Dziedzictwo Arathoru – lore, lochy i gobliny z Diablo. WoW 11.1.7 wykłada karty na stół

Blizzard w końcu odkrył wszystkie karty i zaprezentował pełną zawartość aktualizacji 11.1.7 do World of Warcraft, która zadebiutuje już 17 czerwca. Ten patch przynosi masę nowości – od nowej kampanii fabularnej zatytułowanej „Rise of the Red Dawn”, przez zupełnie świeży tryb narracyjno-przygodowy Lorewalking, aż po bardziej wymagające wersje wypraw, czyli Overcharged Delves. Co więcej, na początku lipca powróci jedno z ulubionych wydarzeń społeczności – Greedy Emissary, czyli kolaboracja z uniwersum Diablo, która startuje 1 lipca.
Warto dodać, że to właśnie Legacy of Arathor będzie ostatnią dużą łatką przed nadejściem trzeciego sezonu w rozszerzeniu The War Within, czyli aktualizacji oznaczonej numerem 11.2. Innymi słowy – to ostatni przystanek przed kolejnym etapem fabularnego rollercoastera.
Kampania fabularna: Rise of the Red Dawn – nowy rozdział w starych krainach
Podczas gdy oczy całego Azeroth zwrócone są w stronę Khaz Algar i wydarzeń z The War Within, gdzieś w cieniu dzieją się rzeczy równie niepokojące. W dobrze znanych Wysokich Ziemiach Arathim (Arathi Highlands) znowu wrze – stare rany się nie zagoiły, a rozejm między Stromgardem a Hammerfallem zdaje się kruszyć.

W tym konflikcie gracze ruszą w teren, by rozwiązać zagadkę rosnącego napięcia i zapobiec pełnoskalowej wojnie między Hordą a Przymierzem. Na drodze towarzyszyć im będą znane postacie, takie jak Faerin Lothar, Danath Trollbane i Geya’rah.
Co ciekawe, fabuła została zaprojektowana tak, by perspektywa gracza zmieniała się w zależności od frakcji, co doda dodatkowych warstw i różnic w narracji – a dla fanów lore to absolutna gratka.
Za ukończenie kampanii można zgarnąć:
- Przymierze: nowy Tabard Stromgarde oraz tytuł: „[Imię] of Stromgarde”
- Horda: Tabard Hammerfall i tytuł: „[Imię] of Hammerfall”
- Wszyscy gracze: stylowy transmog „Lamplighter’s Pauldrons”, inspirowany pancerzem Faerina
Lorewalking – interaktywny powrót do przeszłości z Lorewalker Cho
Fani opowieści z Azeroth mają powód do świętowania – Lorewalker Cho powraca! Tym razem nie tylko opowiada historie – teraz pozwala graczowi osobiście przemierzać przeszłość Azeroth, wybierając jedną z kilku ścieżek tematycznych.

Można go spotkać w głównych miastach, takich jak Stormwind, Orgrimmar i Dornogal, gdzie zaoferuje powtarzalne przygody narracyjne, dostępne już od 10 poziomu wzwyż. W ramach tej aktywności gracze mogą eksplorować losy trzech legendarnych wątków:
- Xal’atath – dawna Harbinger i Ostrze Czarnego Imperium, postać owiana tajemnicą i budząca grozę.
- Ethereale – enigmatyczni podróżnicy między wymiarami, znani z technologii i milczenia o swojej przeszłości.
- Król Lisz (Arthas Menethil) – klasyka gatunku: tragiczna historia bohatera, który został potworem.
W każdej z tych linii fabularnych znajdziemy zarówno klasyczne, jak i nowe zadania, a do zgarnięcia będą bardzo ciekawe nagrody, m.in.:
- Echo of Xal’atath – zabawka, która odtwarza jej głos po pokonaniu wroga
- K’aresh Memory Crystal – pozwala przybrać postać K’areshi
- Royal Visage – przemieniasz się w Arthasa, a gra zadaje pytanie: „Książę… czy Król?”
Overcharged Delves – wyprawy z dopalaczem mocy Tytanów
Dla tych, którzy lubią wyzwania i cenią sobie solidne nagrody, Blizzard przygotował nową wersję Delves, czyli małych wypraw eksploracyjnych. Tym razem pojawi się opcja ich „przeładowania” – stąd nazwa Overcharged Delves.
W tej formie wyprawy będą posiadać specjalne afiksy, czyli modyfikatory rozgrywki, które wpływają na poziom trudności, wymagają innego podejścia i… potrafią nieźle napsuć krwi.

