Dzi艣 prezentuje wam kompleksowy poradnik do gry Empire: World War 3, kt贸ry co jaki艣 czas b臋dzie aktualizowany o nowe elementy tak, aby jak najwierniej odzwierciedli膰 wszelkie aspekty dotycz膮ce gry. Niekt贸re rzeczy mog膮 okaza膰 si臋 oczywiste, ale gra na chwil臋 obecn膮 niekoniecznie ma dobrze rozbudowany samouczek i wiele rzeczy jest niejasnych, wi臋c je艣li macie pytania, a nie ma poni偶ej na nie odpowiedzi to nie b贸jcie si臋 ich zadawa膰 w komentarzach, a z pewno艣ci膮 uzyskacie odpowied藕.

    1. Wydobycie surowc贸w
    2. Dow贸dca i jego rola w grze
    3. Centrum szkoleniowe i jednostki
    4. Wszystko co musisz wiedzie膰 o murze i pu艂apkach
    5. Misje bazy, sojuszu i codzienne


Wydobycie surowc贸w

W grze wyr贸偶niamy r贸偶nego rodzaju surowce, kt贸re s艂u偶膮 do budowy, rekrutacji jednostek, bada艅 czy te偶 do zdobywania innych cennych bonus贸w. Zacznijmy jednak od tych najbardziej podstawowych jak 偶ywno艣膰 (wydobywana w Szklarniach), krzemiany (produkowane w Kamienio艂omach), metale (produkowane w Hutach) jak i energi臋 (produkowan膮 przez Panele S艂oneczne). S膮 jeszcze monety produkowane w Kwaterach po艂o偶onych za murami naszego miasta.

Ilo艣膰 tych surowc贸w, kt贸re aktualnie posiadamy sprawdzimy na g贸rnym pasku, po艣rodku ekranu gry. Po najechaniu na dany surowiec widzimy aktualnie posiadan膮 jego ilo艣膰, ni偶ej 鈥濵o偶liwo艣ci produkcyjne鈥 鈥 czyli pojemno艣膰聽magazynu, je艣li b臋dziecie mieli wi臋cej ni偶 ta liczba to produkcja surowca zostaje wstrzymana. Aktualn膮 produkcj臋 widzimy w trzeciej linijce. Na ko艅cu mamy 鈥濩hronione zasoby鈥, czyli ilo艣膰 danego surowca, kt贸ra nie mo偶e by膰 nam skradziona przez napadaj膮cego na nas gracza. We藕my dla przyk艂adu Krzemiany, tak jak wspomnia艂em produkowane s膮 w kamienio艂omie.

Rozbudowuj膮c kamienio艂om zwi臋kszamy 鈥濵o偶liwo艣ci produkcyjne鈥, kt贸re w oknie Kamienio艂omu nazwane zosta艂y 鈥濸ojemno艣膰 鈥 krzemiany鈥. Pojemno艣ci sumuj膮 si臋 z wszystkich kamienio艂om贸w jakie zbudowali艣my w mie艣cie i ich suma nazwana jest w艂a艣nie 鈥濵o偶liwo艣ci produkcyjne鈥. Pojemno艣ci magazyn贸w mo偶emy zwi臋ksza膰 r贸wnie偶 poprzez badania w Laboratorium w sekcji Gospodarka. W naszym przyk艂adzie badanie to 鈥濸ojemno艣膰 鈥 krzemiany鈥. Nie s膮 to tanie ulepszenia ale potrafi膮 zwi臋kszy膰 pojemno艣膰 w znacz膮cy spos贸b, ju偶 na 4-tym poziomie badania jest to 鈥濿zmocnienie limitu krzemian贸w鈥 na poziomie +54%.


Budynki wy偶ej wymienionych surowc贸w opr贸cz Monet, po艂o偶one s膮 poza murami naszego miasta. Mamy tam kilkana艣cie slot贸w, w kt贸rych mo偶emy postawi膰 dowolny z budynk贸w. Wa偶ne jest, aby zrobi膰 to w miar臋 rozwa偶nie i nie stawia膰 jedynie na jeden z surowc贸w bo produkcja pozosta艂ych mo偶e nie by膰 w przysz艂o艣ci wystarczaj膮ca. Poziom maksymalny tych budynk贸w zale偶y od poziomu Centrum Dowodzenia, tzn. 偶e dop贸ki nie rozbudujemy centrum dop贸ty nie b臋dziemy mogli zbudowa膰 wy偶szych poziom贸w tych偶e budynk贸w. Je艣li Centrum Dowodzenia jest na 11 poziomie to maksymalny poziom wszystkich budynk贸w w mie艣ci mo偶e by膰 r贸wny 11. Podobnie jak pojemno艣膰 tak samo i produkcja surowc贸w na godzin臋 sumuje si臋.

