W Escape from Duckov nie chodzi tylko o strzelanie, zbieranie łupów i przetrwanie. W pewnym momencie gra wrzuca cię w zupełnie inne klimaty – czas na relaks nad wodą i łowienie ryb. Wędkowanie to jedna z ciekawszych pobocznych aktywności, która pozwala nie tylko zdobyć cenne surowce, ale też rozwijać unikalne umiejętności. Jeśli nie wiesz, jak się do tego zabrać, ten poradnik przeprowadzi cię krok po kroku przez cały proces – od stworzenia pierwszej wędki po ulepszanie swojego „rybackiego talentu”.

Jak zrobić wędkę w Escape from Duckov?

Zanim w ogóle pomyślisz o zarzuceniu żyłki, musisz zbudować własną wędkę. Nie jest to jednak dostępne od samego początku. Najpierw trzeba ulepszyć stół warsztatowy (Workbench), odblokowując Advanced Progression II. To właśnie tam znajdziesz przepis na wędkę.

Do jej stworzenia potrzebujesz 2x drewna i 1x stali – czyli surowców, które bez problemu znajdziesz w pierwszych etapach gry. Gdy już zdobędziesz składniki, wejdź do Workbencha, wybierz recepturę wędki i rozpocznij proces tworzenia. Gotową wędkę dodaj do slotu broni białej w ekwipunku – bez tego nie będziesz mógł jej użyć.

Skąd wziąć przynęty?

Bez przynęty nie ma ryb. Możesz zdobyć ją na dwa sposoby – poprzez eksplorację świata lub kupując przepis na przynętę od Vogo. Druga opcja jest jednak dość kosztowna, więc lepiej w początkowej fazie szukać przynęt samodzielnie.

Weź łopatę i eksploruj miejsca do kopania, które pojawiają się losowo na mapie. Czasami trafisz tam na robaki – idealne jako przynęta. W miarę postępów odblokujesz też możliwość używania innych przedmiotów, takich jak baterie, które potrafią przyciągnąć rzadkie ryby, a nawet nietypowe przedmioty z wody.

Aby dodać przynętę do wędki, po prostu wejdź w ekwipunek i użyj opcji interakcji z wędką – tam wybierasz, co chcesz zaczepić na haczyku.

Przynęta Jak zdobyć? Bonus do wędkowania
Toilet Cleaner Demontaż Polyethylene Sheet lub losowy drop -15% zdolności wędkarskich / -90% szczęścia w wędkowaniu
Bateria R6 Demontaż Electrified MP7, PP3 Battery, Pressure Sensor lub losowy drop -15% zdolności wędkarskich / -90% szczęścia w wędkowaniu
Płatki karczocha Kupowane u handlarzy +100% szczęścia w wędkowaniu
Ziarno kukurydzy Kupowane u handlarzy +100% szczęścia w wędkowaniu
Kostka mango Kupowana u handlarzy +100% szczęścia w wędkowaniu
Dżdżownica Kupiona lub znaleziona Brak bonusów
Winogrono Kupowana u handlarzy +100% szczęścia w wędkowaniu
Cippo Demontaż Metal Plate lub losowy drop -15% zdolności wędkarskich / -90% szczęścia w wędkowaniu
Przynęta Tworzona z 2 Dżdżownic i 3 Soda Crackers +0,42 szczęścia w wędkowaniu

Jak łowić ryby?

Kiedy masz już sprzęt i przynętę, pora na praktykę. Udaj się na molo i wciśnij F, żeby zarzucić wędkę. Wtedy pojawi się mini-gra wędkarska, która wymaga trochę refleksu.

Na ekranie pojawią się dwa okręgi – duży i mały. Duży krąg zacznie się powoli zmniejszać, a twoim zadaniem jest wcisnąć spację dokładnie w momencie, gdy oba okręgi się pokryją. Jeśli zrobisz to za wcześnie lub za późno, stracisz przynętę i nic nie złowisz.

Gdzie łowić – wszystkie lokalizacje?

W grze są dwa znane miejsca do wędkowania:

  1. Południe od North Mountain – spokojny teren, idealny dla początkujących.
  2. Okolice Road Camp – trudniejszy rejon, ale z lepszymi rybami. Niestety, często pojawiają się tam silni przeciwnicy, więc zabierz najlepszy ekwipunek, jeśli chcesz tam przetrwać dłużej.

Ulepszanie umiejętności wędkarskich

Wędkowanie w Escape from Duckov nie kończy się na samej zabawie. Po odblokowaniu kuchni możesz porozmawiać z Vogo, który oferuje ulepszenia umiejętności wędkarskich.

Każdy poziom ulepszenia wymaga kredytów oraz określonych gatunków ryb. Im wyższy poziom, tym szybciej łowisz i tym większe masz szanse na rzadkie okazy. Zdecydowanie warto inwestować w tę ścieżkę, jeśli planujesz regularnie łowić.

