Każdy gracz przeżyje Blue Prince trochę inaczej. I nie, to nie jest tylko pusty slogan – naprawdę tak jest. Wszystko przez to, że gra oferuje masę rzeczy do odkrycia, część łatwo przegapić, a do tego sam decydujesz, jakie plany pomieszczeń chcesz dodawać, a które ulepszać. No i tu właśnie wchodzą do gry Upgrade Diski, czyli specjalne dyski pozwalające rozwijać twoją wersję Domu. Są porozrzucane po całym budynku, często dobrze ukryte – trzeba się postarać, żeby je wszystkie znaleźć.
Ten poradnik pomoże ci zlokalizować wszystkie Upgrade Diski w grze Blue Prince i wyjaśni, co dzięki nim możesz zrobić.
Spis treści
Wszystkie lokalizacje Upgrade Disków w Blue Prince
W samej posiadłości i przylegających pokojach znajdziesz 15 Upgrade Disków. Można też zdobyć dodatkowe w Trading Post – punkcie handlowym na zewnątrz domu – ale musisz je wymieniać za wartościowe przedmioty.
📍 Oto lista znanych lokalizacji Upgrade Disków:
Pokój | Typ pomieszczenia | Gdzie szukać |
---|---|---|
Porzucona Kopalnia | Podziemia | W okrągłym pokoju pełnym świec |
Archiwum | Baza | W szafce na akta – klucz znajdziesz na Patio |
Piwnica | Podziemia | Na pudełku obok windy |
Magazyn | Baza | Do kupienia raz |
Zamrażarka | Baza | Za zamarzniętymi drzwiami |
Garaż | Baza | W bagażniku samochodu (potrzeba kluczyków) |
Wielka Sala | Baza | Za jednymi z siedmiu zamkniętych drzwi |
Komnaty Pani Domu | Baza | Obok dziennika Her Ladyship |
Biuro Rzeczy Znalezionych | Z wykopalisk | Na jednym ze stołów |
Mechanarium | Baza | Potrzebujesz co najmniej 6 pokoi mechanicznych |
Pokój Poranny | Z kuchni | Pojawia się po zjedzeniu jajek z bekonem |
Biuro | Baza | Na biurku |
Grobowiec | Teren | W ukrytej lokacji, dostępnej po użyciu Burning Glass |
Posterunek Handlowy | Teren | Wysadź ścianę przy pomocy Burning Glass |
Sejf | Baza | W sejfie 304 |
Jak zdobyć więcej Upgrade Disków?
Jeśli 15 ci nie wystarcza, możesz zdobyć dodatkowy dysk w Trading Post, ale musisz coś za niego oddać. Musisz najpierw zbudować Trading Post na zewnątrz w ogrodzie, a potem zaoferować wartościowe przedmioty, np. Ornate Compass, Emerald Bracelet albo Master Key. Wydaje się, że można zdobyć tylko jeden dodatkowy dysk dziennie.
Bonusowe dyski można wykorzystać do zmiany już wybranych ulepszeń, więc warto je mieć w zapasie.
Wszystkie możliwe ulepszenia pokoi w Blue Prince
W grze możesz wykonać aż 16 różnych ulepszeń. Większość pokoi można ulepszyć tylko raz, ale np. Spare Room ma aż dwa poziomy ulepszeń – żeby odblokować kolejne, musisz najpierw przekształcić pokój w odpowiedni typ.