Jak zdobywa膰 darmowe kredyty?

Kolejnym surowcem s膮 Kredyty. Jest to waluta premium, ale mo偶emy jej poka藕ne ilo艣ci zdobywa膰 tak偶e za darmo. Dostaniemy je za kolejne poziomy Centrum Dowodzenia, zdobywanie wy偶szych poziom贸w naszego dow贸dcy (jego ikona widnieje wraz z poziomem w lewym, g贸rnym rogu ekranu gry). Za samo potwierdzenie adresu e-mail otrzymamy 500 darmowych kredyt贸w, podobnie zdob臋dziemy je za trudniejsze misje sojuszu i codzienne misje. Bardzo rzadko, ale zdarzaj膮 si臋 jako nagroda za wykonanie trudniejszych zada艅 bazy. Wa偶ne jest tak偶e, aby zawsze mie膰 na oku Wydarzenia, widoczne po prawej stronie ekranu. Za zdobywanie kolejnych krok贸w milowych zdobywamy coraz to cenniejsze nagrody, a na pewnym etapie opr贸cz innych rzeczy znajdziemy r贸wnie偶 Kredyty.

Kredyty dostaniemy tak偶e wykorzystuj膮c specjalne promocje, tu wykorzystamy jednak prawdziwe pieni膮dze. W pakietach zdobywamy cenne przedmioty jak i bonusowo mo偶emy otrzyma膰 poka藕n膮 ilo艣膰 Kredyt贸w.

Milenium i korzy艣ci z jego posiadania

Z pocz膮tku ten surowiec mo偶e wydawa膰 si臋 wam jedn膮, wielk膮 tajemnic膮, ale je艣li chcecie zacz膮膰 go wydobywa膰 najpierw musicie rozbudowa膰 budynek Radar. Kolejnym krokiem do pozyskiwania Milenium jest rekrutacja specjalnych jednostek wydobywczych w 鈥濩entrum Szkoleniowym鈥. Na starcie b臋dzie mo偶na rekrutowa膰 鈥濲ednostki wydobywcze K1鈥, kt贸re maj膮 okre艣lon膮 ilo艣膰 wydobycia jak i pojemno艣膰 transportow膮. Obie te pozycje mo偶na rozwija膰 poprzez badania w Laboratorium jak i poprzez ekwipunek naszego bohatera.

W kolejnym kroku musimy odszuka膰 miejsca, w kt贸rych na mapie gry wydob臋dziemy Milenium, nie s膮 to miejsca widoczne ot tak i w艂a艣nie tu przydaje si臋 wcze艣niej wspomniany Radar. Wchodz膮c do ekranu opisowego Radar widzimy Czujniki.

Aby zdoby膰 Standardowe Czujniki nie musimy nic robi膰, one odnawiaj膮 si臋 co pewien czas samoczynnie, ale gdy przekrocz膮 pojemno艣膰 radaru to przestaj膮 si臋 tworzy膰. Zaawansowane Czujniki dostaniemy w nagrod臋 za zadania, mo偶emy je kupi膰 za Kredyty czy te偶 czasami wpadaj膮 za rozw贸j Centrum Dowodzenia. Radar s艂u偶y do skanowania okolicy naszego miasta i wyszukiwania z艂贸偶 milenium jak i materia艂贸w do wykorzystania.

Poszukajmy zatem z艂贸偶 milenium czy wspomnianych materia艂贸w. Do tego u偶yjemy przycisku Wykrywanie widoczny w oknie Radaru.

Zobaczymy niebieski ekran z miejscami wskazanymi na szaro b膮d藕 zielono, czasem s膮 to znaki zapytania. Co jaki艣 czas pojawia si臋 mo偶liwo艣膰 darmowego 鈥濭艂臋bokiego skanu鈥, kt贸ry pozwala znale藕膰 cenniejsze miejsca i wskaza膰 je nam na mapie odpowiednim kolorze. Gdy ju偶 widzimy je musimy wybra膰 kt贸ry czujnik chcemy u偶y膰, mo偶emy to zrobi膰 po prawej stronie. Je艣li ju偶 wszystko jest gotowe mo偶emy klikn膮膰 z wybrane miejsce z wielu wskazanych nam na mapie i wtedy odkrywane jest z艂o偶e, a my dostajemy info o tym jakie rzadko艣ci jest dane z艂o偶e. Im jest ono rzadziej wyst臋puj膮ce tym wi臋cej Milenium si臋 w nim do wydobycia znajduje.

