Vampire: The Masquerade – Bloodlines 2 od pierwszych chwil pokazuje, 偶e to nie jest zwyk艂a gra akcji. Walka odbywa si臋 w perspektywie pierwszej osoby, w wi臋kszo艣ci jest to walka wr臋cz, ale gracze maj膮 te偶 mo偶liwo艣膰 u偶ywania telekinezy na przeciwnikach i przedmiotach, co nadaje rozgrywce unikalny charakter. Opr贸cz podstawowych atak贸w, gra oferuje szereg zdolno艣ci zale偶nych od klanu, kt贸ry wybierzesz na pocz膮tku. Cho膰 mo偶na odblokowa膰 umiej臋tno艣ci innych klan贸w, wymaga to sporego czasu i zaanga偶owania.

Co to s膮 klany?

Klany w Bloodlines 2 to co艣 wi臋cej ni偶 tylko wyb贸r postaci – maj膮 wp艂yw zar贸wno na walk臋, jak i na fabu艂臋 gry. W trakcie rozgrywki zauwa偶ysz r贸偶ne cechy osobowo艣ci, a czasem te偶 fizyczne, charakterystyczne dla cz艂onk贸w konkretnych klan贸w. To pomaga lepiej zrozumie膰 艣wiat gry i interakcje z innymi wampirami.

Po zako艅czeniu samouczka, w kt贸rym musisz uciec z pocz膮tkowego mieszkania, trafiasz do momentu wyboru klanu. Ka偶dy klan posiada:

  • cztery aktywne zdolno艣ci,
  • jedn膮 pasywn膮 umiej臋tno艣膰,
  • jeden perk.

Wyb贸r klanu jest sta艂y i nieodwracalny, co w praktyce odpowiada systemowi klas w grze.

Kt贸ry klan wybra膰?

Na pocz膮tku masz sze艣膰 opcji: Brujah, Tremere, Banu Haqim, Ventrue, Lasombra i Toreador. Warto wiedzie膰, 偶e cho膰 wyb贸r klanu nie odbiera dost臋pu do zdolno艣ci innych klan贸w, pasywne umiej臋tno艣ci innych klan贸w zostaj膮 na sta艂e zablokowane.

Specjalizacje poszczeg贸lnych klan贸w:

Brujah – klasa wojownika, nastawiona na bezpo艣rednie starcia. Dysponuje wieloma umiej臋tno艣ciami AoE, a pasyw zwi臋ksza obra偶enia w walce wr臋cz. Idealny dla graczy, kt贸rzy nie lubi膮 skradania si臋.

Tremere – klan bardziej skradankowy. Pozwala teleportowa膰 si臋 po terenie i natychmiast eliminowa膰 elitarnych przeciwnik贸w dzi臋ki zdolno艣ci Blood Curse. Pasyw nie jest zbyt silny, dlatego nie jest to najlepszy wyb贸r na start.

Banu Haqim – r贸wnie偶 nastawiony na skradanie si臋. Daje mo偶liwo艣膰 lepszego kamufla偶u, umo偶liwia pojedynki jeden na jednego i kontrol臋 czasu, co u艂atwia strategiczne pozycjonowanie si臋 w walce.

Ventrue – klan dla tych, kt贸rzy chc膮 kontrolowa膰 przeciwnik贸w. Umiej臋tno艣ci pozwalaj膮 sprawi膰, 偶e wrogowie zapominaj膮 o twojej obecno艣ci lub atakuj膮 w艂asnych sojusznik贸w, co u艂atwia eliminowanie elitarnych przeciwnik贸w.

Lasombra – klan promuj膮cy walk臋 na dystans w grze nastawionej na melee. Mo偶esz zmusi膰 przeciwnik贸w do ucieczki, co u艂atwia walk臋 w otwartej przestrzeni lub przy ataku z wielu stron.

Toreador – najbardziej uniwersalny klan. Pozwala teleportowa膰 si臋, kontrolowa膰 wrog贸w, 艂atwiej eliminowa膰 ich w ukryciu i porusza膰 si臋 szybciej po nakarmieniu.

Najlepszy wyb贸r na start: Brujah lub Toreador, ze wzgl臋du na u偶yteczne pasywy i wszechstronno艣膰 w walce.

Odblokowywanie zdolno艣ci innych klan贸w

Po wyborze klanu w menu g艂贸wnym pojawia si臋 Ability Tree, gdzie wida膰 wszystkie zdolno艣ci dost臋pne dla pozosta艂ych klan贸w. Pasywy innych klan贸w pozostaj膮 zablokowane, ale mo偶na zdoby膰 ich aktywne umiej臋tno艣ci, je艣li post臋p w grze pozwoli.

Aby odblokowa膰 zdolno艣ci innych klan贸w:

  1. Pokonaj Benny鈥檈go w walce.
  2. Zdob膮d藕 pierwszy tytu艂 w Seattle.
  3. Odwied藕 kontakty dla poszczeg贸lnych klan贸w, maj膮c odpowiedni膮 ilo艣膰 punkt贸w w konkretnych typach, aby m贸c wyda膰 punkty na zdolno艣ci w drzewku.

Zdobywanie punkt贸w:

  • Mo偶esz uczestniczy膰 w wydarzeniach na mapie lub u偶ywa膰 vampire sight, aby znale藕膰 osoby z odpowiednio oznakowanym t臋tnem.
  • 呕eby zdoby膰 punkty, mo偶na karmi膰 si臋 na 艣miertelnikach – daje to 100 punkt贸w w wybranym typie.
  • Niekt贸re punkty wymagaj膮 najpierw wywo艂ania okre艣lonej emocji u ofiary przed karmieniem.

Dzi臋ki temu systemowi mo偶liwe jest rozwijanie umiej臋tno艣ci innych klan贸w, co zwi臋ksza mo偶liwo艣ci taktyczne i pozwala w pe艂ni wykorzysta膰 potencja艂 wybranego wampira w Bloodlines 2.

By艂 to artyku艂 z serii: Vampire: The Masquerade - Bloodlines 2
Spis tre艣ci