Nadrzędnym celem gier gacha jest zbieranie bohaterów. Im więcej ich masz, tym większe masz szanse na zestawienie składu drużyny, który sprosta wyzwaniu jakie przed Tobą stawia gra. Chciałbym powiedzieć, że AFK Arena ma dość unikalną mechanikę, która pozwala wszystkim, nawet osobom F2P, robić postępy wbrew wszelkim przeciwnościom. Jednak tak nie jest. W rzeczywistości, jeśli jesteś F2P lub ogólnie nie lubisz wydawać pieniędzy na gry mobilne, twoją najlepszą szansą na sukces jest początkowa faza gry, gdzie masz największe szansę zdobyć za darmo najlepszych bohaterów.

1. Najlepsze zespoły we wczesnej fazie gry

Jest to ważna część każdego gacha, ponieważ gra jest w tym momencie najbardziej liberalna, jeśli chodzi o nagrody, które otrzymujesz. Jest to wszechobecna mechanika, ponieważ programiści starają się sprawiać wrażenie, że granie w ich grę jest przyjemniejsze niż u konkurencji. Im więcej grasz, tym bardziej oczywiste staje się to, że początkowa obfitość nagród staje się coraz cieńsza do tego stopnia, że nie dostajesz dużo poza dzienną średnią.


W tym okresie najłatwiej jest zdobyć porządnych bohaterów, więc wykorzystaj to, aby zdobyć zespół taki jaki przedstawiamy poniżej:

Shemira

Jej wszechstronność i użyteczność we wczesnej fazie gry są trudne do opisania. Jest dobra w PvP (dopóki nie dojdziesz do późnej fazy gry), dobrze sobie radzi z bossami, a także w innych obszarach gry, takich jak „Podróż pełna cudów” lub „Wierzchołki Czasu”.


Można ją kupić w sklepie labiryntu,a także można ją zdobyć w rozdziale 7 w Wierzchołkach Czasu. Belinda jest dobrym zamiennikiem, na wypadek, gdybyś nie miał jej wcześniej.

Lucius

Jest idealnym tankiem, którego będziecie chcieli umieścić na pierwszej linii. Potrafi otoczyć sojuszników „Niebiańską ochroną”, które redukuje otrzymywane przez nich obrażenia przez określony czas. Potrafi również leczyć sojuszników, a do tego leczenie skupia na sojuszniku o najniższym poziomie zdrowia w danym momencie. Czego więcej chcieć od wojownika na pierwszej linii?


Estrilda

Jest świetną Wojowniczką, idealną do ataku, gdyż zadaje ogromne ilości obrażeń. Jej Królewska Szarża zadaje ogromne ilości obrażeń (zależy od poziomu umiejętności) obrażeń każdemu kto odważy się stanąć jej na drodze i do tego ma wtedy odporność na zdolności kontroli. Jednak jest i minus, podczas takich ataków odsłania nam tylnią linię, więc upewnijcie się, że ustawiacie ją w dobrym miejscu, a za nią jest ktoś kto przejmie chwilowo spore ciosy.

Brutus

Jest na tyle napakowanym tankiem, że potrafi wziąć na siebie ogromne ilości obrażeń. Jego „Trąba powietrzna” sprawia, że jest całkowicie odporny na obrażenia magiczne (kontroli umysłu). Dodatkowo jego „Ostatnie tchnienie” sprawia, że na określony czas staje się odporny na wszelkie obrażenia.

Hogan

Chociaż nie jest najlepszy, to Hogan jest odpowiednim liderem drużyny we wczesnej fazie gry. Poziom 3 jego „Rycerskiej furii” oprócz sporych obrażeń dodaje także ogłuszenie przeciwnika.