Klikaj膮c na znalezione z艂o偶e po prawej wysuwa nam si臋 okno informacyjne, na kt贸rym nale偶y wcisn膮膰 鈥濷kupacja鈥, aby wybra膰 jednostki wydobywcze.

W zale偶no艣ci od wielko艣ci z艂o偶a wybieramy okre艣lon膮 ilo艣膰 jednostek. Pami臋tajcie jednak, 偶e z艂o偶e dost臋pne jest przez okre艣lon膮 ilo艣膰 czasu, gdy on minie z艂o偶e znika i ponownie trzeba je odkrywa膰.

Uwaga: Inni gracze r贸wnie偶 widz膮 odkryte przez nas z艂o偶a i mog膮 je przej膮膰. Nawet jak ju偶 wydobywamy to mo偶emy zosta膰 zaatakowani, nasze jednostki polegn膮, a atakuj膮cy zacznie wydobycie. Dlatego wa偶ne jest, aby do obrony wysy艂a膰 wraz z jednostkami wydobywczymi jak膮艣 armi臋 do obrony.

Po uko艅czeniu wydobycia, b膮d藕 gdy z艂o偶e wyschnie, jednostki automatycznie wracaj膮 do naszego miasta, a wydobyte Milenium l膮duje na naszym koncie.

Uwaga: Podobnie jak 偶ywno艣膰, krzemiany, metale, energia i monety, r贸wnie偶 Milenium podczas napadu na nasze miasto mo偶e zosta膰 nam skradzione.

Milenium w grze ma dwa zastosowania. Pierwszym z nich jest jego zbieranie przez co gdy mamy go odpowiedni膮 ilo艣膰 zdobywa膰 mo偶emy cenne bonusy jak cho膰by zwi臋kszone wydobycie surowc贸w podstawowych czy przy艣pieszenie budowy lub bada艅. Bonusy s膮 do艣膰 poka藕ne, ale ryzyko, 偶e kto艣 zagrabi nam nasze Milenium jest r贸wnie偶 du偶e, wi臋c warto tak偶e rozwa偶y膰 jego drugie zastosowanie.

Drugim zastosowaniem dla Milenium jest udzia艂 w Wydarzeniach i wysy艂anie go do 鈥濳watery g艂贸wnej GFH鈥, dzi臋ki czemu za kolejne kroki milowe zdobywa膰 b臋dziemy cenne nagrody. Jest te偶 pierwsze zadanie zwi膮zane z tak膮 wysy艂k膮, po jego wykonaniu dostaniemy poka藕ne bonusy, wi臋c wykorzystajcie okazj臋.

W Laboratorium jest specjalna sekcja 鈥濸oszukiwanie z艂贸偶鈥, dzi臋ki kt贸rej mo偶emy odkrywa膰 kolejne badania wp艂ywaj膮ce na szybko艣膰 odnawiania czujnik贸w, oczekiwanie na czas odnowienia swobodnego skanu, wyd艂u偶aj膮 czas dost臋pno艣ci z艂贸偶 w pobli偶u niecodziennych i s艂abszych w臋z艂贸w, jak i mo偶emy zwi臋kszy膰 pojemno艣膰 transportow膮 jednostek wydobywczych, ich zdrowie i szybko艣膰 wydobycia.


Pot臋ga, czyli jak j膮 zdoby膰?

Pot臋ga to wska藕nik naszego rozwoju w Empire: World War 3, czyli pokaz naszej si艂y, jak mocno rozbudowali艣my miasto i jak siln膮 armi臋 w danym momencie posiadamy. Ka偶dy element w grze ma okre艣lon膮 ilo艣膰 pot臋gi. Przyk艂adowo ka偶dy budynek dodaje pewn膮 ilo艣膰 pot臋gi do naszego rachunku, a za ka偶dym razem jak rozbudowujemy dany budynek na wy偶szy poziom to na nowo otrzymujemy kolejne dawki pot臋gi. Tym samym im wy偶szy poziom tym wi臋cej za niego otrzymamy pot臋gi.

