W Escape from Duckov nie chodzi tylko o strzelanie, zbieranie łupów i przetrwanie. W pewnym momencie gra wrzuca cię w zupełnie inne klimaty – czas na relaks nad wodą i łowienie ryb. Wędkowanie to jedna z ciekawszych pobocznych aktywności, która pozwala nie tylko zdobyć cenne surowce, ale też rozwijać unikalne umiejętności. Jeśli nie wiesz, jak się do tego zabrać, ten poradnik przeprowadzi cię krok po kroku przez cały proces – od stworzenia pierwszej wędki po ulepszanie swojego „rybackiego talentu”.
Jak zrobić wędkę w Escape from Duckov?
Zanim w ogóle pomyślisz o zarzuceniu żyłki, musisz zbudować własną wędkę. Nie jest to jednak dostępne od samego początku. Najpierw trzeba ulepszyć stół warsztatowy (Workbench), odblokowując Advanced Progression II. To właśnie tam znajdziesz przepis na wędkę.
Do jej stworzenia potrzebujesz 2x drewna i 1x stali – czyli surowców, które bez problemu znajdziesz w pierwszych etapach gry. Gdy już zdobędziesz składniki, wejdź do Workbencha, wybierz recepturę wędki i rozpocznij proces tworzenia. Gotową wędkę dodaj do slotu broni białej w ekwipunku – bez tego nie będziesz mógł jej użyć.
Skąd wziąć przynęty?
Bez przynęty nie ma ryb. Możesz zdobyć ją na dwa sposoby – poprzez eksplorację świata lub kupując przepis na przynętę od Vogo. Druga opcja jest jednak dość kosztowna, więc lepiej w początkowej fazie szukać przynęt samodzielnie.

Weź łopatę i eksploruj miejsca do kopania, które pojawiają się losowo na mapie. Czasami trafisz tam na robaki – idealne jako przynęta. W miarę postępów odblokujesz też możliwość używania innych przedmiotów, takich jak baterie, które potrafią przyciągnąć rzadkie ryby, a nawet nietypowe przedmioty z wody.
Aby dodać przynętę do wędki, po prostu wejdź w ekwipunek i użyj opcji interakcji z wędką – tam wybierasz, co chcesz zaczepić na haczyku.
| Przynęta | Jak zdobyć? | Bonus do wędkowania |
|---|---|---|
| Toilet Cleaner | Demontaż Polyethylene Sheet lub losowy drop | -15% zdolności wędkarskich / -90% szczęścia w wędkowaniu |
| Bateria R6 | Demontaż Electrified MP7, PP3 Battery, Pressure Sensor lub losowy drop | -15% zdolności wędkarskich / -90% szczęścia w wędkowaniu |
| Płatki karczocha | Kupowane u handlarzy | +100% szczęścia w wędkowaniu |
| Ziarno kukurydzy | Kupowane u handlarzy | +100% szczęścia w wędkowaniu |
| Kostka mango | Kupowana u handlarzy | +100% szczęścia w wędkowaniu |
| Dżdżownica | Kupiona lub znaleziona | Brak bonusów |
| Winogrono | Kupowana u handlarzy | +100% szczęścia w wędkowaniu |
| Cippo | Demontaż Metal Plate lub losowy drop | -15% zdolności wędkarskich / -90% szczęścia w wędkowaniu |
| Przynęta | Tworzona z 2 Dżdżownic i 3 Soda Crackers | +0,42 szczęścia w wędkowaniu |
Jak łowić ryby?
Kiedy masz już sprzęt i przynętę, pora na praktykę. Udaj się na molo i wciśnij F, żeby zarzucić wędkę. Wtedy pojawi się mini-gra wędkarska, która wymaga trochę refleksu.
Na ekranie pojawią się dwa okręgi – duży i mały. Duży krąg zacznie się powoli zmniejszać, a twoim zadaniem jest wcisnąć spację dokładnie w momencie, gdy oba okręgi się pokryją. Jeśli zrobisz to za wcześnie lub za późno, stracisz przynętę i nic nie złowisz.
Gdzie łowić – wszystkie lokalizacje?
W grze są dwa znane miejsca do wędkowania:
- Południe od North Mountain – spokojny teren, idealny dla początkujących.
- Okolice Road Camp – trudniejszy rejon, ale z lepszymi rybami. Niestety, często pojawiają się tam silni przeciwnicy, więc zabierz najlepszy ekwipunek, jeśli chcesz tam przetrwać dłużej.

Ulepszanie umiejętności wędkarskich
Wędkowanie w Escape from Duckov nie kończy się na samej zabawie. Po odblokowaniu kuchni możesz porozmawiać z Vogo, który oferuje ulepszenia umiejętności wędkarskich.
Każdy poziom ulepszenia wymaga kredytów oraz określonych gatunków ryb. Im wyższy poziom, tym szybciej łowisz i tym większe masz szanse na rzadkie okazy. Zdecydowanie warto inwestować w tę ścieżkę, jeśli planujesz regularnie łowić.

Dodatkowo Vogo ma dla ciebie zadania związane z wędkowaniem – warto je wykonywać, bo zapewniają nagrody i uczą nowych mechanik.
Jak przechowywać ryby?
Złowione ryby zajmują dużo miejsca zarówno w magazynie, jak i w plecaku, dlatego dobrze jest zbudować specjalne beczki. W Workbenchu znajdziesz przepisy na czerwone, niebieskie i żółte beczki – każda ma inną pojemność.

