W świecie Dying Light: The Beast, gdzie większość misji tonie w mroku i brutalności, trafia się czasem coś zupełnie innego – „Ostatnie życzenie”, czyli historia, która potrafi poruszyć. Tym razem nie walczysz o przetrwanie czy zemstę, ale spełniasz ostatnie życzenie starszej kobiety, której dni są już policzone. Z pozoru brzmi jak prosty quest poboczny, ale nie daj się zwieść – po drodze czeka kilka zagadek i sporo jeżdżenia, więc zorganizuj sobie samochód, zanim ruszysz w drogę.
Jeśli nie możesz znaleźć potrzebnych przedmiotów w domu Iris, gubisz się przy sejfie albo nie wiesz, jak odczytać jego kod – spokojnie, ten poradnik pomoże ci przejść całość bez frustracji.
Odwiedź stary dom i znajdź grób Henry’ego
Po dotarciu na miejsce, pierwsze wyzwanie to zlokalizować grób Henry’ego i dostać się do starego domu. Na tym etapie lepiej unikać walki z zombie – ich tu mnóstwo, a walka tylko zmarnuje ci czas i amunicję.
Zrób to krok po kroku:
- Ustaw się tak, by patrzeć na kosz do koszykówki za domem.
- Obróć się w lewo i wejdź do ogrodu z pomarańczowym drzewem.
- Na pniu zauważysz tabliczkę upamiętniającą Henry’ego – to jego grób.
- Połóż tam kwiat, żeby ukończyć ten etap.
Potem wróć pod kosz i spójrz w prawo – zobaczysz drabinę prowadzącą na górę, tuż przy ścianie budynku. Wejdź po niej i usuń deski z zabarykadowanego okna, by dostać się do środka.
Przeszukaj dom Iris
Po wejściu przez łazienkę trafisz do sypialni Iris, a obok niej znajduje się kuchnia. Na stole w salonie znajdziesz list do Iris, a w sypialni – sejf, który musisz zbadać, by ruszyć dalej.
Po krótkiej rozmowie przez radio z opiekunem Iris, dostajesz nowe zadanie: odwiedzić sklep Henry’ego w mieście. Zanim jednak wyjdziesz, koniecznie zabierz z kuchni kolekcjonerski przedmiot – Iris’s Quince Liquor.
Warto też zejść na dół. W piwnicy znajdziesz klucz do frontowych drzwi oraz kilka zamkniętych pomieszczeń, które możesz otworzyć wytrychami. W środku czeka masa łupów, więc jeśli lubisz przeszukiwać każdy kąt, to świetny moment, by się wzbogacić.
Ciekawostka: w jednym z bocznych pomieszczeń jest kratka wentylacyjna, przez którą da się wejść do zablokowanego pokoju z dodatkowym łupem.
Sklep Henry’ego i kod do sejfu
Z domu kieruj się prosto do miasta – bez samochodu raczej nie dasz rady, więc wskakuj za kółko. Po dotarciu zobaczysz, że sklep Henry’ego to tak naprawdę Dark Zone, oznaczona jako Nate Market. W środku czai się kilku przeciwników, ale warto się rozejrzeć, bo takie miejsca są pełne rzadkich przedmiotów.
Aby zdobyć kod, otwórz drzwi za ladą – trzeba je sforsować wytrychem. Uważaj, bo w środku czają się dwa Biter’y. Na stole znajdziesz notatnik z kodem do sejfu:
Kod: 20-07-06
W piwnicy jest też zabezpieczony skarbiec, do którego również dostaniesz się przez wentylację. Jeśli lubisz farmić loot, odwiedzaj to miejsce regularnie – Dark Zone’y odświeżają swój łup po pewnym czasie.
Po wszystkim wracaj do samochodu i kieruj się z powrotem do domu Iris.
Znikający sejf i nowy trop
Kiedy wejdziesz ponownie do sypialni, zauważysz coś dziwnego – sejf zniknął. Użyj Survival Instincts, żeby dostrzec ślady stóp na podłodze. Podążaj za nimi, a doprowadzą cię na tyły stodoły.
Z tyłu znajdziesz rozbite okno – wejdź przez nie po cichu i zdejmij łucznika, który pilnuje wejścia. Potem możesz zająć się resztą wrogów tak, jak lubisz – po cichu albo z przytupem.
W środku odkryjesz trzy sejfy. Interesuje cię ten po lewej stronie stołu, stojący obok drugiego. Właśnie tam kryje się muzyczna pozytywka, którą trzeba oddać Iris.
Zakończenie misji i nagrody
Wróć do Iris i oddaj jej przedmiot. Dialog, który się pojawi, nie wpływa na fabułę, więc wybierz, co ci serce podpowiada.
Po ukończeniu zadania otrzymasz:
- 2 Strony Podręcznika (Poziom Średni)
- +10 000 XP
- Lootbox (jeśli grasz w co-opie)

Pasjonat gier MMO i typowo społecznościowych aplikacji. Redaktor naczelny portalu Desercik i twórca wielu innych portali nie tylko o grach. Codziennie porusza zagadnienia związane z marketingiem internetowym na swoim prywatnym blogu. Wieczorami czas spędza z córką, a gdy zaśnie zaczynać grać… grać w to co najlepsze.





