ARC Raiders dokręca śrubę: świeże wyzwania i gorąca atmosfera przed Ekspedycją

Nowy tydzień w ARC Raiders zawsze oznacza jedno: świeży zestaw Prób, które kuszą graczy nowymi nagrodami. Jeśli ktoś poluje na nowy loot, to właśnie idealny moment, bo pojawił się kolejny pakiet zadań. Tym razem znów trzeba zmierzyć się z całą bandą znajomych przeciwników: Trzaskaczy, Kleszczy i Ogniomioty, no i oczywiście Matrialchini, która wciąż pozostaje najgroźniejszym bytem w całej grze.
Trials to taki dodatkowy tor przeszkód dla tych, którzy chcą wycisnąć z gry trochę więcej niż zwykłe bieganie Topside za schematami i bronią. Owszem, łup głównie zdobywa się, przetrząsając mapę, ale cotygodniowe wyzwania pozwalają zgarnąć fajne nagrody, jeśli tylko ma się cierpliwość i odrobinę samozaparcia. Każdy poniedziałek dorzuca do puli pięć nowych zadań, a każde z nich można ukończyć na trzy gwiazdki.
Jedna gwiazdka daje przedmiot Niepospolity, dwie gwiazdki – Rzadki, a trzy gwiazdki to już Łup Epicki. Sezon też dokłada swoje, bo im wyżej w rankingu sezonowym wylądujesz, tym lepsze nagrody wpadną na koniec.

Poprzedni tydzień, czyli Tydzień 6, skupił się na uszkadzaniu Szerszeni, niszczeniu Trzaskaczy, rozwalaniu Bastionów, Skoczków, Rakietowców i otwieraniu Sond Arc. I choć gra ma dopiero miesiąc, społeczność już zaczęła narzekać, że te wyzwania są powtarzalne do bólu. Pops pojawiają się tak często, że gracze mają wrażenie, że to jakiś running joke. Jedni określają cały system jako „lame”, inni mówią wprost, że to „totalny śmietnik”, więc klimat w komentarzach był… żywy.
Jak ogarnąć 7-my tydzień prób?
Nowy zestaw wyzwań jest już w grze, więc jeśli ktoś szykuje się na pierwszą tegoroczną Ekspedycję, warto je ogarnąć wcześniej. Gracze na poziomie 15+ mogą wejść z menu głównego w zakładkę Trials i zobaczyć aktualny pakiet. Tym razem trzeba zaliczyć:
- Zniszcz Trzaskacze, Ogniomioty i Kleszcze
- Przeszukaj Dostawy Zaopatrzenia
- Zadaj obrażenia Osom
- Zadaj obrażenia Bastionom
- Zadaj obrażenia Królowej lub Matrialchini
Większość przeciwników to standardowy zestaw, który widzimy praktycznie na każdym kroku. Trzaskacze, Kleszcze i Ogniomioty siedzą prawie w każdym większym budynku, więc o tych trzech można wręcz zahaczyć przypadkiem. Wasps to klasyk – dwa boczne silniczki i charakterystyczne buczenie. Ciekawostka: nie warto celować w silniki, bo rozwalisz go za szybko. Jeśli grasz pod punkty, strzelaj w środek ARCa, żeby nabić jak najwięcej obrażeń, zanim padnie.
Najwięcej zamieszania robi jednak zadanie z Królową i Matrialchinią, bo te bossy pojawiają się tylko przy wybranych wydarzeniach mapowych. Dobra wiadomość jest taka, że nie trzeba jej zabijać, wystarczy nabić jak najwięcej obrażeń podczas jednego podejścia. To sprawia, że zadanie jest trudne, ale przynajmniej nie trzeba czekać aż ktoś jej niechcący dobije.
Co dalej?
W przyszłym tygodniu wpadnie kolejny zestaw wyzwań, więc okazji do zdobywania nagród nie zabraknie. Warto jednak pamiętać, że miesięczna Ekspedycja wyczyści cały Twój ekwipunek, więc gracze właśnie teraz próbują nabić Stash do maksimum, póki jeszcze mogą.
W weekend Embark Studios podrzuciło nowe informacje o nadchodzącej (i niestety opóźnionej) Ekspedycji. Uczestnicy dostaną kosmetyki i 12 dodatkowych slotów w ekwipunku, ale zrobiło się gorąco, bo ogłoszono też, że można zdobyć 5 dodatkowych punktów umiejętności za każde 1 milion wartości posiadanego ekwipunku. To wywołało sporą dyskusję, bo część graczy uznała to za przesadę.
Okno Ekspedycji otworzy się 17 grudnia, a zamknie 22 grudnia, a po jego zakończeniu wszyscy gracze zostaną zresetowani jednocześnie.
To będzie ciekawy miesiąc – sporo farmienia, trochę kontrowersji i cała masa nowych wyzwań. Idealny grudzień dla wszystkich, którzy lubią, gdy gra trzyma ich w ciągłym ruchu.