Kiedy jesteś w terenie, beczki świetnie sprawdzają się jako tymczasowy magazyn, pozwalając zwolnić miejsce na kolejne łupy. Później możesz ryby sprzedać lub użyć w przepisach kulinarnych, jeśli odblokujesz je w dalszej części gry.
Wędkowanie w Escape from Duckov to coś więcej niż tylko dodatek – to pełnoprawny system rozwoju i eksploracji, który potrafi wciągnąć na długie godziny. Tworzenie sprzętu, szukanie przynęt, łowienie w trudnych miejscach i ulepszanie umiejętności dają poczucie postępu, jakiego nie znajdziesz w wielu innych grach tego typu.
Jeśli lubisz spokojniejsze momenty między akcją, łowienie ryb może stać się jednym z twoich ulubionych zajęć w świecie Duckova.
Wszystkie ryby i gdzie je złowić?
| Ryba | Typ przynęty | Trudność łowienia | Wartość | Kiedy łowić | Gdzie łowić |
|---|---|---|---|---|---|
| Bighead Goldfish | Cippo | 1 | 246 | Cały czas | Ground Zero / Obszar magazynów / Farma |
| Makrela niebieska | Robak / Przynęta | 1 | 253 | Cały czas | Ground Zero / Obszar magazynów |
| Sardynka brązowa | Robaki, bateria R6 lub zapalniczka | 1 | 248 | Cały czas | Ground Zero (północno-zachodnia część) |
| Jeżowiec zielony | Środek do czyszczenia toalety | 1 | 485 | Cały czas | Ground Zero |
| Złota rybka różowa | Baterie R6 | 1 | 262 | Tylko w nocy | Obszar magazynów |
| Złota rybka czerwona | Bateria R9 | 1 | 257 | Tylko w dzień | Obszar magazynów |
| Galaksias błękitny | Baterie R6 | 1,5 | 857 | Podczas deszczu | Farma |
| Bohaterka niebieska | Robak / Przynęta | 1,5 | 498 | Tylko w nocy | Ground Zero |
| Tang niebieski | Cippo | 1,5 | 402 | Cały czas | Ground Zero |
| Mullet brązowy | Baterie R6 | 1,5 | 564 | Dzień podczas deszczu | Ground Zero |
| Snapper zielony | Bateria R9 | 1,5 | 533 | Dzień w słoneczny dzień | Obszar magazynów |
| Bohaterka fioletowa | Robak / Przynęta | 1,5 | 407 | Tylko w nocy | Ground Zero / Obszar magazynów / Farma |
| Ryba czerwona w paski | Robak / Przynęta | 1,5 | 491 | Tylko w dzień | Ground Zero |
| Czerwonooki | Zapalniczka (Cippo) | 1,5 | 917 | Słoneczny dzień | Obszar magazynów |
| Snapper czerwono-fioletowy | Robak / Przynęta | 1,5 | 392 | Cały czas | Farma |
| Anioł biały | Robak / Przynęta | 1,5 | 554 | Noc w słoneczny dzień | Obszar magazynów / Farma |
| Flądra biała | Zapalniczka (Cippo) | 1,5 | 503 | Podczas deszczu | Farma |
| Grunt brązowo-biały | Robak / Przynęta | 2 | 1031 | Cały czas | Obszar magazynów |
| Fathead zielony | Robak / Przynęta | 2 | 820 | Tylko w nocy | Ground Zero |
| Jeżowiec zielono-żółty | Robak / Przynęta | 2 | 1028 | Noc podczas deszczu | Ground Zero (północny zachód) |
| Karp zielono-grzbietowy | Środek do czyszczenia toalety | 2 | 789 | Noc podczas deszczu | Farma |
| Marlin niebieski | Bateria R9 | 2,5 | 1881 | Dzień w słoneczny dzień | Farma |
| Żaglica niebieska | Cippo | 2,5 | 2053 | Noc podczas burzy | Farma |
| Ryba zielono-pomarańczowa | Baterie R6 | 2,5 | 2056 | Dzień podczas burzy | Obszar magazynów |
| Ryba wiewiórka pomarańczowa | Bateria R9 | 2,5 | 1489 | Cały czas | Ground Zero |
| Ryba różowa płetwa ognista | Robak / Przynęta | 2,5 | 1899 | Noc podczas deszczu | Farma |
| Snapper żółto-zielony | Robak / Przynęta | 2,5 | 1903 | Noc w słoneczny dzień | Ground Zero |
| Rekin kot niebieski | Środek do czyszczenia toalety | 3 | 3042 | Dzień podczas burzy | Obszar magazynów |
| Grouper czerwono-cętkowany | Robak / Przynęta | 3 | 3267 | Noc podczas burzy | Ground Zero / Obszar magazynów |
| Złota ryba | Środek do czyszczenia toalety | 3,5 | 6150 | Dzień podczas burzy | Farma |

Pasjonat gier MMO i typowo społecznościowych aplikacji. Redaktor naczelny portalu Desercik i twórca wielu innych portali nie tylko o grach. Codziennie porusza zagadnienia związane z marketingiem internetowym na swoim prywatnym blogu. Wieczorami czas spędza z córką, a gdy zaśnie zaczynać grać… grać w to co najlepsze.

