W 艣wiecie Death Stranding 2, w kt贸rym ka偶de zadanie mo偶e przerodzi膰 si臋 w emocjonuj膮c膮 walk臋 o przetrwanie, dobre uzbrojenie to podstawa. Sam Porter Bridges, cho膰 z natury jest pacyfist膮 i kurierem, nie raz musi chwyci膰 za bro艅, gdy sytuacja wymyka si臋 spod kontroli – czy to podczas potyczek z wrogimi jednostkami, czy w starciu z BT. I cho膰 pocz膮tkowo jeste艣my wyposa偶eni w standardowy karabin pierwszego poziomu, to bardzo szybko zaczynamy zauwa偶a膰, 偶e brakuje mu mocy i precyzji, szczeg贸lnie na bardziej wymagaj膮cych etapach gry.
W艂a艣nie wtedy na horyzoncie pojawia si臋 Karabin WZ poziomu 2 – bardziej zaawansowana, efektywniejsza wersja znanej nam broni. W tym poradniku poka偶臋 Ci jak dok艂adnie odblokowa膰 ten karabin, co musisz zrobi膰, aby go wytworzy膰, oraz gdzie mo偶esz go zdoby膰 w p贸藕niejszych etapach gry bez konieczno艣ci craftowania. B臋dzie te偶 troch臋 ciekawostek dla fan贸w lore鈥檜 i wskaz贸wek od do艣wiadczonych graczy.
Dlaczego warto zdoby膰 Karabin WZ poziomu 2?
Zacznijmy od najwa偶niejszego – czym w og贸le r贸偶ni si臋 ta bro艅 od jej podstawowej wersji? Ot贸偶 Karabin WZ poziomu 2 to znacz膮cy skok jako艣ciowy, zar贸wno je艣li chodzi o zadawane obra偶enia, jak i efektywno艣膰 dzia艂ania w walce z r贸偶nymi typami wrog贸w. Mamy tu:
- wi臋kszy zasi臋g,
- szybsz膮 szybkostrzelno艣膰,
- lepsz膮 celno艣膰,
- wi臋kszy magazynek,
- i co najwa偶niejsze – lepsz膮 kompatybilno艣膰 z ulepszonymi rodzajami amunicji.
Dzi臋ki temu karabin ten sprawdza si臋 zar贸wno w starciach z przeciwnikami ludzkimi, jak i w potyczkach z wrogami wykorzystuj膮cymi chiralne technologie – czyli wsz臋dzie tam, gdzie zwyk艂a bro艅 by zawiod艂a.
Gdzie i jak odblokowa膰 mo偶liwo艣膰 wytworzenia karabinu?
Aby m贸c w og贸le my艣le膰 o produkcji Karabinu WZ poziomu 2, musisz najpierw odblokowa膰 schemat tej broni. Nie znajdziesz go w skrzyniach, nie dostaniesz go z fabularnego zadania – trzeba sobie na niego zas艂u偶y膰. Jak?
Krok 1: Zwi臋ksz poziom relacji z plac贸wk膮 C1 Po艂udnie
Twoim celem b臋dzie Centrum Dystrybucji C1 Po艂udnie (ang. C1 South Distribution Center), kt贸re znajdziesz na po艂udniu Meksyku. Aby schemat zosta艂 odblokowany, musisz osi膮gn膮膰 czwarty poziom wi臋zi (Connection Level 4) z t膮 konkretn膮 plac贸wk膮. A to oznacza:
- regularne dostarczanie przesy艂ek w艂a艣nie tam,
- wykonywanie pobocznych zlece艅 przypisanych do tej bazy,
- optymalizowanie dostaw pod k膮tem jako艣ci i szybko艣ci (czyli jak najwy偶sze oceny za realizacj臋 misji).
Dopiero po uzyskaniu czwartego poziomu relacji, otrzymasz dost臋p do receptury Karabinu WZ poziomu 2, kt贸ry pojawi si臋 w opcjach wytwarzania na Terminalu Dostaw.
Jak stworzy膰 bro艅 w Terminalu Dostaw?
Kiedy ju偶 masz odblokowan膮 receptur臋, wystarczy, 偶e udasz si臋 do dowolnego Terminala Dostaw (Delivery Terminal), kt贸ry posiada dost臋p do schematu – najlepiej oczywi艣cie do tego, z kt贸rym zbudowa艂e艣 relacj臋.