R贸wnie偶 odkrywanie nowych bada艅, ich wy偶szych poziom贸w, przynosi nam coraz wi臋cej pot臋gi, dzi臋ki czemu coraz wy偶ej widniejemy w rankingach. Podobnie jest z jednostkami, ka偶da ma okre艣lon膮 ilo艣膰 pot臋gi, dlatego te偶 gin膮膰 w walce uwalnia swoj膮 pot臋g臋, a my trac膮c jednostk臋 tracimy j膮 i jest odejmowana od ca艂kowitej ilo艣ci.

Burz膮c budynki r贸wnie偶 tracimy pot臋g臋 przyznan膮 za jego budow臋 i rozw贸j. Dodatkowo za ka偶dym razem jak nasz Dow贸dca zyskuje kolejny poziom to my otrzymujemy w nagrod臋 odpowiedni膮 ilo艣膰 Pot臋gi. Tak偶e za wykonywania 鈥瀂ada艅 Bazy鈥 mamy mo偶liwo艣膰 zdobywania pot臋gi, im jest ono trudniejsze tym wi臋cej l膮duje jej na naszym koncie. Nie dotyczy to Codziennych Misji i Misji Sojuszu.


Czy mo偶na straci膰 pot臋g臋?

Tak, wspomnia艂em o tym wy偶ej. Gdy zgin膮艂 nasze jednostki lub zostan膮 zniszczone elementy obrony, albo wyburzony przez nas budynek 鈥 to stracimy pot臋g臋, kt贸ra za w/w elementy zosta艂a nam wcze艣niej przyznana. Pot臋gi nie zdob臋dziemy podczas walki z innymi graczami czy napad贸w na Bazy Zb贸jeckie. Podczas tych walki mo偶emy straci膰 j膮 je艣li stracimy jednostki.


Punkty lojalno艣ci a sklep sojuszu

Punkty lojalno艣ci (Lojalno艣膰)聽 zdobywamy poprzez pomoc sojusznikom w ich codziennych zadaniach 鈥 budowie czy badaniach. Dostaniemy je r贸wnie偶 za wykonywanie misji sojuszu jak i osi膮ganie kamieni milowych w wydarzeniach Sojuszu.

Aby zdoby膰 Lojalno艣膰 wystarczy co jaki艣 czas zerkn膮膰 na praw膮 stron臋 ekranu gry, pojawia si臋 tam ikona z艂膮czonych d艂oni, a na niej liczba w czerwonym k贸艂eczku. Liczba ta oznacza ilo艣膰 sojusznik贸w, kt贸rzy czekaj膮 na nasz膮 pomoc. Wystarczy klikn膮膰 na ikonie, a otworzy si臋 okno dialogowe, w kt贸rym mo偶emy odklika膰 kolejne pomoce i po pewnym czasie zgarn膮膰 punkty lojalno艣ci. Pom贸偶 w przy艣pieszaniu proces贸w cz艂onk贸w twojego sojuszu. Im wy偶szy jest poziom Centrum Dowodzenia, tym wi臋cej pomocy od sojusznik贸w mo偶emy uzyska膰 my sami.

Punkty lojalno艣ci mo偶emy wydawa膰 w Sklepie Sojuszu. Wystarczy wej艣膰 do okna sojuszu i wybra膰 zak艂adk臋 Sklep. Znajdziemy tam wi臋kszo艣膰 przedmiot贸w, kt贸re dost臋pne s膮 za kredyty w sklepie gry, wi臋c jak to si臋 m贸wi 鈥瀢arto pomaga膰鈥.

Licencje GFH

Licencje w GFH b臋d膮 nam potrzebne do atak贸w na Bazy Zb贸jeckie, kt贸re znajdziemy na mapie gry. Licencje zdobywamy za darmo, podobnie jak w kopalniach inne surowce, licencje produkuj膮 si臋 samoczynnie, ale ich pojemno艣膰 jest ograniczona, a i w grze nie ma budynku, kt贸ry by odpowiada艂 za ich produkcj臋 czy magazynowanie.

Jedynym sposobem, aby zwi臋kszy膰 ich produkcj臋 jak i maksymaln膮 ilo艣膰 jak膮 mo偶emy przetrzymywa膰, s膮 badania w Laboratorium w sekcji Atak. Ju偶 pierwsze dost臋pne tam badanie pozwala nam zwi臋ksza膰 pojemno艣膰 magazynow膮 licencji. Rz膮d ni偶ej, po prawej stronie jest badanie 鈥濸rodukcja licencji GFH鈥, kt贸ra zwi臋ksza produkowan膮 ilo艣膰 tej waluty na godzin臋.

