Do Boju to jedno z tych zadań w ARC Raiders, które potrafią nieźle podnieść ci ciśnienie. Cały cel polega na tym, żeby dorwać Skoczka, a jeśli choć raz spotkałeś go na mapie, to wiesz, że ta mechaniczna pokraka potrafi zrobić z człowieka mokrą plamę w kilka sekund. Skacze na absurdalne odległości, ma długie, zwinne nogi i potrafi cię przygwoździć, zanim zdążysz powiedzieć „o nie”.

Zlecenie dostajesz od Shani i od razu wiadomo, że łatwo nie będzie. Musisz usunąć Skoczka z obiegu i zgarnąć z niego Moduł Impulsowy, żeby oddać go po powrocie.

Jak zrobić zadanie Do Boju?

Misja składa się z dwóch etapów: musisz zniszczyć Skoczka i zebrać Moduł Impulsowy. Nie ma tu jednego stałego miejsca pojawiania się tego przeciwnika, ale są lokacje, gdzie częściej można trafić na tego potwora.

Jednym z najlepszych miejsc jest winda między Sterownia Stacji Uzdatniania Wody a Biuro ds. Badań i Administracji na mapie Pole Bitwy na Terenie Zapory. W tej okolicy regularnie kręcą się Skoczki, zależnie od rotacji mapy.

Warto zwrócić uwagę na okoliczne bunkry. To właśnie one robią z tej miejscówki świetny punkt polowania. Skoczek może robić te swoje kosmiczne skoki, ale do wnętrza budynków nie wejdzie, nawet jeśli drzwi są otwarte. I tu zaczyna się zabawa.

Kiedy Skoczek cię zauważy, od razu biegnij do bunkra. Wystarczy przekroczyć próg, a jesteś praktycznie nietykalny. Stamtąd możesz spokojnie sypać w niego ogniem. Jeśli zacznie się oddalać, wystarczy, że strzelisz do niego kilka razy – wróci jak pies na smakołyk.

Gdy w końcu padnie, podejdź i zgarnij z niego Moduł Impulsowy. Z tym przedmiotem od razu kieruj się na windę i wydostań się z mapy, bo jeśli zginiesz po drodze, cały trud pójdzie na marne. Dopiero po udanym wyciągnięciu możesz oddać sprzęt Shani i zamknąć zadanie.

Jak skutecznie zabić Skoczka?

Jeżeli uda ci się wejść do bunkra, jesteś praktycznie w domu. Skoczek nie ma jak cię dosięgnąć, a ty masz pełną swobodę strzelania.

Najlepiej zabierać broń na ciężką amunicję i materiały wybuchowe. Im więcej bomb, tym szybciej pójdzie cała akcja. Najważniejsze miejsca do ostrzału to:

  • „kolana” Skoczka – te ruchome stawy na nogach
    oko w centralnej części konstrukcji – największy słaby punkt

Jeśli korzystasz z metody na bunkier, najlepiej celować wyłącznie w oko. Zatrzymanie mu ruchu nie ma większego sensu, gdy i tak nie może wejść do środka.

Był to artykuł z serii: ARC Raiders
Spis treści