Guild Wars 2: Visions of Eternity – Poprawione cienie i detale w świecie Tyria

Kiedy we wtorek zadebiutuje rozszerzenie Visions of Eternity do Guild Wars 2, gracze od razu mogą zauważyć subtelną, ale znaczącą zmianę w wyglądzie gry – poprawione cienie, które trafiają do całej gry dzięki wizualnej aktualizacji. Twórcy przygotowali nowego, mocno technicznego devbloga, w którym szczegółowo opisują wszystkie nowinki, a dla tych, którzy lubią od razu zobaczyć efekty w akcji, pojawiły się też zdjęcia porównawcze przed i po. To dobra okazja, żeby zobaczyć, jak małe zmiany w technice mogą totalnie odmienić odbiór świata gry.
Jak podkreślają twórcy, cienie w grach robią dużo więcej niż tylko zasłaniają światło. To właśnie dzięki nim nasz mózg lepiej interpretuje głębię, kształty, odległość i ruch. Bez cieni nawet najlepiej zaprojektowany świat 3D może wydawać się płaski i odseparowany od gracza, jakby brakowało mu życia. Teraz dzięki nowemu rozszerzeniu Tyria staje się jeszcze bardziej wiarygodna i pełna detali, które nie tylko wyglądają realistycznie, ale też pomagają się w świecie lepiej orientować.
Zespół ArenaNet miał dwa główne cele przy tej poprawce. Pierwszy to rozszerzenie zasięgu wysokiej jakości, dynamicznych cieni na jak największą część ekranu, nawet na odległych terenach. Drugi, równie ważny, to zadbać o to, by cienie miały ostrzejsze krawędzie i więcej detali, szczególnie w mniejszych elementach, które w poprzedniej wersji ginęły w przyciemnionych fragmentach świata.
Całość udało się osiągnąć dzięki kilku technikom. Po pierwsze, zwiększono rozdzielczość map cieni, dopasowując ją do ustawień gracza. Po drugie, wprowadzono nowy system obliczeń kaskad cieni. Stary algorytm nie radził sobie już tak dobrze z nowymi elementami gry, jak różnorodne kształty terenu czy latające mounty. Nowy system dynamicznie dopasowuje ilość świata pokrytego mapą cieni, dzięki czemu większa część ekranu może mieć realistyczne, ruchome cienie i wszystko wygląda naturalniej.
Twórcy idą jeszcze dalej – zmieniono sposób próbkowania cieni, co pozwala wygładzić krawędzie i wyeksponować detale, a także usprawniono przejścia między obszarami o różnym poziomie cieni. Efekt końcowy jest taki, że Tyria zyskuje głębię i wyrazistość, które wcześniej były ograniczone technologią. Dla graczy oznacza to bardziej immersyjne wrażenia, lepszą orientację w przestrzeni i po prostu piękniejszy świat do eksploracji.
Podsumowując, Visions of Eternity nie tylko dorzuca nowe przygody i zawartość, ale też dba o to, żeby wizualnie świat gry czuł się bardziej spójny, realistyczny i pełen detali, co w grach MMO w takim świecie jak Tyria naprawdę robi różnicę. Każdy, kto kocha podróżować po mapie i zwiedzać każdy zakamarek, od razu zauważy, jak wielką robotę odwaliły te cienie.