Licencj臋 otrzymamy tak偶e w nagrod臋 za rozbudowanie Centrum Dowodzenia na kolejne poziomy. Ilo艣膰 licencji potrzebnych do ataku na Baz臋 Zb贸jeck膮 zale偶y od poziomu owej bazy. Co wi臋cej, na wy偶sze poziomy baz b臋dzie trzeba zbada膰 ulepszone licencje w Laboratorium.

Dow贸dca i jego rola w grze

Dow贸dca to posta膰, kt贸ra towarzyszy nam od samego pocz膮tku naszej gry. Jego rozw贸j zale偶y od do艣wiadczenia. W miar臋 zbierania do艣wiadczenia dow贸dca przechodzi na nowe, wy偶sze poziomy, a co za tym idzie zbiera kilka punkt贸w umiej臋tno艣ci.

Punkty umiej臋tno艣ci mo偶emy rozda膰 w zak艂adce Umiej臋tno艣ci w oknie podgl膮du Dow贸dcy. Umiej臋tno艣ci pozwalaj膮 nam ulepsza膰 r贸偶ne aspekty dzia艂ania naszej bazy. Mo偶e to by膰 szybko艣膰 kontrukcji, bada艅 jak i wiele innych bada艅 wp艂ywaj膮cych na wydobycie czy na zdolno艣ci bojowe naszych jednostek w walce.

Nie martwcie si臋 je艣li uwa偶acie, 偶e 藕le rozdali艣cie zdobyte punkty umiej臋tno艣ci. Mo偶na je wyzerowa膰 za pomoc膮 specjalnego przedmiotu ze Sklepu gry 鈥濿yzerowanie umiej臋tno艣ci鈥, kt贸ry normalnie kosztuje 1000 Kredyt贸w. Jednak na pocz膮tkowym etapie gry zdob臋dziecie 贸w przedmiot czy to za zadania czy za inne czynno艣ci.

Mo偶na tak偶e zmieni膰 imi臋 Dow贸dcy na dowolne, dzi臋ki przedmiotowi 鈥瀂miana imienia dow贸dcy鈥 ze sklepu gry lub zdob臋dziecie go za darmo w trakcie zabawy.

Ekwipunek, uzbrojenie dow贸dcy

Ostatni膮 rzecz膮 jak膮 nale偶y wspomnie膰 jest ekwipunek naszego dow贸dcy, kt贸ry posiada r贸偶ne opcje, ja widzia艂em ekwipunek w wersji Legendarnej (偶贸艂tej) i Zwyk艂ej (szarej). Oczywi艣cie im wi臋ksza rzadko艣膰 tym lepsze statystyki, cho膰 i one zale偶膮 od poziomu samego ekwipunku. Dow贸dca mo偶e za艂o偶y膰 He艂m, Zbroje, Buty i Pistolet. Ka偶dy element posiada sw贸j poziom jak i kilka cech, kt贸re zwi臋kszaj膮 np. produkcj臋 zasob贸w czy zmniejszaj膮 czas bada艅, budowy czy czas szkolenia jednostek. Mog膮 pojawi膰 si臋 tak偶e dodatkowe wzmocnienia, a ca艂y set ma swoje przeznaczenie i czasami pozornie ten gorszy mo偶e okaza膰 si臋 lepszy je艣li wysy艂amy dow贸dc臋 do wydobywania z艂贸偶 Milenium, a inny sprawdzi si臋 lepiej w walce, ale pami臋ta膰 trzeba 偶eby dow贸dca by艂 wraz z wojskami podczas bitwy.

Ekwipunek zdob臋dziemy rozbudowuj膮c Centrum Dowodzenia jak i podczas kupowania specjalnych pakiet贸w w promocyjnych ofertach zakupu Kredyt贸w.

Jak zdobywa膰 do艣wiadczenie dla dow贸dcy?

Do艣wiadczenie potrzebne Dow贸dcy do osi膮gania wy偶szych poziom贸w zdobywamy np.: poprzez budow臋 i rozbudow臋 budynk贸w, z zada艅, z bada艅, podczas walk z bazach zb贸jeckich czy te偶 potyczek z innymi graczami. W sumie zdobywamy je praktycznie za wszystkie czynno艣ci w grze, czasami w nagrod臋 za konkretne akcje.

