Nowy Battlefield z przytupem zameldował się na rynku. Battlefield 6 błyskawicznie wskoczył na pierwsze miejsce listy sprzedaży fizycznych wydań gier w Wielkiej Brytanii, przebijając konkurencję i potwierdzając, że gracze naprawdę czekali na ten tytuł. Trudno się temu dziwić – to jedna z najbardziej wyczekiwanych strzelanek ostatnich lat, a hype wokół niej rósł z każdym kolejnym zwiastunem.

Gra trafiła do sprzedaży 10 października 2025 roku, po kilku otwartych weekendach beta, które skutecznie rozbudziły apetyt graczy. Po premierze opinie krytyków były bardzo pozytywne – średnia ocen na OpenCritic wynosi 84 punkty, co pokazuje, że DICE w końcu udało się dostarczyć coś naprawdę solidnego po dość burzliwych latach dla serii.

Lista sprzedaży w Wielkiej Brytanii (tydzień zakończony 11 października 2025)

  1. Battlefield 6
  2. EA Sports FC 26
  3. Ghost of Yotei
  4. Mario Kart World
  5. Super Mario Galaxy + Super Mario Galaxy 2
  6. Little Nightmares 3
  7. Minecraft (Switch)
  8. Donkey Kong Bonanza
  9. Mario Kart 8 Deluxe
  10. Grand Theft Auto 5

Jak widać, Battlefield 6 zdeklasował rywali, a zaraz za nim uplasował się sportowy gigant EA Sports FC 26 oraz nowość Ghost of Yotei, która też zbiera dobre opinie. Co ciekawe, aż 82% sprzedanych egzemplarzy Battlefielda 6 to wersja na PlayStation 5, co jasno pokazuje, że konsolowi gracze dalej mocno trzymają się fizycznych kopii.

Fenomenalne wyniki na Steamie i konsolach

Popularność gry widać też po liczbach ze Steama. Według raportów, Battlefield 6 zarobił ponad 100 milionów dolarów w dniu premiery tylko z tej platformy, a do tego trzeba dodać ogromną sprzedaż na konsolach. W szczytowym momencie tytuł osiągnął 747 440 jednoczesnych graczy na Steamie, co jest jednym z najlepszych wyników dla sieciowej strzelanki w ostatnich latach.

Chociaż po weekendzie liczba graczy spadła do około 435 tysięcy aktywnych osób, to i tak mówimy o bardzo silnej społeczności, która ciągle rośnie. Nic dziwnego – nowy system poruszania, przebudowane klasy (np. inżynier z nowymi gadżetami) i bardziej dynamiczne mapy robią swoje.

Jak to zwykle bywa przy dużych premierach, nie wszystko poszło gładko. Część graczy skarżyła się na długie kolejki do serwerów, błędy w EA App, a także na oszustów, którzy pojawili się dosłownie kilka dni po premierze. Niektórzy zauważyli w meczach aimboty i inne formy cheatów, co niestety psuło zabawę uczciwym graczom.

Na szczęście twórcy z DICE i EA szybko reagują – studio już potwierdziło, że pracuje nad poprawkami i systemem wykrywania oszustów, a także nad usprawnieniem stabilności serwerów.

Battlefield 6 bez dwóch zdań wystartował z hukiem. Wysokie oceny, rekordowe liczby graczy i imponujące wyniki sprzedaży pokazują, że seria wróciła do formy, o której fani marzyli od dawna. Oczywiście nie brakuje problemów, ale przy takim potencjale i zaangażowaniu społeczności, wszystko wskazuje na to, że Battlefield znów stanie się królem sieciowych strzelanek.