Nintendo przejmuje Bandai Namco Singapore – nowy rozdział dla Switcha 2

Nintendo właśnie zrobiło ruch, który dla wielu fanów może oznaczać początek nowego rozdziału w historii Switcha. Firma ogłosiła, że przejmuje wszystkie udziały w studiu Bandai Namco Singapore, co oznacza, że już wiosną 2026 roku studio oficjalnie stanie się częścią Nintendo. To spory krok w kierunku wzmocnienia własnych możliwości deweloperskich, zwłaszcza jeśli chodzi o przyszłość Switcha 2 i nowych gier, które szykuje gigant z Kioto.

Dla tych, którzy nie śledzą historii współpracy obu firm – Bandai Namco Singapore działa od 2013 roku i od samego początku skupiało się na tworzeniu gier dla rynku azjatyckiego. Jednocześnie powstało studio w Vancouver, które obsługuje zachodnie rynki. Największym sukcesem studia w ostatnich latach było oczywiście Splatoon 3, wydane we współpracy z Nintendo EPD w 2022 roku wyłącznie na Switcha. Ale to nie wszystko – studio miało też swój udział w takich hitach jak Soul Calibur 6, Ace Combat 7: Skies Unknown czy Taiko no Tatsujin: VR Festival, co pokazuje, że Bandai Namco Singapore potrafi zarówno współpracować przy dużych projektach, jak i prowadzić własne ambitne produkcje.

Według komunikatu Nintendo, już 1 kwietnia 2026 roku 80% udziałów studia przejdzie w ręce Nintendo, a reszta zostanie przekazana później, po ustabilizowaniu operacji. Studio zostanie przemianowane na Nintendo Studios Singapore. Firma podkreśla, że przejęcie nie wpłynie znacząco na finanse bieżącego roku fiskalnego, ale otwiera ogromne pole do rozwoju – zwłaszcza biorąc pod uwagę, że regularne aktualizacje Splatoon 3 zostały zakończone ponad rok temu.

Dla fanów Nintendo to może być sygnał, że firma w końcu zaczyna aktywniej inwestować w własne studia. W przeciwieństwie do Sony i Microsoftu, które w ostatnich latach mocno rozbudowały swoje portfolio (Sony m.in. Bungie i Firewalk Studios, Xbox słynny zakup Activision Blizzard), Nintendo do tej pory było raczej spokojne w tym zakresie. W ostatnich latach jedyne większe przejęcia to np. Shiver Entertainment (znane z portów takich gier jak Hogwarts Legacy i Mortal Kombat 1) czy Monolift Soft, twórcy Xenoblade Chronicles, a wcześniej firmy jak SRD i Next Level Games – te ostatnie odpowiadały m.in. za Luigi’s Mansion 3, kilka odsłon Mario Strikers, Metroid Prime: Federation Force i klasyczne Punch-Out na Wii.

Ciekawostką jest też, że w 2022 Nintendo kupiło studio animacyjne dawniej znane jako Dynamo Pictures, które od tego czasu wspiera gry, anime i krótkie filmy, w tym pracując przy Death Stranding 2 w zakresie motion capture.

Dlaczego przejęcie Bandai Namco Singapore jest ważne? Po pierwsze, firma chroni swoje flagowe marki – szczególnie Splatoon – przed losem podobnym do tego, jaki spotkał Rare po sprzedaży Microsoftowi w 2002 roku. Po drugie, to znak, że Nintendo poważnie myśli o rywalizacji z Sony i Xboxem w kwestii własnych, silnych pierwszych i drugich studiów. A patrząc na sukces Donkey Kong Bananza, fani zaczynają coraz bardziej doceniać strategiczne ruchy Nintedo, które mogą zabezpieczyć przyszłość ich ulubionych serii.

Krótko mówiąc – jeśli jesteś fanem Switcha, 2026 rok zapowiada się naprawdę ciekawie. Połączenie doświadczenia Bandai Namco Singapore z know-how Nintendo może przynieść nam zarówno świetne nowe produkcje, jak i rozwój istniejących hitów, a Switch 2 będzie miał na starcie mocne wsparcie w postaci doświadczonego studia.

Może Cię zainteresować

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *