Podstawy gry – poradnik dla początkujących

Na początku naszej przygody w Tribal Wars 2 (Plemiona 2) przywita nas Sir Kjartan Luin, który od teraz będzie naszym przewodnikiem po całej grze. Pomoże nam stawiać pierwsze kroki w budowaniu własnego imperium jak i nauczy nas jak zmiażdżyć głupców, którzy staną na naszej drodze.
Grę zaczynamy od jednej wioski, którą najpierw musimy rozbudować zaczynając od Kwatery Głównej, która tak naprawdę potrzebna jest nam do dalszego zarządzania królestwem i która skraca czas budowy innych struktur.

Ulepszenie Kwatery Głównej jak i innych budynków wymaga surowców, będą nimi Drewno, Glina i Żelazo – wszystko jak w przypadku pierwszej części Plemion.

Pierwsze logowanie do gry

Przy pierwszym logowaniu mamy możliwość wybrania miejsca na mapie, w którym chcemy założyć swoją pierwszą wioskę, pokazuje nam się ekran jak poniżej. W środku jak widzicie mamy ikonę kostki do gry, która wskazuje nam możliwość losowego (systemowego) dobrania miejsca na pierwszą wioskę.

wybór położenia wioski

Surowce w grze

W grze mamy trzy różne surowce: Drewno, Glinę i Żelazo. Potrzebujemy ich do budowania i rekrutowania nowych jednostek. Na początku gry najbardziej przydaje się Drewno, mamy go chyba najwięcej jak i sam przychód z Tartaku daje tego surowca zawsze najwięcej, a im bardziej ulepszymy Tartak tym szybciej zdobywamy nowe Drewno do budowy. Glona używana jest głównie w budowie i będziemy jej potrzebowali naprawdę sporo jeśli chcemy rozwijać swoje wioski. Aby zwiększyć produkcję Gliny trzeba systematycznie rozbudowywać Cegielnię (Clay Pit). Żelazo również jest istotne, ale dopiero w dalszym etapie rozgrywki, głównie używamy go do rekrutacji jednostek i jeśli chcemy zbudować dużą armię to będziemy go potrzebować w naprawdę dużych ilościach. Ulepszając Kopalnię Metalu zwiększamy przyrost Żelaza na naszych kontach.

Jednak nie wolno nam zapominać o tym, że mieszkańcy naszego miasta jak i wojsko, muszą coś jeść. Tym samym przyda się nam prowiant, który zdobywamy ze zbudowanych Farm.

Polecam także zaglądać do Inwentarza (Inventory), znajdziemy go w zakładce Sklepu (Shop) na dole ekranu gry. Przedmioty, zwoje i inne rzeczy, które głównie zdobywamy w grze znajdziemy właśnie w Inwentarzu i większość z nich można użyć bezpośrednio z jego okna i zaczną oddziaływać na obecną wioskę.

Drewno, Glinę i Żelazo trzymamy w Magazynie (Warehouse). Jednak ma on ograniczoną pojemność i podczas napadu na naszą wioskę tracimy wszystkie surowce, które nie mieszczą się w magazynie. Ulepszając go zwiększamy jego pojemność, a także zmniejszamy ilość surowców jakie może skraść nasz oponent.

Dla wielu budynków możemy odblokować specjalne technologie. Jednakże potrzebujemy wiele z nich rozbudować na konkretny poziom, aby stała się ona dostępna. Choć z drugiej strony nie musimy czekać i można użyć do przyśpieszenia całego procesu waluty premium Korony (Crowns). Pierwszym badaniem w grze jest Attic, które przeprowadzamy w Magazynie.

Ilość surowców jakie posiadamy aktualnie w naszych miasta podejrzymy na górnym pasku z prawej strony ekranu gry:

pasek surowców
Oznaczenia wiosek na mapie

oznaczenia wiosek na mapie

W informacjach o wiosce dowiadujemy się kilku ciekawych rzeczy. Jeśli spoglądamy na wioskę innego gracza to widzimy jego nick wraz z położeniem na mapie. Tutaj dla przykładu pokazuje swoją wiochę. Również mamy dostępne w podglądzie nazwę wioski, plemię do którego przynależy grze czy nazwę prowincji. W drugiej kolumnie mamy punkty danej wioski, całkowitą ilość punktów gracza i punkty plemienia (jeśli gracz do jakiegoś dołączył).

widok wioski na mapie

Ciekawie jest również pokazane każda akcje. Tu w zadaniu z samouczka musiałem atakować wioskę barbarzyńców, dostępna była jedynie akcja Atak, gdyż tawerny nie mam, więc szpiegostwo i inne akcje nie są dozwolone.

