Where Winds Meet to prawdziwa gratka dla fan贸w boss贸w – od olbrzymich World Boss贸w rozrzuconych po mapie, a偶 po wymagaj膮ce starcia w trakcie misji fabularnych. Jednym z pierwszych du偶ych wyzwa艅, jakie napotkacie, jest Puppeteer – Sheng Wu, gigant uzbrojony w halabard臋, kt贸ry patroluje p贸艂nocno-wschodni膮 cz臋艣膰 Qinghe.

Gdzie znale藕膰 Puppeteera?

Puppeteer pojawia si臋 w p贸艂nocno-wschodniej cz臋艣ci Qinghe, mniej wi臋cej w po艂owie drogi mi臋dzy Bamboo Abode a Battlecrest Slope w Verdant Wilds. Je艣li chcecie dotrze膰 do niego szybciej, mo偶ecie skorzysta膰 z punkt贸w szybkiego podr贸偶owania takich jak Northern Vow Ruins, Northern Bamboo Grove czy Bamboo Retreat Boundary Stones.

Jak pokona膰 Puppeteera?

Puppeteer ma kilka r贸偶nych atak贸w halabard膮. Najprostszy z nich to pchni臋cie do przodu, kt贸re mo偶na do艣膰 艂atwo sparowa膰. Czasami powtarza ten ruch dwukrotnie, wi臋c warto by膰 czujnym.

Jego g艂贸wna kombinacja sk艂ada si臋 z dw贸ch poziomych ci臋膰 do przodu, wiruj膮cego ataku, a nast臋pnie dw贸ch pionowych zamach贸w. Parowanie ca艂ej sekwencji jest trudne, dlatego lepiej skupi膰 si臋 na unikaniu cios贸w, je艣li nie czujecie si臋 pewnie w bloku.

Atak z艂oty Puppeteera jest zdecydowanie bardziej niebezpieczny – boss 艂aduje energi臋, wyskakuje w powietrze i nurkuje w kierunku gracza z halabard膮, zadaj膮c spore obra偶enia w okolicy. Tego ataku nie da si臋 sparowa膰, wi臋c jedynym rozwi膮zaniem jest szybki unik.

Czasem boss u偶ywa te偶 ataku z powietrza, wiruj膮c w powietrzu i uderzaj膮c halabard膮 w ziemi臋. W tym przypadku warto parowa膰 tu偶 przed uderzeniem, 偶eby zablokowa膰 obra偶enia.

Puppeteer cz臋sto zachowuje si臋 defensywnie – czasami blokuje ciosy halabard膮, a innym razem robi dodge roll, 偶eby si臋 przemie艣ci膰. Mo偶na zadawa膰 mu obra偶enia podczas blokowania, ale b臋d膮 one mniejsze. Trzeba uwa偶a膰, bo boss mo偶e w tym czasie pchn膮膰 halabard膮 do przodu, zadaj膮c obra偶enia.

Faza druga walki

Po wyczerpaniu pierwszego paska 偶ycia, na scen臋 wchodz膮 dwa mniejsze marionetkowe miniony, kt贸re atakuj膮 tylko w kierunku, w kt贸rym s膮 ustawione. Pokonanie ich sprawi, 偶e boss zn贸w stanie si臋 podatny na obra偶enia.

W tej fazie Puppeteer zyskuje kilka nowych atak贸w lub modyfikacje poprzednich. Jego g艂贸wna kombinacja teraz obejmuje szerokie ci臋cia i wiruj膮ce zamachy, zadaj膮c obra偶enia w du偶ym obszarze. Je艣li nie jeste艣cie pewni swoich umiej臋tno艣ci parowania, unikanie cios贸w jest bezpieczniejsze.

Pojawia si臋 te偶 nowy czerwony atak do sparowania – boss 艂aduje halabard臋 i wykonuje skok w waszym kierunku. Poprawny parry zadaje ogromne obra偶enia w Qi bossa.

Czasem Puppeteer tworzy wir halabard膮 nad g艂ow膮, kt贸ry wci膮ga gracza. Wtedy warto u偶y膰 Mystic Art Cloud Step, 偶eby wskoczy膰 na g艂ow臋 bossa i unikn膮膰 obra偶e艅.

Najgro藕niejszy atak Puppeteera, kt贸ry jednocze艣nie jest naj艂atwiejszy do skontrowania, to trzy uderzenia halabard膮 z g贸ry, zadawane w sta艂ym rytmie. Je艣li sparujecie ka偶dy cios, mo偶ecie mocno os艂abi膰 bossa, ale pomini臋cie parry sko艅czy si臋 du偶ymi obra偶eniami.

Faza druga zasadniczo powtarza schemat z pierwszej: paruj ataki, kt贸re mo偶na, unikaj tych, kt贸rych nie da si臋 zablokowa膰, i stopniowo obni偶aj pasek 偶ycia Puppeteera. Wytrwa艂o艣膰, cierpliwo艣膰 i odpowiednie podej艣cie do parowania oraz unikania cios贸w sprawi膮, 偶e Sheng Wu w ko艅cu padnie, a wy mo偶ecie 艣wi臋towa膰 kolejny pokonany World Boss w Where Winds Meet.

By艂 to artyku艂 z serii: Where Winds Meet
Spis tre艣ci