Chłodnia to drugi etap przygody na Stella Montis. Dopiero co kończysz Na Moje Podobieństwo, a już pojawia się nowy trop. Shani zachowuje się tak, jakby znalazła coś naprawdę istotnego – mówi o starych zapisach, wspomnieniach sprzed upadku, może nawet jakichś reliktach, które dotąd przetrwały w ukryciu. Stella Montis ma opinię spokojniejszej mapy, ale tutaj nadal łatwo o kłopoty, więc misja nie jest tylko zwykłym spacerem po okolicy. Całe zadanie kręci się wokół jednego typu kontenera: J Kozma Ventures.

Już na starcie warto sobie uświadomić jedną rzecz: nie ma tu żadnego markera ani prowadzenia za rękę. Musisz po prostu przejść się po lokacjach i patrzeć na napisy na skrzyniach. Kiedy już zauważysz charakterystyczny kontener, jesteś w domu. Ale zanim w ogóle do niego podejdziesz, przygotuj jedną wolną Bezpieczną Kieszeń. To ważne, bo przedmiot z zadania musi dotrzeć do Shani cały i zdrowy. Jeśli nie masz miejsca, to tracisz czas i ryzykujesz, że po śmierci wszystko poleci na ziemię, a Ty zaczniesz szukanie od nowa.

Jak w ogóle wygląda kontener J Kozma Ventures?

To zwykła, metalowa skrzynia z oznaczeniem firmy J Kozma Ventures. Podobne stoją w wielu miejscach, ale tylko te z konkretnym logiem liczą się do zadania. Czasem są ustawione samotnie, czasem stoją przy ścianach budynków, a czasem leżą między innymi skrzyniami. Ważne, żeby faktycznie sprawdzać ich boki – nazwa jest Twoją jedyną wskazówką.

Proces przeszukiwania

Kiedy podejdziesz, obejdź kontener i poszukaj opcji Przeszukaj Pojemnik (1). Czasem pojawia się dopiero, gdy stoisz pod dobrym kątem. Po uruchomieniu przeszukania gra natychmiast wyrzuca na ziemię przedmiot związany z zadaniem – Księgi Starego Świata (2).

To zestaw dawnych ksiąg, które przetrwały cały chaos tego świata. Opis mówi, że przeszłość została zachowana jedynie w skrawkach, ale ktoś taki jak Shani potrafi nadać im wartość. Od razu wrzuć książki do Bezpiecznej Kieszeni, inaczej każdy upadek może zakończyć się stratą i powtórką całego biegu po kontener.

Dobry plan: najłatwiejsze lokalizacje

Metro w Lobby w Stella Montis

Najbardziej oczywista miejscówka to centrum Metra, tam gdzie stoi przycisk do przywoływania pociągu. Kontener J Kozma Ventures stoi praktycznie na środku przestrzeni, nie da się go przegapić. Jedyny problem to ARC-y, które patrolują okolicę. Najczęściej są to szybkie drony, które potrafią być uciążliwe jeśli akurat pojawią się w większej grupie. Lepiej najpierw je zdjąć, żeby nikt Ci nie przerwał przeszukiwania.

Południowy fragment Stella Montis

Druga pewna miejscówka to południe mapy. Ten region jest spokojniejszy, zwykle omijany przez graczy i AI. Jeśli nie chcesz ryzykować walki przy kontenerze, to właśnie to miejsce będzie najlepsze. Przechodzisz, sprawdzasz, odbierasz książki i od razu możesz wrócić do Shani. To najszybszy i najbezpieczniejszy sposób, jeśli nie chcesz tracić czasu na niepotrzebne potyczki.

Możesz też trafić na pojedyncze kontenery w różnych zaułkach Stella Montis. Czasem stoją przy magazynach albo rozbitych halach. Jeśli lubisz eksplorację, to spokojnie możesz pochodzić po okolicy – ale dwie wskazane wyżej lokalizacje są pewne i powtarzalne.

Oddanie przedmiotu i nagrody

Gdy książki są już w Twojej kieszeni, po prostu wracasz do Shani. Ona przyjmuje przedmiot, komentuje znalezisko i rusza wątek dalej. Po zaliczeniu całej misji dostajesz dostęp do kolejnego zadania – Capnij i Wyszabruj (Snap and Salvage). A jako nagrodę za Chłodnię trafiają do Twojego ekwipunku:

3× Mina Gazowa
1× Klucz do Włazu łupieżców

To nie jest najbardziej wymagająca misja na Stella Montis, ale jest ważna, bo otwiera dalsze kroki w łańcuchu fabularnym. No i pozwala zapoznać się z nowymi miejscówkami na mapie.

Był to artykuł z serii: ARC Raiders
Spis treści