Death Stranding 2 nie przestaje zaskakiwa膰 oryginalno艣ci膮 swoich zada艅. W pewnym momencie kampanii trafiamy na pi臋tnaste g艂贸wne zlecenie, kt贸re przenosi nas w sam 艣rodek p艂on膮cego buszu, gdzie naszym zadaniem b臋dzie… uratowanie kangura. Tak, dobrze czytasz. W tej misji liczy si臋 spryt, szybkie podejmowanie decyzji i umiej臋tno艣膰 czytania terenu. W tym poradniku poka偶emy ci, jak najlepiej si臋 przygotowa膰, czego unika膰 i co zrobi膰, by bezpiecznie wyprowadzi膰 zwierzaka z piek艂a na ziemi.
Jak przygotowa膰 si臋 do misji?
Czas to nie wr贸g, ale te偶 nie sprzymierzeniec
Masz dok艂adnie 30 minut, by odnale藕膰 kangura i przetransportowa膰 go do schroniska. Cho膰 z pozoru brzmi to jak wy艣cig z czasem, spokojnie – to wystarczaj膮co du偶o, je艣li odpowiednio si臋 przygotujesz i nie panikujesz w krytycznych momentach.
Zestaw ratunkowy must-have
Zrezygnuj z pojazd贸w – teren jest zbyt wymagaj膮cy, pe艂en ska艂, korzeni i ciasnych przej艣膰. Prawdziwym bohaterem tej misji jest odpowiednio dobrany sprz臋t:
- Dzia艂ko smolne (rozmiar XL) – twoje g艂贸wne narz臋dzie do gaszenia ognia. Montuj je na zaczepie narz臋dziowym, by nie zajmowa艂o miejsca w plecaku.
- Aerobaga偶nik – idealny do transportu kangura, pozwala utrzyma膰 r贸wnowag臋 i nie traci膰 tempa.
- Drabiny – niezast膮pione przy przeprawach przez kamienne p贸艂ki i rzeki.
Broni nie zabieraj
W tym zleceniu nie spotkasz 偶adnych wrog贸w, wi臋c nie ma sensu d藕wiga膰 zb臋dnego uzbrojenia. Skup si臋 wy艂膮cznie na mobilno艣ci i interakcji ze 艣rodowiskiem.
Etap pierwszy: odnalezienie kangura
Zaraz po wyj艣ciu z bazy zauwa偶ysz rozleg艂y po偶ar rozci膮gaj膮cy si臋 w g艂膮b lasu. Zacznij od rozstawienia drabiny przy rzece nieopodal – u艂atwi to wej艣cie do strefy zagro偶enia. Im dalej w las, tym wi臋cej ognia, ale te偶 sygna艂贸w, kt贸re prowadz膮 ci臋 do celu.
Na trasie zaczniesz spotyka膰 lokalne po偶ary – to 艣wietna okazja, by nauczy膰 si臋 obs艂ugi dzia艂ka smolnego. Bro艅 t臋 mo偶na r贸wnie偶 postawi膰 na ziemi – w贸wczas sama si臋 do艂adowuje, ale pami臋taj: wtedy jeste艣 unieruchomiony.
Szlak w ko艅cu doprowadzi ci臋 na kamienn膮 p贸艂k臋 w centrum lasu, gdzie znajdziesz kangura. Wchodzisz z nim w interakcj臋, pakujesz do transportera i montujesz na aerobaga偶niku. Czas na drug膮 po艂ow臋 misji – ucieczk臋.
Etap drugi: wydostanie si臋 z piek艂a
Teraz zaczyna si臋 prawdziwa jazda bez trzymanki. Ogie艅 rozprzestrzenia si臋 szybko, a twoim zadaniem jest nie walczy膰 z nim, lecz go sprytnie omija膰.
- Trzymaj si臋 ska艂 – ogie艅 nie si臋ga kamieni, wi臋c to twoje naturalne schronienie.
- Nie ga艣 wszystkiego – tylko tam, gdzie musisz sobie utorowa膰 przej艣cie.
- Unikaj trawy z pomara艅czow膮 po艣wiat膮 – to znak, 偶e zaraz uderzy ogie艅 z nieba.
Czasami trafisz na obszary, kt贸re s膮 dos艂ownie morzem p艂omieni – nie pr贸buj si臋 przez nie przedziera膰. Lepiej znale藕膰 boczne obej艣cie, nawet je艣li zajmie to troch臋 wi臋cej czasu.
Zako艅czenie misji: bezpiecze艅stwo i ulga
Gdy dotrzesz do schroniska, ogie艅 nie b臋dzie ju偶 stanowi艂 zagro偶enia. Przeka偶 zwierzaka pod opiek臋 i obejrzyj kr贸tk膮 cutscenk臋 z jego uratowaniem oraz wygaszeniem po偶aru. Misja zako艅czona sukcesem!
Ciekawostki i kontekst
- Inspiracja po偶arami buszu w Australii – ten w膮tek ma swoje korzenie w prawdziwych wydarzeniach z ostatnich lat.
- Kangur jako symbol ekologiczny – nieprzypadkowy wyb贸r zwierz臋cia do uratowania.
- Dynamiczna symulacja ognia – ogie艅 w grze nie jest statyczny, co zwi臋ksza realizm i napi臋cie.
Podsumowanie: nietypowa misja z du偶ym sercem
To zadanie w Death Stranding 2 pokazuje, 偶e gra Hideo Kojimy to co艣 wi臋cej ni偶 tylko symulator dostarczania paczek. To r贸wnie偶 opowie艣膰 o empatii, ekologii i odwadze w obliczu chaosu. Misja z kangurem to prawdziwy test refleksu i planowania – a przy tym jeden z bardziej zapadaj膮cych w pami臋膰 moment贸w ca艂ej gry. Je艣li przeszed艂e艣 j膮 bez szwanku, mo偶esz z dum膮 powiedzie膰: „Tak, uratowa艂em kangura w Death Stranding 2. I to by艂o tego warte.”

Pasjonat gier MMO i typowo spo艂eczno艣ciowych aplikacji. Redaktor naczelny portalu Desercik i tw贸rca wielu innych portali nie tylko o grach. Codziennie porusza zagadnienia zwi膮zane z marketingiem internetowym na swoim prywatnym blogu. Wieczorami czas sp臋dza z c贸rk膮, a gdy za艣nie zaczyna膰 gra膰… gra膰 w to co najlepsze.