Dodatkowo Vogo ma dla ciebie zadania związane z wędkowaniem – warto je wykonywać, bo zapewniają nagrody i uczą nowych mechanik.

Jak przechowywać ryby?

Złowione ryby zajmują dużo miejsca zarówno w magazynie, jak i w plecaku, dlatego dobrze jest zbudować specjalne beczki. W Workbenchu znajdziesz przepisy na czerwone, niebieskie i żółte beczki – każda ma inną pojemność.

Kiedy jesteś w terenie, beczki świetnie sprawdzają się jako tymczasowy magazyn, pozwalając zwolnić miejsce na kolejne łupy. Później możesz ryby sprzedać lub użyć w przepisach kulinarnych, jeśli odblokujesz je w dalszej części gry.

Wędkowanie w Escape from Duckov to coś więcej niż tylko dodatek – to pełnoprawny system rozwoju i eksploracji, który potrafi wciągnąć na długie godziny. Tworzenie sprzętu, szukanie przynęt, łowienie w trudnych miejscach i ulepszanie umiejętności dają poczucie postępu, jakiego nie znajdziesz w wielu innych grach tego typu.

Jeśli lubisz spokojniejsze momenty między akcją, łowienie ryb może stać się jednym z twoich ulubionych zajęć w świecie Duckova.

Wszystkie ryby i gdzie je złowić?

Ryba Typ przynęty Trudność łowienia Wartość Kiedy łowić Gdzie łowić
Bighead Goldfish Cippo 1 246 Cały czas Ground Zero / Obszar magazynów / Farma
Makrela niebieska Robak / Przynęta 1 253 Cały czas Ground Zero / Obszar magazynów
Sardynka brązowa Robaki, bateria R6 lub zapalniczka 1 248 Cały czas Ground Zero (północno-zachodnia część)
Jeżowiec zielony Środek do czyszczenia toalety 1 485 Cały czas Ground Zero
Złota rybka różowa Baterie R6 1 262 Tylko w nocy Obszar magazynów
Złota rybka czerwona Bateria R9 1 257 Tylko w dzień Obszar magazynów
Galaksias błękitny Baterie R6 1,5 857 Podczas deszczu Farma
Bohaterka niebieska Robak / Przynęta 1,5 498 Tylko w nocy Ground Zero
Tang niebieski Cippo 1,5 402 Cały czas Ground Zero
Mullet brązowy Baterie R6 1,5 564 Dzień podczas deszczu Ground Zero
Snapper zielony Bateria R9 1,5 533 Dzień w słoneczny dzień Obszar magazynów
Bohaterka fioletowa Robak / Przynęta 1,5 407 Tylko w nocy Ground Zero / Obszar magazynów / Farma
Ryba czerwona w paski Robak / Przynęta 1,5 491 Tylko w dzień Ground Zero
Czerwonooki Zapalniczka (Cippo) 1,5 917 Słoneczny dzień Obszar magazynów
Snapper czerwono-fioletowy Robak / Przynęta 1,5 392 Cały czas Farma
Anioł biały Robak / Przynęta 1,5 554 Noc w słoneczny dzień Obszar magazynów / Farma
Flądra biała Zapalniczka (Cippo) 1,5 503 Podczas deszczu Farma
Grunt brązowo-biały Robak / Przynęta 2 1031 Cały czas Obszar magazynów
Fathead zielony Robak / Przynęta 2 820 Tylko w nocy Ground Zero
Jeżowiec zielono-żółty Robak / Przynęta 2 1028 Noc podczas deszczu Ground Zero (północny zachód)
Karp zielono-grzbietowy Środek do czyszczenia toalety 2 789 Noc podczas deszczu Farma
Marlin niebieski Bateria R9 2,5 1881 Dzień w słoneczny dzień Farma
Żaglica niebieska Cippo 2,5 2053 Noc podczas burzy Farma
Ryba zielono-pomarańczowa Baterie R6 2,5 2056 Dzień podczas burzy Obszar magazynów
Ryba wiewiórka pomarańczowa Bateria R9 2,5 1489 Cały czas Ground Zero
Ryba różowa płetwa ognista Robak / Przynęta 2,5 1899 Noc podczas deszczu Farma
Snapper żółto-zielony Robak / Przynęta 2,5 1903 Noc w słoneczny dzień Ground Zero
Rekin kot niebieski Środek do czyszczenia toalety 3 3042 Dzień podczas burzy Obszar magazynów
Grouper czerwono-cętkowany Robak / Przynęta 3 3267 Noc podczas burzy Ground Zero / Obszar magazynów
Złota ryba Środek do czyszczenia toalety 3,5 6150 Dzień podczas burzy Farma
Był to artykuł z serii: Escape from Duckov
Spis treści