Ostatnio na blogu gry H1Z1 pojawił się najnowszy wpis autorstwa James Chin’a, w którym ów człowiek tłumaczy nam jak będzie działał system AI odpowiedzialny za zmysły NPC, zarówno zombie jak i zwierząt w całej grze. 

Postacie NPC, czyli zombie jak i inne postacie z gry, zwierzęta, ocaleni etc. mają wbudowane pewne domyślne zmysły. Jeśli zaczniemy hałasować to przykładowo zombie pójdą w kierunku źródła hałasu, a taki sobie jeleń zacznie uciekać od wspomnianego źródła. Zombie mogą zacząc w tym momencie podążać za nami, albo za uciekającym jeleniem – o ile go zobaczą. Tak więc postacie NPC w grze będą reagowały różnie na podobne bodźce.

h1z1

W innej sytuacji, gdy wilk zaczyna gonić sarnę to zombie mogą również za nią podążać, albo oleją sarnę i zaczną gonić wilka. W tym momencie wilk również może przestać gonić sarnę i ruszy do ataku na zombie. W tym czasie warto wykorzystać sytuacje, gdy wszystkie te bestie są sobą zajęte i spróbować wymknąć się z danego rejonu.

Ciekawe jest to, że samo możemy spłoszyć taką sarnę i skierować ją do miasta wyciągając stamtąd wszystkich nie umarlaków. Tym samym możemy spokojnie wziąć z okolicznego sklepu potrzebne nam materiały, a zombie zajmą się zupełnie czymś innym.

Dodatkowo, gdy nasz znajomy ucieka przed hordą zombie możemy zacząć strzelać do jednego z nich i jeśli nie trafimy go w głowę od razu to może swój gniew skierować na nas i zamiast zjeść znajomego pożywi się nami.

WARTO ZOBACZYĆ  FairyLand 2: nowe MMO 3D

Brzmi ciekawie co nie?