2. Najlepsze drużyny w środkowej fazie gry

Oto jedna z najlepszych formacji do gry w środkowej fazie AFK Arena:

Saveas

Zanim rozwiniemy Shemirę do poziomu 160, Saveas jest lepszym DPSem, szczególnie jeśli mamy formację zwierającą Brutusa. Dobrze współpracuje z Nemorą, ponieważ samookaleczenie z „Palącej goryczy” sprawi, że będzie szybki jak i jako pierwszy skorzysta z leczenia (zazwyczaj tak się dzieje).

Brutus

Ponieważ jego Ryk zwiększa obrażenia fizyczne, każdy DPS jest bardzo mile widziany w tylnej linii.

Nemora i Arden

Owi bohaterowie nie mają w grze ustalonych pozycji. W rzeczywistości możesz swobodnie ich przesuwać w razie potrzeby, aby kontrolować kluczowych wrogów. Poza tym, że jest jedną z najsilniejszych uzdrowicielek, Nemora używa swojego „Omamienia”, by oczarować wroga, który z kolei atakuje własną drużynę.

Arden to typowy CC, a jego „Pętla z korzeni” na 4 poziomie zatrzyma 3 przeciwników (nie będą mogli atakować, bronić się czy poruszać).

Lyca

Na początku bitwy Lyca wbiega galopem na pole walki, podnosząc morale sojuszników, co tymczasowo zwiększa ich szybkość ataków, a na 3 poziomie „Podziwu” przywraca dodatkowo energię sojuszników i własną o maksymalnie 100 punktów.

3. Najlepsze drużyny do późnej fazy gry i PvP

Gdy Twoja drużyna przekroczy próg 160, najwyższy czas ponownie przemyśleć skład swojej drużyny, ponieważ niektóre jednostki radzą sobie lepiej w scenariuszach końcowej / późnej fazy gry niż inne:

Brutus

Im więcej przyjmuje obrażeń tym więcej ich zadaje, więc chcemy go mieć na pierwszej pozycji (w prawym górnym rogu). Jeśli nie macie tego bohatera to dobrym zamiennikiem będzie Thoran. Thoran jest nieco słabszym DPSem od Brutusa, ale za to jest o wiele bardziej wytrzymały.

Shemira

Umieszczamy naszego głównego dilera obrażeń na 2-ej pozycji, aby otrzymała wystarczającą liczbę obrażeń, a co za tym idzie szybciej uruchomić swoją superumiejętność.

Lyca

Doładowanie energii i wzmocnienie prędkości ataku stają się coraz lepsze, gdy osiągniesz poziom 201. Ta dziewczyna naprawdę sprawdza się idealnie jako wsparcie i nigdy nie będziesz chciał jej wyrzucić ze swojej drużyny.

Nemora

Jej czar omamienia będzie nieopisaną pomocą na każdym etapie gry. Przenieś ją, aby uzyskać najlepsze wyniki CC.

Tasi

Byłoby najlepiej, gdybyś miał ją obok Lyca, ponieważ jej ładowanie energii jest dość wolne. W przeciwnym razie Uśpienie Tasi w zasadzie spowoduje CC całej drużyny przeciwnej na nie mniej niż 4 sekundy, oprócz zwiększenia otrzymywanych obrażeń.

 

W przypadku PvP standardowa formacja w późnej fazie gry obejmuje Estrildę w 2 pozycji (jej odrzut jest naprawdę przydatny), Lucjusz na 1 pozycji (aby zyskać jak najwięcej energii po trafieniu), Belinda na 5 pozycji, tuż za Estrildą (tak, aby zagwarantować, że Inspiracja tego ostatniego uderzy w Belindę), Nemora na 4 i Lyca na 3 pozycji.

Jak dotąd są to najsilniejsze, najczęściej używane kompozycje drużyn w AFK Arena. Chociaż nie musisz podążać za nimi na ślepo (byłoby to pomocne, gdybyś mógł), możesz znaleźć wiele zamienników dla każdego z tych bohaterów, o ile owe substytuty spełniają tę samą rolę.


Gry podobne