollie z zawrotną prędkością. Porusza się po prostych odcinkach, zatrzymując się tylko na zakrętach i – co kluczowe – nie potrafi zawrócić tym samym torem, którym przyszła. Dlatego uważaj, bo jeśli wpadniesz na nią podczas jej szaleńczego sprintu, to będzie twój koniec – musisz zaczynać od ostatniego checkpointu.
Plan jest prosty: wyjdź drzwiami po prawej, idź wzdłuż torów do prawego górnego rogu następnego pomieszczenia, skręć w lewo i kieruj się prosto do otwartej przez ciebie wentylacji. Zawsze obserwuj Dollie, kiedy zbliża się do torów – w odpowiednim momencie schodź z nich, by cię nie zauważyła. Na szczęście, gdy Dollie minie cię, możesz śmiało iść tuż za nią, bo nie cofnie się tym samym torem.
Wchodzisz po rampie i przez wentylację dostajesz się do miejsca, gdzie Dollie nie może się pojawić – to twoja baza, by odnaleźć brakującą przekładnię, która otworzy ci drogę dalej. Obok jest też Digityper – trochę jak stary komputer, który ożywa, gdy się zbliżysz, wprawiając w lekki niepokój.
Weź tę przekładnię i wracaj tą samą drogą, znów uważając na Dollie. Gdy już bezpiecznie znajdziesz się przy drzwiach po lewej, włóż przekładnię, a potem wróć do komputera, by uruchomić mechanizm otwierający.
W tym momencie Dollie zostanie brutalnie oderwana od swojego stanowiska, bo… Mimic właśnie wybrał ją na swój nowy kostium – i od tej chwili robi się naprawdę gorąco.
W stronę pokoju spalania – czyli zaczyna się prawdziwa ucieczka
Kiedy Dollie wybuchnie ze swojej skórki, nie masz za wiele opcji, gdzie pójść. Szybko skręć w prawo i otwórz drzwi wymagające uprawnień Twórcy. Trafisz do bocznego pokoju z generatorem, który można włączyć przyciskiem – to twoje narzędzie do zrobienia hałasu i odwrócenia uwagi Dollie.
Po użyciu pobliskiej skrzynki pocztowej, włącz generator i schowaj się do pobliskiej szafki. Poczekaj, aż Dollie podejdzie i zainteresuje się tym hałasem.
Gdy już jest zajęta, wróć tą samą drogą, ale bardzo uważaj na wiszące łańcuchy – nawet najmniejszy hałas może ją sprowokować. Okól generator, którym weszła Dollie, włącz go i szybko schowaj się do szafki. Po chwili, gdy Dollie sprawdzi generator, wyjdź i ucieknij przez wentylację, która jest już dostępna dzięki działającemu wentylatorowi.
Ta wentylacja ma tylko jedno wyjście poza tą, którą wszedłeś, i właśnie tam trafić musisz – do pokoju spalania.
Winda do Power Core i sprzątanie Szpitala Lalek
Po wejściu do pokoju spalania czeka cię kolejne zadanie – zdobycie dostępu do windy prowadzącej do Power Core. Niestety, bez wykonania wszystkich aktywnych zadań nie uda się jej uruchomić.
Terminal poinformuje cię, że musisz wybrać opcję „Dostęp do Szpitala Lalek”, co otworzy ścieżkę powrotną i odblokuje nowe rejony. Pielęgniarka Dollie będzie patrolować teren, a twoim zadaniem jest pozbyć się kostek śmieci, wrzucając je do zsypów w różnych częściach szpitala, by w końcu uruchomić spalarnię.
Na szczęście pierwsza kostka jest tuż obok zsypu, w kompresorze w pierwszym pokoju, który odwiedzisz. Pociągnij dźwignię, by odsłonić kostkę, weź ją i wrzuć do zsypu.
