Jeśli grasz w Clair Obscur: Expedition 33, to wiesz, że ta gra nie wybacza błędów. Tutaj każdy zakręt, każdy potwór i każdy boss są jak przeszkody specjalnie ustawione, żeby sprawdzić twoje nerwy i refleks. A jednym z takich poważnych sprawdzianów jest właśnie Goblu – wielki, brutalny i do bólu uparty boss w jednej z piękniejszych, ale też najbardziej zdradliwych lokacji, czyli Latających Wodach.
Jeśli czytasz ten poradnik, to pewnie albo właśnie dostałeś od niego solidny łomot, albo chcesz wiedzieć, jak się na niego przygotować. W obu przypadkach dobrze trafiłeś. Pokażę ci, jak krok po kroku rozpracować tego kolosa – żeby to on padał na ziemię, a nie ty.
Spis treści
Gdzie spotykamy Goblu?
Walka z Goblu to część Aktu 1 gry, kiedy eksplorujemy Latające Wody – miejsce magiczne, zawieszone gdzieś pomiędzy rzeczywistością a snem. Po serii spotkań z dziwnymi stworzeniami, zagadkami i ukrytymi zamkami, trafiasz na arenę, gdzie czeka na ciebie… no właśnie, Goblu.
I uwaga – nie ma tu odwrotu. Jeśli chcesz ruszyć dalej, musisz go pokonać. To nie jest opcjonalny miniboss. To jest poważny przeciwnik.
Jak przygotować się na walkę?
Zanim wskoczysz na arenę i zaczniesz machać mieczem na oślep, warto się przygotować:
- Upewnij się, że masz pełne zdrowie i zapas mikstur leczniczych.
- Pamiętaj, żeby mieć aktywne zdolności związane z elektrycznością i zamiecią – będziesz ich potrzebować.
- Zadbaj, by Gustave miał naładowane Przeciążenie rękawicy – to twoja karta przetargowa.
Jeśli jeszcze nie ogarniasz przełączania się między Gustave’em a Lune – poćwicz to przed walką. Bo w środku zamieszania nie będzie czasu na zastanawianie się, który przycisk za co odpowiada.
Walka z Goblu – jak nie dać się zmiażdżyć?
1. Uważaj na jego potrójny cios
Na początku Goblu będzie chciał cię dosłownie rozsmarować na ziemi. Wykona trzy ciężkie ataki pięściami:
- Pierwszy cios – bam!
- Drugi cios – szybko po pierwszym.
- Trzeci cios – uwaga, bo jest opóźniony! (wiele osób właśnie tu daje się złapać)
Klucz jest prosty: Nie unikaj za wcześnie. Poczuj rytm, wyczekaj i wtedy uskocz albo sparuj.
2. Zniszcz jego ochronę
Po serii ciosów Goblu na chwilę stanie się bardziej odsłonięty. Celuj w jego tarczę i zbij ochronę.
- To moment, żeby wykorzystać swobodne celowanie i szybko rozbić jego pancerz.
- Jeśli zostawisz go za długo z tarczą – przygotuj się na kolejną serię brutalnych ataków.
3. Ładuj Światłość i korzystaj z Elektryczności
Na arenie zaczną pojawiać się plamy światła. Twoim zadaniem, grając Lune, jest:
- Ładować te plamy, aby uzyskać potężne ataki.
- Używać Światłości połączonej z elektrycznością lub zamiecią.
Dlaczego? Bo Goblu jest wyjątkowo wrażliwy na elektryczne uderzenia – to twój as w rękawie.
4. Użyj Przeciążenia Gustave’a
Jeśli dobrze naładujesz Przeciążenie rękawicy Gustave’a – i trafisz Goblu bez jego tarczy – możesz mu zabrać gigantyczny kawałek paska zdrowia. Jeśli uda ci się to zrobić zaraz po złamaniu ochrony, walka pójdzie dużo szybciej i łatwiej.
Faza druga – kwiaty ochronne i więcej złości
Jak tylko Goblu poczuje, że przegrywa, zmieni zasady gry:
- Przywoła dziwne kwiaty ochronne, które zaczną go wzmacniać.
- Ważne: NIE próbuj ich niszczyć!
To strata czasu – one są nieśmiertelne.
Twoja taktyka się nie zmienia:
- Nadal ładuj Światłość jako Lune.
- Nadal wal jak szalony przeciążoną rękawicą Gustave’a.
- Unikaj coraz szybszych ataków.
W tej fazie Goblu jest bardziej nieprzewidywalny i agresywny, ale jeśli nie spanikujesz, to dasz radę.
Ciekawostki o Goblu
- Inspiracje postacią Goblu są mocno zakorzenione w nordyckich mitach o olbrzymach i runicznych strażnikach. Gdy przyjrzysz się wzorom na jego ciele (szczególnie po zdjęciu ochrony), zauważysz motywy podobne do starożytnych symboli ochronnych.
- Latające Wody, gdzie go spotykasz, symbolizują w grze przemijanie – dlatego Goblu, wielki i powolny, reprezentuje nieubłaganą siłę czasu.
Zakończenie: To dopiero początek Twojej wyprawy
Pokonanie Goblu w Clair Obscur to coś więcej niż tylko kolejna odhaczona walka na liście. To moment, w którym naprawdę zaczynasz rozumieć, jak działa ten świat – świat, w którym nie wygrywa tylko ten, kto najszybciej macha bronią, ale ten, kto potrafi myśleć, czekać i wykorzystywać każdą okazję.
Po zwycięstwie opuścisz Latające Wody i wkroczysz w kolejne, jeszcze dziwniejsze i bardziej nieprzewidywalne rejony Clair Obscur. Ale pamiętaj – jeśli dałeś radę Goblu, poradzisz sobie ze wszystkim, co ta gra jeszcze przed tobą ukrywa.
Więc naprzód, ekspedycjo numer 33. Twoja przygoda dopiero się zaczyna.
Aktywność komentująych