Lokalizacje, gdzie znajdziemy Overcharged Delves:
- Fungal Folly – Isle of Dorn
- Kriegval’s Rest – Isle of Dorn
- Nightfall Sanctum – Hallowfall
- Skittering Breach – Hallowfall
- The Spiral Weave – Azj’Kahet
- Sidestreet Sluice – Undermine
Co dostaniemy za fatygę?
- nowy wierzchowiec OC91 Chariot
- unikalna zabawka: Redeployment Module Hearthstone
- więcej waluty Delves
- oraz nowy pas z bonusem – Durable Information Securing Container
Nowe narzędzia ułatwiające grę: Assisted Highlight i Single-Button Assistant
Jeśli jesteś nowy w WoW-ie albo próbujesz ogarnąć nową specjalizację, Blizzard ma dla ciebie coś wyjątkowego. Do gry trafią dwa zupełnie nowe systemy wspomagające, które ułatwią naukę rotacji i lepsze zrozumienie klas.
- Assisted Highlight – inteligentnie podświetla najlepsze umiejętności w danym momencie na pasku akcji
- Single-Button Assistant – pozwala prowadzić podstawową rotację jednym przyciskiem (oczywiście z drobnym opóźnieniem między akcjami)
To ogromne ułatwienie dla mniej doświadczonych graczy – dzięki temu bariera wejścia staje się znacznie niższa, a nauka nowych klas nie przyprawia o ból głowy.
Turbulent Timeways – wielki powrót, teraz także z Battle for Azeroth!
Wraz z wejściem patcha 11.1.7 do gry wraca Turbulent Timeways – czyli kultowe, siedmiotygodniowe wydarzenie, w którym przemierzamy lochy z różnych dodatków WoW-a. Tym razem nowością jest to, że Battle for Azeroth dołącza do rotacji, co na pewno ucieszy wielu graczy.
Rozkład jazdy tygodni wygląda następująco:
- Battle for Azeroth
- Mists of Pandaria
- The Burning Crusade
- Warlords of Draenor
- Legion
- Classic
- Battle for Azeroth (ponownie)
Dostępne lochy z BfA:
- Atal’Dazar
- Freehold
- King’s Rest
- Shrine of the Storm
- Temple of Sethraliss
- Waycrest Manor
Na deser: nowy wierzchowiec Chrono Corsair dla najbardziej wytrwałych czasopodróżników!
Greedy Emissary wraca – Diablo znów zawita do Azeroth!
Od 1 lipca wraca jedno z najbardziej rozpoznawalnych wydarzeń specjalnych w WoW-ie – Greedy Emissary. Podczas tego eventu w głównych miastach Azeroth (Stormwind, Orgrimmar, Dornogal, Undermine) pojawią się Skarbne Gobliny rodem z Diablo, które można upolować, by zdobyć unikalne nagrody.
W tym roku mają losowe afiksy, więc walka z nimi będzie znacznie trudniejsza.
W nagrodę możemy zdobyć:
- nowego wierzchowca
- rekolory klasycznych zestawów Tier 2
- oraz Collector’s Bounty Buff, który zwiększa szanse na drop cennych przedmiotów z dawnych rajdów i instancji
Nowa umiejętność ogólnodostępna: Recuperate
Każdy gracz – niezależnie od klasy – dostaje nową, przydatną zdolność:
Recuperate – pozwala twojej postaci usiąść, zjeść coś i wyleczyć się do 50% HP w ciągu 10 sekund, oczywiście poza walką. Idealna do krótkiej przerwy między starciami!
Zmiany w lochach Timewalking – więcej wyzwań, większe nagrody
Blizzard zdecydował się przebudować system Timewalking, by nadać mu więcej głębi i sensu. Oto, co się zmienia:
- Wrogowie i bossowie mają więcej zdrowia, co wydłuży walki
- Postacie w lepszym sprzęcie będą wyraźnie silniejsze niż dotąd
- Gracze w słabszym gearze dostaną większą odporność – balans zostaje zachowany
- Naprawiono błędy skalowania przedmiotów
- Nowe nagrody: teraz za loch otrzymujemy 25 Timewarped Badges (wcześniej 10), a przedmioty mają poziom Adventurer, nie Explorer