📦 Lista pokoi i ich ulepszeń:
Oryginalny Pokój | Opis | Pierwsze Ulepszenia | Opis | Drugie Ulepszenia | Opis |
---|---|---|---|---|---|
Akwarium | Jest w każdym kolorze pokoju. | Akwarium ze złotą rybką | Jest w każdym kolorze pokoju i daje 10 monet. | Brak | Brak |
Akwarium z rozgwiazdą | Jest w każdym kolorze pokoju i daje 1 gwiazdkę. | ||||
Akwarium z węgorzem elektrycznym | Jest w każdym kolorze pokoju i staje się źródłem energii. | ||||
Pokój bilardowy | Zawiera zagadka tarczy do rzutek | Speakeasy | Zmienia zagadkę tarczy do rzutek w jedno działanie dodawania. | Brak | Brak |
Pokój wypoczynkowy | Zakończ dzień w tym pokoju, aby rozpocząć jutro z kartą dostępu. | ||||
Sala bilardowa | Dodaje Wielką Salę, Foyer i Sekretny Przejście do dzisiejszej puli wyboru. | ||||
Buduar | Brak | Buduar | Zdobywasz +2 kości kości słoniowej. | Brak | Brak |
Buduar | Zdobywasz 3 jabłka. | ||||
Buduar | Zdobywasz +1 Blue Prince klejnot. | ||||
Pokój piętrowy | Liczony jako dwa pokoje sypialne. | Pokój piętrowy | Liczony jako dwa pokoje sypialne. Jeśli masz dokładnie 2 korytarze podczas wyboru tego pokoju, podwój swoje klucze. | Brak | Brak |
Pokój piętrowy | Liczony jako dwa pokoje sypialne. Jeśli masz dokładnie 2 zielone pokoje podczas wyboru tego pokoju, podwój swoje klejnoty. | ||||
Pokój piętrowy | Liczony jako dwa pokoje sypialne. Jeśli masz dokładnie 2 sklepy podczas wyboru tego pokoju, podwój swoje monety. | ||||
Kloister | Tylko 3 ulepszenia pojawią się na Dysku Ulepszeń dla Kloistera. | Kloister Dauja | Zdobywasz +2 gwiazdki za każdy pokój ze zwierzęciem, który wybierzesz z tego Kloistera. | Brak | Brak |
Kloister Draxusa | Zdobywasz +4 kości kości słoniowej za każdy pokój bez wyjścia, który wybierzesz z tego Kloistera (staje się czerwony). | ||||
Kloister Joya | Trwale dodajesz +5 kroków do Głównego Szlaku za każdą Kuchnię, Spiżarnię lub Piec, które wybierzesz z tego Kloistera. | ||||
Kloister Lydia | Zdobywasz +2 monety do swojego budżetu za każdy Sklep, który wybierzesz z tego Kloistera. | ||||
Kloister Mila | Znajdź dodatkowy przedmiot w każdej Sypialni, którą wybierzesz z tego Kloistera. | ||||
Kloister Orinda | Otwórz losowe drzwi w przedsionku za każdy Czarny Wzór, który wybierzesz z tego Kloistera (staje się czarny). | ||||
Kloister Rynna | Podnieś swoje Szczęście z każdym Zielonym Pokojem, który wybierzesz z tego Kloistera. | ||||
Kloister Veia | Znajdź 8 kopców ziemi w każdym pokoju z kominkiem, który wybierzesz z tego Kloistera. | ||||
Garderoba | Zdobywasz +2 przedmioty. | Garderoba korytarzowa | Zdobywasz +2 przedmioty. Zdobywasz +1 dodatkowy przedmiot, jeśli wybierzesz połączoną z korytarzem. | Brak | Brak |
Garderoba sypialniana | Zdobywasz +2 przedmioty. Zdobywasz +2 dodatkowe przedmioty, jeśli wybierzesz połączoną z sypialnią. | ||||
Pusta garderoba | Nie zawiera przedmiotów. Zdobywasz +4 przedmioty, jeśli wybierzesz przylegającą do czerwonego pokoju (staje się czerwony). | ||||
Dziedziniec | Brak | Dziedziniec | Zdobywasz +2 klejnoty. | Brak | Brak |
Dziedziniec | Posiada 5 miejsc do kopania. | ||||
Corriyard | Corriyard jest zawsze odblokowany (staje się pomarańczowy i zielony). | ||||
Sypialnia gościnna | Zyskaj +10 kroków. | Sypialnia ducha | Zyskaj +2 kości kości słoniowej. Zyskaj dodatkowe +4 kości kości słoniowej, jeśli Grobowiec został wybrany na zewnątrz. | Brak | Brak |
Sypialnia misji | Zyskaj +1 krok. Na stałe dodaj +2 monety do swojego budżetu, jeśli dziś dotrzesz do Przedpokoju. | ||||