Centrum szkoleniowe i jednostki

Centrum szkoleniowe to budynek wojskowy w Empire: World War 3, w kt贸rym rekrutujemy nowe jednostki. Jednostki tu podzielone s膮 na ci臋偶kie, dystansowe, pojazdy pancerne i jednostki wydobywcze (do wydobywania milenium i materia艂贸w do wykorzystania). Dodatkowo jednostki dziel膮 si臋 na klasy, ka偶da kolejna klasa jednostek ma identyczne mocne i s艂abe strony co poprzednia, ale za to wy偶sze statystyki na starcie. Rozbudowa budynki zwi臋ksza tzw. 鈥濴imit szkolenia鈥 czyli ilo艣膰 jednostek, kt贸re mog膮 by膰 szkolone w tym samym czasie. Limity sumuj膮 si臋 ze wszystkim budynk贸w tego samego rodzaju.

Do szkolenia jednostek wymagane s膮 metale, energia i 偶ywno艣膰.

Rodzaje jednostek

Jednostka ci臋偶ka

Wykorzystywana jest do atak贸w na umocnienia i personel wroga. Jej mocna strona to walka przeciwko pojazdom pancernym jak i skutecznie radzi sobie z pociskami rakietowymi na murach, cho膰 przeciwko barierom wykazuje szereg s艂abo艣ci, a tak偶e jednostki dystansowe szybko likwiduj膮 ich z pola walki.

Jednostka dystansowa

Jest skuteczna przeciwko bombom na murach, ale z pociskami rakietowymi ma problem. Dodatkowo doskonale sprawdza si臋 przeciwko jednostkom ci臋偶kim, ale nie radzi sobie z pojazdami pancernymi.

Pojazd pancerny

Jednostka jest skuteczna przeciwko barierom na murach, ale z bombami ma problem. Dodatkowo doskonale sprawdza si臋 przeciwko jednostkom dystansowym, ale nie radzi sobie z jednostkami ci臋偶kimi.

Jednostka wydobywcza

Odblokowuje si臋 po zbudowaniu Radaru w bazie. Nie ma mocnych stron, gdy偶 nie s艂u偶y do walki. Nie radzi sobie ze wszystkimi jednostkami jak i pu艂apkami.

Ile mog臋 wyszkoli膰 jednostek?

Nie ma limitu, szkolisz tyle na ile Ci臋 sta膰 i ile masz czasu.

Czy mog臋 szkoli膰 dwie r贸偶ne jednostki jednocze艣nie?

Nie mo偶esz tego robi膰, nawet je艣li posiadasz wi臋cej ni偶 jedno Centrum Szkoleniowe to mo偶esz jedynie szkoli膰 jednocze艣nie jeden rodzaj jednostki.

Ile mog臋 jednostek szkoli膰 jednocze艣nie?

Wszystko zale偶y od limitu szkolenia, czyli poziom贸w wszystkich Centrum Szkoleniowych i sumie ich limit贸w. Limit mo偶na zwi臋ksza膰 tak偶e za pomoc膮 specjalnych Wzmocnie艅.

Jak skr贸ci膰 czas szkolenia?

  • Za pomoc膮 przedmiot贸w w ekwipunku dow贸dcy
  • Poprzez badania w Laboratorium sekcja Atak
  • Za pomoc膮 Wzmocnie艅 szybko艣ci szkolenia
  • Buduj i rozbudowuj Kwatery, ka偶dy poziom wy偶ej zwi臋ksza pr臋dko艣膰 szkolenia o 0,5%, wi臋c przy 20 (maksymalnym) poziomie daje nam to 10%, a Kwater mo偶emy mie膰 kilka sztuk 馃槈

Ile mog臋 wysy艂a膰 atak贸w jednocze艣nie?

Wszystko zale偶y od poziomu Centrum Dowodzenia, im wy偶szym poziom tym wi臋cej akcji na mapie gry mo偶esz wykona膰. W grze nazwano to ograniczenie jako 鈥濳olumny marszowe鈥. Na 1 poziomie CD mo偶esz wykonywa膰 2 akcje jednocze艣nie, na 6 poziomie ju偶 3 akcje i tak co 5 poziom贸w Centrum b臋dziemy mogli wysy艂a膰 o jedn膮 akcj臋 wi臋cej. W limit wlicza si臋 szpiegowanie, atak na graczy czy bazy zbojeckie, wydobywanie milenium jak i pomoc sojusznikom.

Ile jednostek mog臋 wysy艂a膰 do ataku, czy jest limit?