Druga kostka leży na stole roboczym w pokoju po prawej. Zabierz ją, wrzuć do zsypu i pamiętaj – schylaj się pod wiszącymi łańcuchami, by nie robić hałasu i nie przyciągać uwagi Dollie.
Jeśli boisz się Dollie, użyj dowolnej rzeczy robiącej hałas w okolicy, by przez chwilę wiedzieć, gdzie jest.
Kolejne kostki i odwracanie uwagi Dollie
Więcej kostek znajdziesz w korytarzu, gdzie Dollie często patroluje – dostęp do niego masz skręcając w lewo przy stanowisku z drugą kostką. W tym korytarzu są trzy kostki i kolejny zsyp.
Możesz wejść do pierwszych drzwi po prawej, zabrać kostkę i użyć wentylacji, aby dotrzeć do kolejnego pokoju z kostką i stacją do ulepszania uprawnień admina.
Po zdobyciu nowych uprawnień Data Diver otwórz drzwi i wrzuć kostki do zsypu. Jeszcze jedna kostka czeka naprzeciw stacji ulepszania.
Jeśli Dollie robi problemy, użyj zabawek-myszek z pokoju z ulepszeniami, by ją rozproszyć.
Uruchomienie spalarni i walka na taśmie
Kiedy pozbędziesz się wszystkich kostek, wróć do głównego pokoju i wciśnij przycisk uruchamiający spalarnię. Drzwi się otworzą, ale zsypy będą zapchane i trzeba je ręcznie oczyścić.
W sekcji z taśmą transportową zobaczysz Dollie próbującą cię dosięgnąć, chodząc po taśmie. Aktywuj wszystkie przełączniki, które będą zrzucać kostki śmieci na Dollie, odpychając ją aż do drzwi spalarni, gdzie możesz pociągnąć ostatni przełącznik i zakończyć ten etap.
Wróć przez wentylację do pokoju spalarni, a potem użyj terminala, by otworzyć drzwi do Power Core.
Ucieczka przed Roztopioną Dollie
Po otwarciu drogi do Power Core czeka cię długa ucieczka w dół dwóch wind. Gdy schodzisz drugą windą, Roztopiona Dollie wyrywa się z pieca i zaczyna cię gonić.
Natychmiast skręć w lewo i biegnij, korzystając ze schodów po prawej, aby wskoczyć na taśmę transportową. Biegnij dalej i szukaj otworu po prawej, żeby bezpiecznie z niej zejść.
Po zejściu z taśmy odwróć się i przebiegnij po kładkach, aż dojdziesz do kolejnej taśmy. Dollie pojawi się przed tobą, ale możesz uciec przez wentylację po prawej, która zrzuci cię w pobliże generatora. Włącz go, aby uruchomić wentylator i otworzyć nową drogę. Dollie pojawi się tam, ale zgubiła twój ślad – teraz pora na sprytne skradanie się.
Skradanie się i ostatni etap
W tej części Dollie ma zaprogramowany schemat ruchu, który łatwo ominąć, jeśli wiesz, jak się poruszać. Kucaj pod przeszkodami i unikaj stukania łańcuchów, by nie zwrócić na siebie uwagi.
Po zakręceniu w korytarz pojawi się Dollie, więc zaczekaj, aż przejdzie, a potem szybko przejdź przez drzwi po lewej. Dotrzesz do windy – wezwij ją, szybko wskocz i zamknij drzwi, bo inaczej Dollie cię złapie.
Naprawa windy i finałowa scena
Ostatnia faza to stresująca, ale prosta sekwencja naprawy windy. Postępuj według instrukcji Fiony, ignorując uderzenia Roztopionej Dollie na dachu windy.
Jeśli dasz radę, przyspieszysz windę tak, że w końcu rozbije Dollie o sufit szybu.
Jak na ironię, po otwarciu drzwi windy znów znajdziesz się tuż obok biura ochrony – co jest fajnym powrotem do punktu wyjścia i zakończeniem tej szalonej rundy.
Aktywność komentująych