Sypialnia zgadywania | Daje Ci grę w zgadywanie, która może dać przedmioty, jeśli odniesiesz sukces. | ||||
Korytarz | Brak | Korytarz | Zyskaj +1 klucz. | Brak | Brak |
Korytarz | Zawiera zamkniętą skrzynię. | ||||
Korytarz | Wybór Korytarza dodaje kolejny Korytarz do jutrzejszego zestawu wyboru. | ||||
Pokój pocztowy | Otrzymujesz paczkę z przedmiotami dostarczaną do pokoju pocztowego następnym razem, gdy go wybierzesz. | Pokój pocztowy | Dostawa tego samego dnia: Paczka zostanie dostarczona do pokoju pocztowego po osiągnięciu 8 rangi. | Brak | Brak |
Pokój pocztowy | Dostawa bez kontaktu: Paczka zostanie pozostawiona na schodach wejściowych dzień po wybraniu tego pokoju. | ||||
Pokój pocztowy | Transport frachtowy: Bardzo duża paczka zostanie dostarczona do pokoju pocztowego 3 dni po wybraniu tego pokoju. | ||||
Zakątek | Zyskaj +1 klucz. | Zakątek | Zyskaj +2 klucze. | Brak | Brak |
Zakątek na śniadanie | Zyskaj +1 klucz. Daje Boczek i Jajka, które dają +10 kroków i dodają Pokój poranny do zestawu wyboru. | ||||
Zakątek do czytania | Zyskaj +1 klucz. Zawsze będziesz losować Bibliotekę podczas wyboru z tego pokoju. | ||||
Pokój dziecięcy | Zyskaj +5 kroków za każdym razem, gdy wybierzesz dowolną Sypialnię. | Pokój dziecięcy | Zyskaj +8 kroków za każdym razem, gdy wybierzesz dowolną Sypialnię. | Brak | Brak |
Stanowisko pielęgniarki | Jeśli masz mniej niż 10 kroków wchodząc do tego pokoju, ustaw kroki na 20. | ||||
Wewnętrzny pokój dziecięcy | Za każdym razem, gdy wybierzesz inny Zielony Pokój, w tym pokoju pojawią się 2 klejnoty (pokój stanie się zielony). | ||||
Salon | Zawiera grę salonową. | Salon | Gra salonowa daje 3 klejnoty zamiast 2. | Brak | Brak |
Salon | Dostajesz 2 nakrętki zamiast 1. | ||||
Salon | Nagroda za grę salonową to klejnoty równe liczbie czerwonych pokoi; błędne zgadywanie powoduje utratę 30 kroków (pokój staje się czerwony). | ||||
Pokój zapasowy | Brak | Zapasowa sypialnia | „`
Liczona jako sypialnia. |
Służebny pokój zapasowy | Zyskaj +1 klucz za każdą sypialnię w twoim domu. |
Zapasowy pokój pani domu | Następnym razem, gdy wejdziesz do Boudoir, zyskaj 10 kroków. Następnym razem, gdy wejdziesz do garderoby, zyskaj 3 klejnoty. | ||||
Zapasowa główna sypialnia | Zyskaj +1 krok za każdy pokój w twoim domu. | ||||
Zapasowy zielony pokój | Liczony jako zielony pokój. | Zapasowy weranda | Masz większą szansę na znalezienie przedmiotów w zielonych pokojach. | ||
Zapasowy taras | Wybór zielonych pokoi nie kosztuje klejnotów. | ||||
Zapasowy patio | Rozrzuca klejnoty wokół każdego zielonego pokoju, który już wybrałeś. | ||||
Zapasowy korytarz | Liczony jako korytarz. | Zapasowe przedsionek | Drzwi korytarza są zawsze odblokowane. | ||
Zapasowy sekretne przejście | Wybierasz: Korytarz (pomarańczowy), Czerwony, Zielony, Sklep (złoty). | ||||
Zapasowa wielka sala | Ma siedem zamkniętych drzwi. | ||||
Magazyn | Zyskaj +1 klucz, +1 monetę i +1 klejnot. | Magazyn | Zyskaj +2 klucze, +1 monetę i +1 klejnot. | Brak | Brak |
Magazyn | Zyskaj +1 klucz, +1 monetę i +2 klejnoty. | ||||
Magazyn | Zyskaj +1 klucz, +10 monet i +1 klejnot. |
To tylko przedsmak tego, co oferuje Blue Prince – gra jest pełna ukrytych smaczków, niespodzianek i sprytnych mechanik. Jeśli lubisz eksplorację, kombinowanie i satysfakcjonujące ulepszanie swojego domku-pułapki, to będziesz w swoim żywiole.
Aktywność komentująych