Aby zdolności telepatyczne Lydii mogły w końcu się rozwinąć, Camilo musi przygotować specjalny eliksir, do którego potrzebny jest bardzo rzadki składnik. Da się go zdobyć tylko w gnieździe Przemieńców – i to nie byle jakim, bo trzeba zebrać trzy próbki larw pochodzących od różnych typów zarażonych. Zadanie nie należy do bezpiecznych, ale bez tego mikstura nie powstanie.

Misja: Lot nad przemieńczym gniazdem

Lydia wskaże ci na mapie lokalizację gniazda Przemieńców. To rozległy kompleks jaskiń, do którego prowadzi ścieżka ukryta wśród skał. Na miejscu wypatruj formacji skalnej z pniem drzewa opartym o bok i samotnego drzewa na wierzchołku – to twoje wejście. Podejdź pod nachyloną rampę z kamieni i rozpocznij wspinaczkę.

Po drodze będziesz musiał skakać między półkami skalnymi, obchodzić głaz z różnych stron i trzymać się uchwytów. Kiedy dotrzesz na szczyt, przeskocz nad szczeliną i trzymaj się prawej strony – tam znajdziesz wejście prowadzące w głąb jaskini Przemieńców.

Wewnątrz gniazda

Pierwszy odcinek jest spokojny – spotkasz tu kilku uśpionych zarażonych, ale nie stanowią większego zagrożenia. Idąc dalej, dotrzesz do dziury w ziemi otoczonej ciałami ludzi Barona. Użyj liny, by zejść niżej, i koniecznie włącz latarkę, bo dalej czeka cię coś znacznie gorszego.

Na dole zauważysz ciało naukowca – zbadaj je. W trakcie scenki zobaczysz atomizer i niewidzialną Chimerę, która zaraz stanie się twoim przeciwnikiem.

Walka z bossem: Wraith – Chimera

Ten boss to prawdziwe wyzwanie. Wraith jest niewidzialny i atakuje z zaskoczenia, a do tego ma trzy segmenty paska zdrowia.

Na początku Wraith pozostaje całkowicie ukryty. Pomaga ci tylko wskaźnik kierunku ataku i promień UV, który ujawnia go w postaci zielonych cząstek. Wtedy uderzaj szybko, ale bądź gotowy na unik lub blok.

Dobrym sposobem jest też podpalenie go – koktajlem Mołotowa lub miotaczem ognia. Ogień zdradza jego pozycję, więc łatwiej go śledzić. Kusza z płonącymi bełtami działa świetnie – jest celna i szybka.

W drugiej fazie boss staje się bardziej agresywny, a jego niewidzialność zaczyna się psuć, więc ciało miga i można go chwilami dostrzec. W trzeciej fazie znów się ukrywa, ale jest bardziej defensywny – wystarczy kilka mocnych ciosów w Beast Mode, by go wykończyć. Pokonanie Wraitha daje 4 Punkty Bestii.

Droga do gniazda Przemieńców

Po walce rusz w głąb jaskini. Jeśli nie jesteś jeszcze na dnie, zeskocz i idź tropem ciał. Przeciśnij się przez wąskie przejście i wspinaj po ścianach z korzeniami. W jednym miejscu trzeba też przepłynąć krótki odcinek, po którym dotrzesz do właściwego gniazda.

Pobieranie próbek

Teraz zaczyna się najtrudniejsza część. Użyj Survivor Sense, by zlokalizować larwy oznaczone ikoną lupy. To z nich musisz pobrać próbki, unikając wykrycia przez Przemieńców.

Poruszaj się po cichu, kucając i chowając za głazami. Jeśli cię zauważą, nie masz szans w otwartej walce – jest ich zbyt wielu. Najlepiej obserwuj, w którą stronę patrzy najbliższy Przemieniec, i przemykaj, gdy się odwróci.

Kiedy zbierzesz trzecią próbkę, uruchomi się scenka – potwory wyczują twoją obecność. Uciekaj natychmiast, korzystaj z Dash, żeby nie dać się trafić. Ścieżka ucieczki jest inna niż wejście, więc nie panikuj, jeśli teren wygląda obco.

Powrót do Lydii

Po wydostaniu się z jaskiń Kyle kontaktuje się z Lydią telepatycznie. Zanieś jej trzy zebrane próbki do Exile’s Cave, gdzie czeka na ciebie. Po przekazaniu materiałów misja One Flew Over the Mutants’ Nest zostanie ukończona.

Na koniec dostajesz czapkę Ocalonego, 800 Old World Money i 12 500 XP – solidną nagrodę za przetrwanie spotkania z Przemieńcami i Wraithem.

Był to artykuł z serii: Dying Light: The Beast
Spis treści