W Where Winds Meet nie brakuje pobocznych zadań, a właśnie takie smaczki sprawiają, że gra przypomina klimatem tytuły pokroju Ghost of Yotei. Jeśli w pierwszych godzinach trochę pozwiedzałeś, mógł ci wpaść w oko quest Echoes of Old Battles. Brzmi zwyczajnie, ale w praktyce prowadzi do ciekawego zestawu łamigłówek i ukrytych przejść.
Poniżej znajdziesz pełne przejście tego zadania – od znalezienia fortu, aż po ostatni skarb.
Gdzie zacząć Echoes of Old Battles?
Na wschodniej części Verdant Wilds stoi stary fort. Przed bramą kręci się NPC, który od razu wręcza ci tę misję. Po podjęciu zadania pierwszym celem jest otwarcie głównej bramy i wejście do środka.
Wewnątrz szybko robi się gorąco – musisz rozprawić się ze strażnikami i z bossem tego miejsca, czyli Zhang Bao. Walka nie jest szczególnie podchwytliwa, ale warto mieć przygotowane leczenie.
Jak otworzyć zejście do tuneli?
Kiedy teren zostanie oczyszczony, gra postawi przed tobą kolejne zadanie: zapalenie właściwych pochodni. To one otwierają przejście pod ruinami. Liczą się tylko cztery konkretne:
- Pochodnia na arenie treningowej, gdzie walczyłeś z bossem.
- Pochodnia nad wielką czerwoną bramą, naprzeciw wejścia fortu.
- Pochodnia na południowo-zachodniej wieży.
- Pochodnia na północno-zachodniej wieży, przy głównej bramie.
Po ustawieniu ich wszystkich poprawnie odpali się krótka scenka: z ziemi na placu podniesie się okrągła płyta. Pobiegaj do niej i zrób uderzenie z wyskoku, a konstrukcja otworzy schody prowadzące w dół.
Gest potrzebny do rozwiązania łamigłówki
Zejdź do tunelu i idź korytarzem, aż trafisz na ciało leżące przy ścianie. Zbadaj je – dostaniesz gest Yanyun Oath, który jest kluczowy do dalszego etapu. Bez niego łamigłówkę można oglądać, ale nie da się jej aktywować.
Rozwiązanie zagadki na ścianach
Kolejny pokój wyróżnia się dużą statutą na środku i symbolami po bokach. Podejdź do posągu i wykonaj zdobyty wcześniej gest. To uruchomi puzzle.
Po aktywacji zobaczysz zestaw znaków na lewej i prawej ścianie. Każdy można wcisnąć lub wysunąć. Musisz ustawić tylko właściwe znaki, tak żeby jedynie te prawidłowe były podświetlone.
Kiedy układ będzie poprawny, zobaczysz cutscenkę odsłaniającą przejście do kolejnej komnaty.
Ostatnia zagadka – uruchomienie koła wodnego
Ostatnia sala wyróżnia się dużym kołem wodnym, które… stoi w miejscu. A bez jego ruchu ostatnie drzwi nie ruszą.
Rozwiązanie jest proste: przejdź przez wodospad na tyłach komnaty. Za nim znajdziesz mechanizm, który możesz uruchomić. Jedno kliknięcie i woda zacznie napędzać koło, a drzwi prowadzące dalej otworzą się.
Nagroda i zakończenie
Za drzwiami czeka pomieszczenie ze skarbem. Podejdź do wielkiej skrzyni i otwórz ją – twoją nagrodą będzie Touch of Death, jedna z najmocniejszych wczesnych umiejętności w całej grze. Po jej zdobyciu zadanie zostaje ukończone.

Pasjonat gier MMO i typowo społecznościowych aplikacji. Redaktor naczelny portalu Desercik i twórca wielu innych portali nie tylko o grach. Codziennie porusza zagadnienia związane z marketingiem internetowym na swoim prywatnym blogu. Wieczorami czas spędza z córką, a gdy zaśnie zaczynać grać… grać w to co najlepsze.