Proces tworzenia jest prosty – wybierasz bro艅 z listy, potwierdzasz ilo艣膰 wymaganych materia艂贸w i… voil脿! Karabin gotowy do u偶ycia.
Ciekawostka: je艣li po艂膮czysz terminale przy pomocy sieci chiralnej, to schemat pojawi si臋 r贸wnie偶 w innych plac贸wkach – nie musisz wraca膰 do Meksyku za ka偶dym razem, gdy chcesz wyprodukowa膰 now膮 sztuk臋.
Wymagane materia艂y – co musisz przygotowa膰?
Wytworzenie Karabinu WZ poziomu 2 nie jest darmowe. Potrzebujesz okre艣lonych zasob贸w, m.in.:
- Metalu – w du偶ej ilo艣ci, bo bro艅 jest masywna i pancerniejsza od podstawowej wersji.
- Ceramiki – wykorzystywanej m.in. w obudowie i amortyzacji mechanizm贸w.
- Cz臋艣ci elektronicznych lub chemicznych – w zale偶no艣ci od wersji karabinu (np. z t艂umikiem, z ulepszon膮 celownicz膮 optyk膮 itp.).
Dlatego warto z wyprzedzeniem zbiera膰 surowce, nawet je艣li jeszcze nie masz dost臋pu do schematu – z czasem si臋 przydadz膮.
Alternatywny spos贸b: zdobywanie broni od przeciwnik贸w
Nie chcesz bawi膰 si臋 w crafting? Jest te偶 druga opcja. W p贸藕niejszych etapach gry mo偶esz zdoby膰 Karabin WZ poziomu 2 jako 艂up od przeciwnik贸w – g艂贸wnie 偶o艂nierzy dzia艂aj膮cych poza sieci膮 chiraln膮, najemnik贸w lub cz艂onk贸w wrogich frakcji.
Zazwyczaj maj膮 oni ze sob膮 bardziej zaawansowany sprz臋t, a po ich pokonaniu mo偶esz przej膮膰 bro艅 bezpo艣rednio z cia艂a lub zostawionej skrzynki.
Warto jednak zaznaczy膰, 偶e takie egzemplarze mog膮 by膰 zu偶yte – np. z po艂ow膮 magazynka lub lekkim uszkodzeniem, wi臋c nie traktuj ich jako zamiennik na zawsze.
Dodatkowe wskaz贸wki i ciekawostki
- Karabin WZ poziomu 2 dobrze wsp贸艂gra z ulepszon膮 wersj膮 granat贸w chiralnych, co czyni go 艣wietn膮 broni膮 przeciwko BT.
- W trybie walki wr臋cz, gdy Sam u偶ywa karabinu, mo偶esz zada膰 dodatkowe obra偶enia przy ciosach og艂uszaj膮cych, zw艂aszcza je艣li przeciwnik nosi pancerz.
- W grze pojawiaj膮 si臋 tak偶e wersje prototypowe karabinu, kt贸rych nie mo偶na wytworzy膰, a kt贸re posiadaj膮 wyj膮tkowe modyfikacje – s膮 one rzadkie i najcz臋艣ciej powi膮zane z misjami fabularnymi lub eventami.
Podsumowanie
Zdecydowanie tak. To bro艅, kt贸ra znacz膮co zwi臋ksza Twoje szanse na przetrwanie – szczeg贸lnie w starciach z liczniejszymi oddzia艂ami wrog贸w oraz w bardziej zaawansowanych lokacjach. Je艣li planujesz eksplorowa膰 po艂udniowe tereny, przemierza膰 niebezpieczne regiony poza sieci膮 chiraln膮 albo bra膰 udzia艂 w wi臋kszych konfrontacjach – posiadanie Karabinu WZ poziomu 2 to niemal obowi膮zek.
Oczywi艣cie, jak na Death Stranding przysta艂o, samo jego zdobycie nie jest podane na tacy. Ale dla gracza, kt贸ry potrafi my艣le膰 strategicznie, zarz膮dza膰 relacjami z plac贸wkami i planowa膰 swoje dostawy – to tylko kwestia czasu i determinacji.
Aktywno艣膰 komentuj膮ych