Szpiegowanie i kontrwywiad

Dzięki szpiegowaniu wiosek w Plemiona 2 możemy uzyskać cenne informacje na temat przeciwnika. Aby mów prowadzić wywiad potrzebujemy Tawerny/Karczmy i co najmniej jednego szpiega. Wysyłanie więcej niż jednego szpiega do akcji wywiadowczej sprawia, że wzrasta szansa na udaną akcję jak i na większą ilość informacji wyciągniętych z wioski innego gracza. W grze mamy trzy różne misje wywiadowcze:

  1. Szpiegowanie budynków: Nasi szpiedzy starają się znaleźć wyłom w murze i podejrzeć jakie w wiosce znajdują się budynki i na jakim są poziomie.
  2. Szpiegowanie jednostek: Z tego typu misji możemy dowiedzieć się jakie jednostki i w jakiej liczbie stacjonują w szpiegowanym mieście. Jest również niewielka szansa, że zobaczymy jednostki wroga, które są obecnie na misjach.
  3. Sabotaż: Misja dostępna jedynie dla gildii złodziei. Podczas misji staramy się zadać obrażenia na losowym budynku w wiosce docelowej. Głównie chodzi o to, że jest szansa obniżyć o jeden poziom losowego budynku, ale Chapel (kaplica) nie może być zniszczona.

Przeciwko szpiegom można się zabezpieczyć mając swoich szpiegów wiosce. Mogą oni wykryć i zabić wrogi wywiad.

Jak oszukać szpiegów przeciwnika?

  1. Kamuflaż – Możemy ustawić fałszywą wartość poziomu jednego z budynków i przykładowo zmieniamy poziom Klasztoru na 0, a szpiedzy wroga donoszą o tym swojemu Panu.
  2. Switch Weapons – wybieramy dwa typy jednostek i zamieniamy je ze sobą. Można tak ukryć całkowicie Szlachcica.
  3. Manekiny – Ustawiamy manekiny w wiosce, aby zrobić wrażenie o wiele większej armii niż posiadamy.
  4. Wymiana – ukrywamy wszystkie informacje o wiosce i jednostkach, ale za to w zamian otrzymujemy owe informacje o wiosce z której przybył szpieg.

Przykładowy raport szpiegowski

Przykładowy raport szpiegowski

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *