The Promise of Tomorrow: Zmiany w Klasach i Nowe Wyzwania w FFXIV!

Jeśli jesteście fanami Final Fantasy XIV, to pewnie już czujecie ten dreszczyk emocji, bo wczoraj, podczas konserwacji serwerów 4 sierpnia, twórcy z Square Enix rzucili nam konkretne wieści o zmianach w patchu 7.3 – The Promise of Tomorrow. To nie jest jakaś tam drobna aktualizacja – szykuje się kulminacja głównego wątku z dodatku Dawntrail, gdzie Wojownik Światła i jego ekipa będą musieli stawić czoła zagrożeniom w Solution Nine. A do tego masa poprawek dla klas, które mogą namieszać w rozgrywce! Usiądźcie wygodnie, bo rozkminimy, co nowego wpadnie do gry, która startuje już dzisiaj o 6:00 rano czasu wschodniego USA – czyli za chwilę, ziomale!

Patch 7.3 – kulminacja i nowe wyzwania

The Promise of Tomorrow to nie byle co – to finałowy akcent fabuły Dawntrail, gdzie czeka nas epicka rozgrywka z zagrożeniami, które mogą zmienić losy świata. Aktualizacja wyląduje dzisiaj, 5 sierpnia, jak tylko serwery wrócą do gry po konserwacji. Ale to nie koniec, bo po 7.3 dostaniemy jeszcze dwie mniejsze aktualizacje jesienią. Najpierw 7.31 przyniesie ulepszenia w Cosmic Exploration i nowe bronie Phantom Relic, a potem 7.35 zaserwuje nam Deep Dungeon o nazwie Pilgrim’s Traverse, nowe questy Yok Huy Allied Society i kolejne zwariowane przygody Hildibranda. Brzmi jak przepis na mnóstwo godzin grania, więc szykujcie się na solidną dawkę contentu!

Zmiany w klasach – co się zmieni w patchu 7.3?

Kilka dni temu, zaraz po wstępnych notatkach, Square Enix podzieliło się szczegółami balansu klas na Lodestone, i powiem wam, że jest na co patrzeć! Wszystkie klasy uzdrowicieli, jak White Mage z jego Mediką czy Sage z Eukrasian Prognosis, dostały większy zasięg dla swoich czarów AoE, co super pomoże w tych szalonych zadaniach, gdzie ekipa się rozłazi po mapie.

Strzelcy, tacy jak Bard i Machinist, też dostali małe boosty w swoich rotacjach – Machiniście podkręcono zdolności typu Double Check, Drill czy Chain Saw, co da kopa w trakcie walk. A jeśli mówimy o dużych zmianach, to Reaper kradnie show – jego umiejętność Enshroud teraz ma cooldown skrócony z 15 do zaledwie 5 sekund, co pozwoli odpalić ją dwa razy podczas fazy burstu. To zmienia grę, ziomale!

Buffy i nerfy – kto zyska, a kto straci?

Nie wszyscy wyszli z tej aktualizacji z uśmiechem. Ninja dostał podbicie potencji dla cooldownów jak Dokumori czy Kunai’s Bane, a klasy typu Samurai, Dragoon i Monk mają teraz trochę większy spadek obrażeń AoE, co może wymagać od nas innej taktyki. Z kolei Viper i Pictomancer dostali lekkie cięcia – Reawaken i Comet in Black straciły na sile, choć u Pictomancera combo Hammer Stamp dostało mały buff, żeby to jakoś zrównoważyć. To już druga duża aktualizacja, gdzie Pictomancer jest tuningowany po feedbacku graczy po patchu 7.2, więc widać, że twórcy próbują go ustawić w ryzach z innymi DPS-ami.

Co z resztą ekipy?

Nie wszyscy dostali zmiany. Dancer, Black Mage i wszystkie klasy tanków poszły na urlop od poprawek w tym patchu. Ale Summoner i Red Mage dostali boosty do swoich czarów, żeby nadążyć za Black Mage’em i Pictomancerem – zwłaszcza że ich zdolności wskrzeszania są super na trudniejszych zadaniach, ale teraz ich obrażenia też dostaną kopa. Machiniści wciąż mają nierozwiązane problemy z rotacją AoE, ale te nowe zmiany i tak powinny sprawić, że niektóre klasy będą się lepiej klepać. A uzdrowiciele jak White Mage, Scholar i Sage też dostali podbicie potencji, żeby lepiej równoważyć się z Astrologianem, który dzięki Divination i innym buffom party trochę za bardzo ciągnął damage w porównaniu do reszty.

Dlaczego to takie ważne?

Te zmiany to nie tylko cyferki – to sposób, żeby każda rola w Final Fantasy XIV czuła się dobrze zbalansowana. Twórcy podkręcili potencję różnych akcji, żeby DPS-y lepiej radziły sobie z AoE, a uzdrowiciele mieli łatwiej w rozproszonych ekipach. Reaper z tym nowym Enshroudem to teraz maszyna do burstdamagu, a nerfy dla Vipera i Pictomancera pokazują, że Square Enix chce, żeby nikt nie dominował za bardzo. Dla mnie, jako fana, to super – lubię, jak gra daje mi wybór i zmusza do myślenia nad taktyką. A wy, ziomale, co sądzicie o tych zmianach? Która klasa was jara po patchu 7.3? Dajcie znać w komentarzach, bo ja już nie mogę się doczekać, żeby przetestować to na serwerach!

Może Cię zainteresować

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *