Jednym z kluczowych elementów każdego RPG jest rozwijanie postaci i dopasowywanie jej do własnego stylu gry. To właśnie tworzenie buildów i zdobywanie doświadczenia sprawia, że gra w RPG wciąga na długie godziny. W The Outer Worlds 2 ten mechanizm wciąż istnieje, choć całość jest trochę bardziej kompaktowa niż w pierwszej części, co odzwierciedla też długość samej gry.

Wiele osób zastanawia się, jak wygląda maksymalny poziom postaci w sequelu, szczególnie po kontrowersjach związanych z level capem w pierwowzorze. W Outer Worlds 2 maksymalny poziom to 30. Dla niektórych może to być zaskoczenie, ale jest to w zasadzie zgodne z oryginałem – w pierwszej części gra zaczynała od niższego limitu, który później zwiększono aż do poziomu 99 w edycji Spacer’s Choice.

Dlaczego limit pozostał stosunkowo niski? Podobnie jak w pierwszej odsłonie, Outer Worlds 2 nie jest ogromnym, otwartym RPG. Twórcy z Obsidian Entertainment zaprojektowali grę jako zwarty, przemyślany świat, w którym większość graczy może zdobyć pełne doświadczenie, eksplorując główną fabułę i poboczne misje, bez potrzeby żmudnego grindowania przeciwników dla samego XP.

Dla tych, którzy osiągną maksymalny poziom 30, przewidziana jest nagroda w postaci trofeum i osiągnięcia nazwanych po prostu „Level 30”. To fajny smaczek dla graczy, którzy lubią kończyć grę w 100%.

A co z przyszłością level capu? Na razie Obsidian nie ogłosił planów podwyższania maksymalnego poziomu. Możliwe jednak, że jeśli gra doczeka się dodatków, tak jak pierwsza część, limit mógłby zostać zwiększony, aby gracze, którzy osiągnęli max level, mieli nowe wyzwania w nowych lokacjach i misjach. Na razie to jednak tylko spekulacje – nic nie jest oficjalnie potwierdzone.

Jak tylko pojawią się nowe informacje, na pewno damy znać. Kto wie, być może kiedyś zobaczymy Outer Worlds 2: Auntie’s Choice z level capem podniesionym do 99, tak jak w przypadku edycji Spacer’s Choice pierwszej części.

Był to artykuł z serii: The Outer Worlds 2