W tym przypadku r贸wnie偶 du偶膮 rol臋 odgrywa Centrum Dowodzenia i z ka偶dym poziomem wy偶ej zwi臋ksza si臋 鈥Pojemno艣膰 kolumny marszowej鈥, czyli ilo艣膰 jednostek jaka mo偶e by膰 maksymalnie w pojedynczej kolumnie. Pami臋taj, 偶e niekt贸re jednostki zajmuj膮 w kolumnie jedno miejsce, podczas gdy inne mog臋 zajmowa膰 np. dwa miejsca.

Jak odblokowa膰 2 i 3-ci膮 klas臋 jednostek?

Rozbudowa Centrum Dowodzenie nie pomo偶e Wam odblokowa膰 kolejnych klas jednostek. Tu potrzeba odpowiednich bada艅 w Laboratorium w zak艂adce Atak.


Czy op艂aca si臋 szkoli膰 jednostki klasy 2?

Wed艂ug mnie nie, a ju偶 t艂umacz臋 dlaczego. Dla przyk艂adu we藕miemy jednostk臋 ci臋偶k膮, kt贸ra w Klasie 1 ma nast臋puj膮ce parametry:

  • Atak: 2
  • Obrona: 3
  • Zdrowie: 3
  • Szybko艣膰 456/h
  • Pojemno艣膰 艂up贸w: 30

Koszt jednej jednostki:

  • Metal: 32
  • Energia: 120
  • 呕ywno艣膰: 32

W klasie 2 ta sama jednostka ma:

  • Atak: 3
  • Obrona: 4
  • Zdrowie: 4
  • Szybko艣膰 383/h
  • Pojemno艣膰 艂up贸w: 40

Koszt jednej jednostki:

  • Metal: 88
  • Energia: 330
  • 呕ywno艣膰: 88

Tym samym por贸wnuj膮c pod k膮tem kosztu szkolenia Klas臋 1 i 2 wychodzi nam, 偶e w cenie Jednostki Ci臋偶kiej klasy 2 kupimy dwie Jednostki Ci臋偶kie klasy 1 co daje nam 艂膮czn膮 si艂臋 tych dw贸ch jednostek klasy 1:

  • Atak: 4
  • Obrona: 6
  • Zdrowie: 6
  • Szybko艣膰 456/h
  • Pojemno艣膰 艂up贸w: 60

Czyli 艂膮czny atak, obrona i zdrowie jest wi臋ksze ni偶 pojedynczej jednostki klasy drugiej. Podobnie jest z pojemno艣ci膮 艂up贸w o 20 sztuk wi臋ksza jest. Nie m贸wi膮c ju偶 o tym, 偶e klasa 1 jest szybsza i to znacznie od klasy 2 czy 3-ciej. Kolejna sprawa to po zakupie dw贸ch jednostek klasy pierwszej zostaje nam w por贸wnaniu do jednej jednostki klasy drugiej nast臋puj膮ca r贸偶nica w surowcach na plus dla klasy pierwszej:

  • Metal: 24
  • Energia: 90
  • 呕ywno艣膰: 24

Co jak widzicie wystarcza nam jeszcze na 戮 jednostki klasy 1. Podsumowuj膮c, w cenie jednostki klasy drugiej mamy a偶 2 i 戮 jednostek klasy pierwszej, a to w ostatecznym przeliczeniu daje nam o wiele wi臋ksze statystyki i pojemno艣ci 艂up贸w w por贸wnaniu do klasy drugiej.

Jedynym powodem, dla kt贸rej kupowa艂bym jednostki wy偶ej klasy jest ograniczenie 艂膮cznej liczby jednostek jak膮 mo偶na pos艂a膰 do ataku w jednej kolumnie marszowej.

Nie ma tak naprawd臋 innych, racjonalnych przes艂anek do treningu jednostek wy偶szej klasy. A klasa 1 je艣li chodzi o obron臋 nie przejmuje si臋 艂膮czn膮 liczb膮 jednostek w kolumnie i tu robi艂bym je bez ogranicze艅. Dlatego budowanie obrony na klasie 1 jest ekonomicznie bardziej racjonalne ni偶 na wy偶szych klasach.

Wszystko co musisz wiedzie膰 o murze i pu艂apkach

Mu w grze Empire: World War 3 nie ma tak naprawd臋 偶adnej obrony, nie chroni nas przed niczym. Chyba 偶e wyposa偶ymy go w pu艂apki. Rozbudowa muru na kolejne poziomy sprowadza si臋 tylko do zwi臋kszania limitu mo偶liwych (ilo艣ci) pu艂apek jakie mo偶na w nim ukry膰. Dopiero mur wyposa偶ony w pu艂apki daje nam ochron臋, ale ka偶da z pu艂apek jest jednorazowego u偶ytku i po ka偶dym ataku trzeba je stworzy膰 na nowo je艣li zosta艂y zniszczone. Maksymalna ilo艣膰 pu艂apek na poziomie muru 20-tym to 50 000. W sk艂ad pu艂apek mog膮 wchodzi膰 ich trzy rodzaje: Bariery, Bomby i Pociski. Podobnie jak w przypadku jednostek, pu艂apki s膮 rozwijane za pomoc膮 bada艅 w coraz wy偶sze klasy 鈥 obecnie jest ich cztery. Z tego co mog臋 wywnioskowa膰, cho膰 nie mam pewno艣ci, to klasa 1 pu艂apek zatrzymuje klas臋 1 jednostek, a wy偶sze klasy pu艂apek zatrzymuj膮 jednostki wy偶szych klas. P贸ki co nie mam pewno艣ci czy pu艂apki klasy 1 zatrzymaj膮 jednostki klasy 2 czy 3. Jednak nawet je艣li tak to pewnie padnie ich znacznie mniejsza ilo艣膰, ale czas poka偶e i z pewno艣ci膮 w przysz艂o艣ci uzupe艂ni臋 t臋 cz臋艣膰 poradnika i nowe informacje na ten temat.

Oczywi艣cie poziom muru nie mo偶e by膰 wy偶szy ni偶 poziom Centrum Dowodzenia. Jego modernizacja i uzbrojenie w pu艂apki poch艂aniaj膮 olbrzymie ilo艣ci surowc贸w.

Dzi臋ki badaniom mo偶emy zwi臋kszy膰 si艂臋 ataku jak i 偶ywotno艣膰 pu艂apek. Bada膰 kolejne klasy jak i przy艣piesza膰 produkcj臋 pu艂apek. I to w sumie tyle co mog臋 napisa膰 na obecn膮聽chwil臋 na tematu muru i pu艂apek w grze.

Zadania w grze i nagrody

Zadania w grze dziel膮 si臋 na trzy podstawowe kategorie:

  • Zadania bazy
  • Codzienne misje
  • Misje sojuszu

Misje sojuszu i codzienne s膮 cykliczne i losowe. Pojawiaj膮 si臋 (od艣wie偶aj膮) co sze艣膰 godzin. Je艣li nie zd膮偶ymy wykona膰 wcze艣niejszych to po 6h zast臋powane s膮 sze艣cioma innymi. Je艣li wykonamy wszystkie to po 6h pojawi si臋 seria nowych zada艅. Tego rodzaju misje dziel膮 si臋 na kolejne kategorie i w zale偶no艣ci od rodzaju misji (rzadko艣ci) raz jest lepsza, a raz nieco s艂absza nagroda. Poni偶ej lista misji z przyk艂adowymi nagrodami na podstawie Misji Sojuszu:

  • Podstawowe

  • Zwyk艂e

  • Niecodzienne

  • Rzadkie

  • Epickie

Oczywi艣cie Epickie (purpurowe) zajmuj膮 najwi臋cej czasu, ale nagrody za to s膮 znacz膮ce, samo popatrzcie na obrazki wy偶ej jak bardzo znacz膮ce. Oczywi艣cie s膮 to misje tylko z nazwy, bo aby je wykona膰 wystarczy wcisn膮膰 start i po ich zako艅czeniu wcisn膮膰 odbierz, aby zebra膰 nagrod臋.

Wr贸膰my teraz do pierwszej kategorii zada艅 czyli Zadania Bazy. Tu tak偶e mamy podzia艂 na: Szkolenie, Budow臋, Badania, Zasoby, R贸偶ne, Walka i Rekomendowane. Rekomendowane znajdziecie zawsze na g贸rze, s膮 do zadania kt贸re gra aktualnie poleca wykona膰 najpierw 鈥 zazwyczaj nale偶膮 do jednej z pozosta艂ych kategorii zada艅.

Tu nie wystarczy klikn膮膰 wykonaj, trzeba realnie zrobi膰 opisan膮 czynno艣膰 w grze, a po klikni臋ciu na 鈥濸rzejd藕 do鈥 gra sama nas poprowadzi w miejsce, gdzie nale偶y wykona膰 zadanie. Po klikni臋ciu na zadanie dowiesz si臋 jaka Ci臋 czeka nagroda.


Gry podobne