„Pobudka Panie Crane” to pierwsze zadanie w dodatku Dying Light: The Beast, które pełni rolę samouczka i wprowadzenia do całej historii. Misja zaczyna się filmikiem streszczającym wydarzenia z oryginalnego Dying Light, a potem przenosi nas do teraźniejszości, gdzie Kyle Crane od trzynastu lat jest więźniem Barona, wykorzystywanym do eksperymentów w laboratorium. Wszystko zmienia się, gdy w ośrodku dochodzi do awarii – to twoja szansa, żeby uciec.

Za ukończenie całego zadania dostajesz 10 000 XP, co praktycznie od razu wbija ci połowę drugiego poziomu.

Podnieś radio

Na początek robisz coś prostego – doczołgaj się do ciała leżącego obok i przeszukaj je, by znaleźć radio. Po chwili odezwie się przez nie nieznany głos, który zacznie prowadzić cię przez całą ucieczkę z laboratorium.

Znajdź drogę ucieczki z laboratorium

Drzwi są zablokowane, więc musisz skorzystać z systemu wentylacyjnego. Za łóżkiem znajdziesz kratkę wentylacyjną – zdejmij osłonę (przytrzymaj lub wciśnij przycisk, który się pojawi), po czym wczołgaj się do środka. Tunel doprowadzi cię do pokoju odzyskiwania (Recovery Room).

W tym momencie pojawi się QTE (Quick Time Event). Jeśli wolisz przytrzymywać przyciski zamiast je klikać, możesz to zmienić w menu gry – Opcje → Dostępność → Tryb przytrzymywania QTE (Hold Mode).

Wydostań się z laboratorium

Z pokoju wyjdziesz na korytarz – skręć w prawo, a głos w radiu nakaże ci wejść do pomieszczenia po lewej. Tam, na metalowym stoliku przed szafkami, leży zastrzyk adrenaliny. Weź go, a uruchomi się krótka scena. Po niej znowu możesz się poruszać i przeszukiwać otoczenie. Warto zebrać Paczkę papierosów, którą potem sprzedasz handlarzom.

Gdy ruszysz dalej, gra wprowadzi cię w pierwszą walkę. Pojawi się instrukcja szybkiego ataku – do pokonania masz jednego Zarażonego, który pada po kilku mocnych uderzeniach (około 6-8). Następnie przejdź przez lekko uchylone drzwi, gdzie czeka cię walka z kolejną dwójką przeciwników. Teoretycznie masz użyć trybu UV w latarce, ale nie jest to konieczne – wystarczy, że ich zabijesz. Dla chętnych, trzeci Biter w pomieszczeniu to bonusowe 15 XP.

Z korytarza skręć w lewo, po czym przejdź przez kolejną kratkę wentylacyjną prowadzącą do głównej sali operacyjnej. W środku roi się od zarażonych, którzy są jednak zajęci pożywianiem się. Twoim zadaniem jest przekraść się niezauważonym.

Kucnij i podążaj za wiązką światła latarki, przemykaj pod biurkiem i trzymaj się śladu krwi – to twoja droga do wyjścia po drugiej stronie. Omiń dwóch zarażonych zajętych żerem i przejdź za kotarę, gdzie znajduje się drzwi do następnego korytarza.

Walka w strefie zamknięcia

W korytarzu trafisz do obszaru kwarantanny, gdzie część potworów wyrwała się z klatek. Na ścianie znajdziesz metalową rurę, którą możesz użyć jako broni. Zabij dwóch przeciwników, którzy rzucą się na ciebie.

Kiedy padną, biegnij w stronę windy. Olivia musi odblokować panel bezpieczeństwa, ale to powoduje otwarcie wszystkich drzwi i wypuszcza zarażonych z klatek. Teraz zaczyna się prawdziwy chaos – walcz i przetrwaj, korzystając z rury.

W pewnym momencie włączy się tryb Bestii (Beast Mode) – pierwszy raz w grze. Aktywuje się, gdy czerwony pasek pod twoim zdrowiem się wypełni. Dzieje się to, gdy zadajesz ciosy, unikasz ataków lub sam je przyjmujesz. W tym stanie zyskujesz więcej siły, szybkości i inne umiejętności, ale nie możesz używać broni. Wystarczy, że rozniesiesz hordę wrogów, a dostaniesz dodatkowe 300 XP. Po walce wejdź do windy i rozpocznij podróż w górę.

Wspinaczka przez szyb windy

Niestety, nie idzie tak łatwo. Winda zostaje zablokowana, a Olivia… po prostu cię porzuca. Zostajesz sam w szybie. Gdy tylko odzyskasz kontrolę, zacznij się wspinać – przeskakuj między białymi rurami i krawędziami, aż dotrzesz na metalową platformę. Potem przejdź do sąsiedniego szybu i kontynuuj wspinaczkę, aż znajdziesz otwarty kanał wentylacyjny. Wpełznij do środka i zeskocz do magazynu poniżej.

Ucieczka z ośrodka

Jesteś już prawie na wolności. Kiedy opuścisz magazyn, zobaczysz, jak drzwi bezpieczeństwa zamykają się tuż obok ciebie. Rzuć się biegiem w lewo i unikaj przeszkód, przeskakując lub ślizgając się pod nimi. Po drodze miniesz trzy potężne wrota zabezpieczające, a ostatnie z nich prowadzi prosto do wyjścia.

Kiedy przebiegniesz przez ostatnie drzwi, uruchomi się scena końcowa. Widzisz światło dzienne, drzewa i wolność – udało się uciec z laboratorium Barona. Na koniec dostajesz punkty doświadczenia i krótki samouczek wyboru umiejętności, po czym w twoim dzienniku pojawi się kolejna misja: „Bezpieczna przystań”.

Był to artykuł z serii: Dying Light: The Beast
Spis treści