Ewolucja to proces łączenia dwóch takich samych potworów w Battle Camp, aby w wyniku takiego połączenia otrzymać silniejszą odmianę. W procesie niezbędne będą także specjalne kamienie, a poddawać ewolucji można rzadkie potwory i wszystkie znajdujące się wyżej w całym łańcuchu kreatur Battle Camp.

Rzadkie potwory i wyżej mogą zostać poddane ewolucji i tym samym mamy okazję stworzyć zupełnie nowego stwora jak tylko osiągnąć odpowiedni poziom. Poziom zależy o rzadkości danej kreatury. Gdy zakończy się ewolucja to właśnie ten poziom zostaje zresetowany do 1-ki.

Jak wspomniałem wcześniej ewolucja wymaga od nas pewnej ilości kamieni jak i dodatkowych składników, które dodadzą bonus do statystyk nowego potworka. Bonus do statystyk to suma pewnego procentu statystyk potworów użytych w procesie. Każdy potwór poniżej swojego maksymalnego poziomu daje nam 5% bonus ze swoich statystyk, podczas gdy potwory z maksymalnym poziomem dadzą nam dwa razy tyle, czyli 10%.

Ewolucja Battle Camp

Przykładowo, Tortoice jest rzadkim potworem, więc może ewoluować w Wartoice na poziomie 15-tym. Do tego potrzebne nam są składniki takie jak Brainfreezes i inny Tortoice. Te potwory zostaną połączone (fuzja) i znikną z ekwipunku po zakończeniu ewolucji.

Teraz zobaczmy jak obliczyć startowy atak naszego nowego Wartoice. Najpierw sprawdźmy jaki jest bazowy atak tego stwora – jest to 100. Następnie musimy wziąć pod uwagę statystyki Tortoice’a, którego poddajemy procesowi jak i wszelkich składników użytych to tego, niezależnie czy są na maksymalnym poziomie czy też nie. Przyjmijmy jednak, że Tortoice jest na poziomie 15 jak i użyty w roli składnika Tortoice jest na 40, maksymalnym poziomie. Pozostałe składniki, czyli Brainfreeze mają 15 poziom.

  • Ewoluowany stwór: 154*5% (.05) = 7.7
  • Składnik – 4x Brainfreeze: 105.5* 5% (.05) = 5.28×4= 21,12
  • Składnik – Tortoice: 250* 10% (.1) = 25
WARTO ZOBACZYĆ  Pałac i kolonizacja: Poradnik do gry Ikariam

Teraz dodajemy wszystkie liczby do siebie i mamy na koniec 153.82.

Wartoice będzie miał zatem po ewolucji atak równy 153 na poziomie pierwszym. Jednak samym obniżeniem poziomu się nie przejmujcie bo teraz z poziomu na poziom atak będzie znacznie większy niż ten przed procesem.

Perfekcyjna ewolucja następuje wtedy, gdy zarówno potwór poddany procesowi jak i wszelkie składniki są na maksymalnym poziomie. Wtedy potwór wynikowy posiada maksymalne statystyki, jednym słowem będzie o niebo silniejszy niż w przypadku zwykłej ewolucji.