Nowy Battlefield z przytupem zameldował się na rynku. Battlefield 6 błyskawicznie wskoczył na pierwsze miejsce listy sprzedaży fizycznych wydań gier w Wielkiej Brytanii, przebijając konkurencję i potwierdzając, że gracze naprawdę czekali na ten tytuł. Trudno się temu dziwić – to jedna z najbardziej wyczekiwanych strzelanek ostatnich lat, a hype wokół niej rósł z każdym kolejnym zwiastunem.
Gra trafiła do sprzedaży 10 października 2025 roku, po kilku otwartych weekendach beta, które skutecznie rozbudziły apetyt graczy. Po premierze opinie krytyków były bardzo pozytywne – średnia ocen na OpenCritic wynosi 84 punkty, co pokazuje, że DICE w końcu udało się dostarczyć coś naprawdę solidnego po dość burzliwych latach dla serii.
Lista sprzedaży w Wielkiej Brytanii (tydzień zakończony 11 października 2025)
- Battlefield 6
- EA Sports FC 26
- Ghost of Yotei
- Mario Kart World
- Super Mario Galaxy + Super Mario Galaxy 2
- Little Nightmares 3
- Minecraft (Switch)
- Donkey Kong Bonanza
- Mario Kart 8 Deluxe
- Grand Theft Auto 5
Jak widać, Battlefield 6 zdeklasował rywali, a zaraz za nim uplasował się sportowy gigant EA Sports FC 26 oraz nowość Ghost of Yotei, która też zbiera dobre opinie. Co ciekawe, aż 82% sprzedanych egzemplarzy Battlefielda 6 to wersja na PlayStation 5, co jasno pokazuje, że konsolowi gracze dalej mocno trzymają się fizycznych kopii.

Fenomenalne wyniki na Steamie i konsolach
Popularność gry widać też po liczbach ze Steama. Według raportów, Battlefield 6 zarobił ponad 100 milionów dolarów w dniu premiery tylko z tej platformy, a do tego trzeba dodać ogromną sprzedaż na konsolach. W szczytowym momencie tytuł osiągnął 747 440 jednoczesnych graczy na Steamie, co jest jednym z najlepszych wyników dla sieciowej strzelanki w ostatnich latach.
Chociaż po weekendzie liczba graczy spadła do około 435 tysięcy aktywnych osób, to i tak mówimy o bardzo silnej społeczności, która ciągle rośnie. Nic dziwnego – nowy system poruszania, przebudowane klasy (np. inżynier z nowymi gadżetami) i bardziej dynamiczne mapy robią swoje.
Jak to zwykle bywa przy dużych premierach, nie wszystko poszło gładko. Część graczy skarżyła się na długie kolejki do serwerów, błędy w EA App, a także na oszustów, którzy pojawili się dosłownie kilka dni po premierze. Niektórzy zauważyli w meczach aimboty i inne formy cheatów, co niestety psuło zabawę uczciwym graczom.
Na szczęście twórcy z DICE i EA szybko reagują – studio już potwierdziło, że pracuje nad poprawkami i systemem wykrywania oszustów, a także nad usprawnieniem stabilności serwerów.
Battlefield 6 bez dwóch zdań wystartował z hukiem. Wysokie oceny, rekordowe liczby graczy i imponujące wyniki sprzedaży pokazują, że seria wróciła do formy, o której fani marzyli od dawna. Oczywiście nie brakuje problemów, ale przy takim potencjale i zaangażowaniu społeczności, wszystko wskazuje na to, że Battlefield znów stanie się królem sieciowych strzelanek.

Pasjonat gier MMO i typowo społecznościowych aplikacji. Redaktor naczelny portalu Desercik i twórca wielu innych portali nie tylko o grach. Codziennie porusza zagadnienia związane z marketingiem internetowym na swoim prywatnym blogu. Wieczorami czas spędza z córką, a gdy zaśnie zaczynać grać… grać w to co najlepsze.