wysyłanie wojsk do wioski przeciwnika

Dalej ukazuje się nam okno, w którym zarządzamy armią wysyłaną na wybraną misję. Tutaj jak wspomniałem wyżej wysyłamy wojska do ataku. Ale guzik obok podpowiada, że z tego poziomu będzie możliwe wysyłanie także wsparcia dla wiosek swoich czy sojuszników. Na ekranie mamy podstawowe informacje o wiosce, z której wysyłamy wojska jak i wiosce która jest celem. Niżej widzimy to ile będzie trwał atak (dojście i powrót wojsk) jak i nasze szanse na zwycięstwo i pojemność armii – czyli ile surowców może nam ona przynieść z atakowanej wioski – jednak jeśli zginą nam jacyś żołnierze to pojemność się zmniejszy, więc traktowałbym to jako dane poglądową. Na końcu widzimy maksymalną prędkość armii ustalaną przez minimalną prędkość najwolniejsze z jednostek.

Okno wysyłki wojsk

Wybieramy następnie ile jednostek chcemy wysłać i do ataku.

Po ataku z samouczka nie tracimy tak naprawdę nic, co pokazuje poniższy raport. Dołączam go, abyście mogli zobaczyć jak będzie on wyglądał mniej więcej. Na raporcie kolorem zielonym oznaczony jest zwycięzca, a czerwonym przegrany. Widzimy jakie atakujący miał bonusy do ataku, a obrońca do obrony (Attack/Defence Modifier).

pelny raport walki plemiona2

Niżej mamy ilość skradzionych surowców i wyniki bitwy liczone w stratach jednostek po obu stronach.

Lista budynków grze

Kwatera Główna (Headquarters) pozwala nam na przegląd swojego królestwa i na wydawanie rozkazów dla budowniczych jak i wykonywanie zadań i rozkazów, czy też na przeglądanie aktualny prac w całym imperium. Kolejne poziomy Kwatery Głównej zmniejszają czas budowy innych budynków.

Tartak (Timber Camp) – odpowiada za produkcje drewna. Zwiększając jego poziom zwiększamy jego produkcję godzinną.
Cegielnia (Clay Pit) – odpowiada za wydobywanie gliny im większy poziom tego budynku tym więcej gliny wydobywamy na godzinę.

Kopalnia żelaza (Irom Mine) – odpowiada za wydobywanie żelaza im większy poziom tego budynku tym więcej żelaza wydobywamy na godzinę.

Farma – budynek odpowiada za produkcję żywności/prowiantu. Prowiant potrzebny jest, aby móc wyżywić armię jak i wymagany jest przy budowie niektórych budynków. Im jest jego wyższy poziom tym więcej żywności możemy trzymać w wiosce.

Akademia (Academy) – pozwala nam na wybijanie złotych monet i rekrutacje Szlachcica (Noblemen). Szlachcic zaś pozwoli podbijać nam kolejne wioski. Budynek do pierwszej konstrukcji wymaga 20 poziomu Kwatery Głównej.

Hall of Orders – znajdziemy w nim specjalne ordery. Budynek pozwala je udoskonalać. Theves’ Guild (Gildia Złodziei) – wpływa na koszt wybijania monet. Templariusze (Templar Khnights) – wpływa na koszt piechoty. Teutonowie (Teutonic Knight) – wpływa na koszt kawalerii. Budynek wymaga posiadania 25 poziomu Kwatery Głównej.

Tawerna (Tavern) – budynek umożliwia wywiad i kontrwywiad. Wymaga on posiadania co najmniej ósmego poziomu Kwatery Głównej.

Rynek (Market) – budynek umożliwia handel. Jego wyższe poziomy zwiększają ilość handlarzy, a co za tym idzie możemy handlować szybciej, większą ilością surowców czy z większą ilością graczy. Również jego wyższe poziomy zwiększają pojemność surowców jakie może przenieść jednorazowo handlarz. Do budowy wymagany jest szósty poziom kwatery głównej.

Magazyn (Warehouse) – budynek zwiększa ilość surowców jakie można trzymać w mieście (drewno, glona i żelazo).

Szpital (Hospital) – pozwala nam wskrzeszać jednostki, które zginęły w walce. Im większy jego poziom tym więcej jednostek może zostać przywróconych do życia. Do budowy wymaga co najmniej 3-go poziomu kwatery głównej.

Statua (Statue) – budynek jest wymagany o ile chcemy szkolić Paladynów.

Mur (Wall) – budynek chroni naszą wioskę dodając do niej bonus do obrony. Jego rozbudowa zwiększa ów bonus. Do budowy muru wymagana jest kwatera główna na poziomie 3-cim.

Baraki (Barracks) – budynek pozwala nam rekrutować jednostki do armii. Jego wyższy poziom zmniejsza również czas ich treningu.

Miejsce Zbiórki (Rally Point) pozwala na zapisywanie konkretnych ustawień naszej armii, które są pamiętane również w innych wioskach.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *