Po założeniu bazy w Bezpieczna przystań, Olivia wspomina, że na horyzoncie widać dym unoszący się z odległego miejsca, a mapa pokazuje pobliskie miasteczko. To daje ci dwie możliwe drogi – możesz sprawdzić, co dzieje się w miasteczku, albo ruszyć w stronę dymu. W obu przypadkach czeka cię pierwsze poważne starcie z armią Barona.

Twoim głównym celem będzie zdobycie nowych sojuszników i zbadanie okolic. W dzienniku nie zobaczysz od razu nagród, ale za ukończenie misji dostaniesz pierwszy mod do broni, Military Cutlass, a także Wiring x10, Cordyceps x1, Oxidizers x1, Battery x1, 500 Old World Money oraz 10 000 XP.

Wybór ścieżki – miasto czy dym?

Na początku możesz ruszyć w stronę dymu lub od razu do miasteczka. Warto wiedzieć, że dym znika po pewnym czasie, więc jeśli chcesz poznać dodatkowe wątki fabularne i dialogi, najpierw wybierz obóz przy ognisku znajdujący się na północnym wschodzie mapy.

W drodze natkniesz się na grupy zakażonych, zwłaszcza w okolicy drewnianych domków. Najlepiej poruszać się po dachach i wyższych punktach, żeby uniknąć oblężenia. W jednym z domów spotkasz mężczyznę wyrzuconego z Ratusza, który woli żyć samotnie poza zasadami społeczności. Po rozmowie możesz ruszyć do miasta.

Wizyta w Old Town

Jeśli wybierzesz miasteczko, trafisz do Old Town – spokojnej okolicy z kamienno-drewnianą zabudową, przypominającą prowincję Francji lub Bawarii. Gdy zbliżysz się do centrum, usłyszysz wołanie o pomoc przez radio – to sygnał z Ratusza, który jest właśnie atakowany przez zakażonych.

Najłatwiej dotrzeć tam, poruszając się po dachach. Budynki są blisko siebie, więc możesz przeskakiwać między nimi lub używać ziplina. Na dole roi się od potworów, więc unikaj otwartych ulic. Gdy dojdziesz do Ratusza, przeskocz przez żelazne ogrodzenie i wejdź przez podwójne drzwi.

Oczyszczanie dziedzińca

W środku słychać uciekających ocalałych. Idź korytarzem aż do wewnętrznego patio – tam roi się od zakażonych. Użyj beczek z paliwem, żeby wysadzić grupy wrogów, albo celuj w głowy z łuku lub noży do rzucania. Po oczyszczeniu terenu zostaw trochę paliwa – zaraz pojawi się boss.

Walka z bossem: Chimera Defekt

Na dziedzińcu wpada Chimera o imieniu Defekt. Jest większa od poprzednich i potrafi uderzeniem w ziemię odrzucić cię na kilka metrów. Najlepiej walczyć z dystansu – rzucaj w nią podpalonymi kanistrami, by zadać duże obrażenia.

Jeśli masz kłopoty, schowaj się za centralnym posągiem, by odzyskać zdrowie lub użyć bandażu. Po pokonaniu bestii zdobędziesz 1 Punktów Bestii.

Poszukiwanie ocalałych

Po walce przejdź przez podwójne drzwi do sali konferencyjnej, gdzie znajdziesz grupę ocalałych. Lider Jacob wyjaśnia, że Szeryfka – osoba odpowiedzialna za ochronę miasta – udała się do wieży, by przywrócić prąd, ale jeszcze nie wróciła. Zbliża się noc, UV nie działają, więc musisz ją odnaleźć i uruchomić zasilanie.

Wspinaczka do wieży

Zacznij od drugiego piętra Ratusza – wejdź po kolumnie i łuku pod balkonem, aż dotrzesz na górę. Następnie przeskocz do rozbitego witrażu i kontynuuj wspinaczkę. Po drodze spotkasz ranną strażniczkę, która nie może ci pomóc, ale da ci amunicję do pistoletu.

Wspinaj się po drewnianych rusztowaniach, metalowych półkach i kamiennych gzymsach. Kieruj się w stronę zegarowej wieży – białe ślady farby wskazują miejsca, po których można się wspinać.

Na szczycie spotkasz Szeryfkę walczącą z zarażonymi. Po krótkiej scenie zacznie się zadanie z przywróceniem zasilania.

Przywrócenie prądu

Zjedź tyrolką do sąsiedniego budynku. Możesz pozwolić Szeryfce strzelać do wrogów albo samemu ich zlikwidować. Otwórz zablokowane drzwi i podejdź do skrzynki elektrycznej. Zauważysz, że przewód jest uszkodzony – musisz go naprawić.

Weź kabel obok skrzynki i przeciągnij go przez otwór wentylacyjny do wyjścia. Następnie wspinaj się po wieży zegarowej, przeskakując po wskazówkach zegara i kolumnach, aż dotrzesz na górę, gdzie podłączysz przewód do głównego zasilania.

Zakończenie misji

Po włączeniu prądu i uratowaniu Szeryfki zobaczysz krótką scenkę fabularną. Misja Życie po życiu zostanie ukończona, a ty otrzymasz Machete i Acid Mod (common tip). Na koniec pojawi się samouczek ulepszania broni, po którym Jacob wręczy ci kolejne zadanie – Na tropie bestii.

Był to artykuł z serii: Dying Light: The Beast
Spis treści