W Settlers Online przygodę Zdrajcy może odnaleźć Odkrywca, zarówno podczas krótkiej wyprawy jak i średniej, ale w przypadku krótkiej jest większa szansa na jej znalezienie.
Tym słowem wstępu zaczynamy poradnik do przygody z The Settlers Online o nazwie Zdrajcy. Na początku musimy zaczynać od strefy lądowania jak na zdjęciu poniżej. Ale z doświadczenia wiem, że lepiej przesunąć wojska z garnizonu do pozycjo G2. Tam zaczynamy od niszczenia obozu pierwszego i garnizon przestawiamy dalej.
Kliknij, aby powiększyć.
Oto małe zestawienie wojsk i strat poniesionych w walce:
Z garnizony G2 atakujemy wioskę pierwszą:
[60WŁ 40Ż] – [29R 1Ż 145K 25WŁ] [(29R)]
Z garnizony G3 atakujemy wioskę drugą i trzecią:
[60Wł 60Ż] – [55R 1Ż 75K 69WŁ] [(55R)]
[40O 40K 20Ż 60WŁ] – [150R 50Ż] [(150R)]
Atakując z garnizonu G3 warto wykorzystać możliwość blokowania na wiosce czwartej i piątej:
Czwarta:
[60O 60K 60Ż] – [1.200R 2.4R 1Ż 195K] [(202-204R)]
Piąta:
[60Ż 100WŁ] – [80R 1Ż 114K 5WŁ] [(80R)]
Z garnizony G4 atakujemy wioskę szóstą:
[100Ż 100WŁ] – [1:175R] [2:46R 2Ż 126K 26WŁ] [(221R)]
W garnizonie G4 warto zastosować blok wykorzystując wioskę siódmą i ósmą:
Wioska siódma:
[50K 150Ż] – [1.200R 2.85R 1Ż 114WŁ] [(265-284R)]
Wioska ósma:
[60K 60Ż 60WŁ 1Sir RObin 1Wielka Berta] – [1: 200R 2:110R 3:95R 105Ż ][(405R)]
Podsumowanie powyższych wartości:
[~1428R + 195K + 105Ż +114WŁ] [(1428R)] -jest to wynik, w którym nie był stosowany ani jeden blok.
Wyjaśnijmy na czym polegają bloki w Settlers Online:
Z garnizonu trzeciego blokujemy wioskę czwartą, na którą polecam posłać około 120-130Ż. Musimy teraz odczekać, najlepiej około 3-4 sekund i wysyłamy wojska na wioskę piątą.
I na czym polega sztuczka?
Otóż walka w obozie numer 5 będzie zakończona przed tą jaka rozgrywa się w obozie 4 – to działa. Ale co my z tego mamy? A to, że wojska wysłane na pozycję cztery nie poniosą żadnych strat.
Fajne?
Blokowanie obozu siódmego z garnizony G4:
Podobnie postępujemy ja w wyżej, z tym, że polecam na siódemkę posłać 1R, a na ósemkę już normalną armię. Jednak tutaj blokowanie musimy zrobić trzykrotnie.
Atak na wioskę ósmą wysyłamy, kiedy generał, który atakuje siodemkę znajdzie się między trzecią na czwartą flagą na wyznaczonej ścieżce.