Jeśli spędziłeś trochę czasu w Blue Prince, to wiesz, że ta gra nie prowadzi nikogo za rękę. Tu każdy krok ma znaczenie, a najmniejszy detal potrafi nagle okazać się brakującym elementem większej układanki. Jedno z takich miejsc to Piwnica z winami – na pierwszy rzut oka zwykłe, kamienne pomieszczenie z butelkami, ale w rzeczywistości skrywa znacznie więcej niż wygląda.
Właśnie tam trafiasz na trzy błyszczące klejnoty i herb zawieszony nad stołem, który pełni rolę cichej podpowiedzi. Łatwo go zignorować, ale jeśli połączysz fakty, poczujesz się jak ktoś, kto naprawdę odkrywa sekrety tej przedziwnej posiadłości.
Jak w ogóle dotrzeć do zagadki z liczbami w Piwnicy?
Najpierw docierasz do Pokoju 46, bo bez niego historia rusza dalej tylko połowicznie. Do tego dochodzi co najmniej osiem trofeów, więc trzeba się trochę pokręcić po posiadłości. Potem przychodzi moment na zakup Niebieskich Namiotów za 400 niebieskich monet. Bez tego ulepszenia nie odblokujesz kolejnych fragmentów łamigłówki.
Po ich zdobyciu dostajesz pakiet notatek z różnych miejsc – Mechanarium, Piwnicy, Tronu Niebieskiego Księcia i Skarbca. Te zapiski wyglądają jak tło fabularne, ale w rzeczywistości są wskazówkami potrzebnymi dalej.
W międzyczasie wchodzą w grę zadania w Sadzie, gdzie trzeba użyć szkła powiększającego na zegarze słonecznym i wstawić tam mikroczipy. Brzmi to jak drobnostka, ale cała konstrukcja kolejnych zagadek opiera się na takich elementach.
Gdy uporządkujesz te części, możesz wreszcie zająć się tunelem. Po usunięciu wszystkich skrzyń znajdziesz tam hełm z kluczem do szafy aktowej. To właśnie z tej szafy, ukrytej w biurze brygadzisty, wyciągniesz notatki prowadzące prosto do zagadki numerycznej w Piwnicy.
Przejdźmy do sedna – MCCXIII
Ten zapis wygląda groźnie, ale po rozbiciu go masz:
M = 1000
CC = 200
XI = 11
II = 2
Zgodnie z notatką trzeba policzyć:
1000 ÷ 200 × 11 – 2 = 53
I tu zaczyna się zabawa, bo 53 to numer skrzynki w Skarbcu. Kiedy już ją otworzysz, dostrzegasz jeszcze jedną podpowiedź. Liczby z tej skrzynki trzeba dodać:
5 + 3 = 8
Ta ósemka powraca później i staje się kluczem do kolejnych elementów układanki.
Żeby otworzyć skrzynkę numer 53, musisz mieć specjalny klucz w kształcie ósemki, schowany w Galerii. Co ciekawe, ten sam klucz otwiera Pokój 8, który prowadzi cię jeszcze głębiej w sekrety posiadłości.
Cała ta ścieżka wygląda jak masa drobnych kroków, ale kiedy już zaczniesz łączyć te elementy, gra nagle staje się jednym wielkim polowaniem na ukryte znaczenia. I właśnie za to fani uwielbiają Blue Prince – nic tutaj nie jest przypadkowe.

Pasjonat gier MMO i typowo społecznościowych aplikacji. Redaktor naczelny portalu Desercik i twórca wielu innych portali nie tylko o grach. Codziennie porusza zagadnienia związane z marketingiem internetowym na swoim prywatnym blogu. Wieczorami czas spędza z córką, a gdy zaśnie zaczynać grać… grać w to co najlepsze.




