CoasterVille to najnowsza gra od studia Zynga, która ponownie zmusi nas do rozbudowy własnego parku rozrywki. Jak sami widzicie wydawca już chyba oferował nam wszelkie możliwe kombinacje jeśli chodzi o budowanie różnego rodzaju struktur, budowaliśmy już dzięki ich twórczości zarówno farmy, miasta i zamki. Gra została stworzona przez tą samą ekipę, która opracowała Empires & Allies, która została najlepszą grą na facebooku roku 2011. Dużo się ostatnio naczytałem o tym, że gracze w CoasterVille będą mieli pełną możliwość personalizacji naszego wesołego miasteczka, kawałek po kawałku, a wszystko jest tak proste, gdyż wystarczy wybrać odpowiednie części prosto z dostępnego menu gry.

Personalizacja każdej atrakcji

Jednak personalizacja każdej struktury w CoasterVille to nie wszystko co może przynieść dużą popularność owej produkcji, warto także spojrzeć na naszych odwiedzających, podobno będą to jednostki niezwykle inteligentne. Każda postać przemierzająca teren naszego parku będzie sterowana przez system AI, który pokieruje nimi tak, aby wszystko wyglądało jak najbardziej realnie. Jednak osoba może być głodna wtedy ruszy w kierunku budki z hot dogami. Inni mogą być zmęczeni więc trzeba będzie odnaleźć jakiś pokój na wypoczynek. To wszystko może wyglądać ciekawie na papierze, ale kiedy połączymy to z dynamicznie zmieniającą się naturą to wszystko staje się jeszcze bardziej interesujące.

coasterville 001

Podczas mojego pobytu w grze CoasterVille natrafiłem na dwa ciekawe przykłady jak AI może oddziaływać na postacie w zależności od sytuacji. W pierwszej sytuacji mamy dwie umywalki, obie zepsute. Ustawia się kolejka ponieważ różni odwiedzający potrzebują się przemyć, ale nie mogą. Kiedy naprawimy jedną z nich to do niej automatycznie ustawia się cała kolejka. Kolejny przykład to sytuacja, w której przyśpieszamy karuzele, aby przestraszyć gości, ale jak to w życiu bywa niektórzy nie wytrzymają tego i dosłownie tracą swoje śniadanie. Ci co właśnie puścili pawia na karuzeli po opanowaniu dolegliwości stają się głodni, chyba sami wiecie dlaczego? Więc jak widzicie jedna sytuacja ma wpływ na drugą i na odwrót.

WARTO ZOBACZYĆ  Wild Guns

Trudne początki w wesołym miasteczku

Na początku naszej przygody w grze CoasterVille przywita nas Kelly, to ona będzie naszym tutorialem. Dzięki niej dowiemy się co jak budować, jak zachęcać gości do korzystania z atrakcji, a także podstawowe informacje o dostępnej obsłudze menu gry. W zakładce budowlanej możemy odnaleźć mnóstwo różnorodnych atrakcji, ale ich dostępność jest uzależniona od naszego poziomu, ale to nie jest główny wymóg, bo liczy się również poziom naszej popularności, a czasami do używania danego budynku/przedmiotu wymagane jest ukończenie określonego zadania. Ale to co może Wam się najbardziej spodobać to możliwość tworzenia własnej kolejki górskiej według własnych preferencji. Oczywiście nie zabraknie typowych stoisk, które będą w naszym parku rozrywki sprzedawały balony, lemoniadę, okulary przeciwsłoneczne, hot dogi, lody, pop corn i wiele innych pożądanych przez naszych klientów towarów. Stawiając dekoracje nie tylko upiększymy nasze wesołe miasteczko, ale co najważniejsze zwiększamy popularność naszych włości. Za każdym razem jak osiągniemy dany pułap popularności odblokowywany jest nowy przedmiot/item.

coasterville 002

Interaktywni goście

Jeśli w grze CoasterVille brakuje nam jakiejś atrakcji, albo produktu to warto spojrzeć na ikonki widoczne nad gośćmi, widzimy choćby hamburgery, wtedy wiadomo, że wszyscy są głodni, ale to tylko przykład, więc warto spoglądać na to wszystko. Warto także skupić się na innych wskaźnikach jakie można znaleźć w grze. Mamy tutaj dwie waluty, normalną – złote monety jak i premium – park cash. Zarówno za jedną jak i drugą zakupimy praktycznie wszystko w grze, o ile odblokujemy dany element. Ale jak to zwykle bywa za park cash kupimy o wiele lepsze przedmioty i atrakcje – ale to chyba normalne w grach społecznościowych.

WARTO ZOBACZYĆ  Miasto Bogaczy

coasterville 003

Od strony graficznej CoasterVille nie robi jakiegoś większego szału, ale w ostateczności ujdzie w tłoku. Choć po nowych grach ze studia Zynga spodziewałbym się czegoś więcej, tutaj w CityVille 2 i FarmVille 2 oferują nam grafikę 3D, a wypuszczając kolejną produkcje znowu wracamy do grafiki 2D.