PEAK ro nie jest zwykła gra platformowa – tu każdy krok, każdy skok i każda decyzja mogą decydować o Twoim życiu. Zmęczenie, zimno, trucizny i niebezpieczne przeszkody czekają na każdym zakręcie, a gra potrafi jeszcze dorzucić niespodzianki, jak znikające półki czy Jumping Devastatory, które wystawią Twoje umiejętności na próbę.
Na szczęście, w PEAK nie jesteś zdany tylko na refleks. Twoje wyposażenie, planowanie tras i umiejętne korzystanie z przedmiotów często decydują o tym, czy przetrwasz kolejną sekcję. Poniżej znajdziesz szczegółowy opis wszystkich biomów, główne zagrożenia i porady, które pomogą Ci nie tylko dotrzeć na szczyt, ale i przeżyć całą przygodę.
Shore – początek przygody
Główne zagrożenia: brak
Inne zagrożenia: jeżowce, rośliny trujące, eksplodujące zarodniki
Pierwszy biom, Shore, zaczyna się na skalistej plaży obok wraku samolotu. Tu zbierasz swój pierwszy ekwipunek i uczysz się podstaw wspinaczki. Chociaż zagrożenia są stosunkowo niewielkie, warto pamiętać o kilku rzeczach:
- Jeżowce – każde ich dotknięcie powoduje obrażenia i może zatruć.
- Trujące rośliny i przedmioty – oznaczone fioletowym lub jasnozielonym kolorem.
- Eksplodujące zarodniki – rzadkie, ale zadają sporo obrażeń i mogą zrzucić Cię ze skały.
- Mosty – mogą się zawalić. Jeśli usłyszysz skrzypienie, ruszaj w stronę końca i przygotuj się do wspinaczki.
Tropics – bujny i zdradliwy drugi biom
Główne zagrożenia: deszcz
Inne zagrożenia: pszczoły, jeżowce, kolczaste liany, zarodniki, trucizny
Tropics to pierwszy prawdziwy test Twoich umiejętności. Wyższe szczyty i nowe niebezpieczeństwa wymagają planowania:
- Unikaj kolczastych lian i pszczelich uli – pszczoły atakują, gdy podejdziesz za blisko.
- Deszcz utrudnia wspinaczkę na zewnątrz, wnętrza pozostają suche.
- Po lianach i drzewach można się poruszać, ale łatwo spaść.
Przed wejściem do Tropics warto ocenić teren i zaplanować trasę z punktu widokowego przy ognisku w Shore.
Alpine – zimno i wiatr
Główne zagrożenia: lodowaty wiatr
Inne zagrożenia: lodowe kryształy
Alpine to królestwo zimna i śniegu. Tutaj musisz uważać na efekt odmrożenia (Frostbite). Burze śnieżne i lodowe kryształy mogą szybko skończyć przygodę:
- Winterberry – szukaj krzewów, to jedyne jedzenie w tym biomie, jeśli nic nie zabrałeś z poprzednich.
- Niebieskie lodowe kryształy – nie dotykaj ich, bo zwiększają ryzyko odmrożeń.
- Latarnia z wraku samolotu – ogrzewa i zmniejsza efekt zimna, ale zużywa ładunek.
- Pakiety grzewcze – zostaw je na Alpine, świetnie się przydadzą.
- Gorące źródła – idealne miejsca na odpoczynek i leczenie odmrożeń.
Caldera – ognisty poziom poziomy
Główne zagrożenia: podnosząca się lawa
Inne zagrożenia: eksplozje ognia
Caldera zmienia zasady gry – zamiast pionowej wspinaczki, poruszasz się między wyspami.
- Unikaj najniższej warstwy – lawa zadaje obrażenia, a eksplozje ognia uderzają w Staminę.
- Łańcuchy i Shelf Shrooms pomagają przemieszczać się bez utraty wytrzymałości.
- Leczenie obrażeń od ognia – użyj apteczki lub Cure-All.
The Kiln – finałowa wspinaczka
Główne zagrożenia: lawa, długie segmenty wspinaczkowe
Inne zagrożenia: płonące powierzchnie
Ostatni biom zamyka przygodę. Wspinaczka odbywa się wewnętrzną ścianą wulkanu.
- Unikaj lawy i płonących powierzchni.
- Dolna część zawiera półki i wnęki, które umożliwiają odpoczynek.
- Druga połowa to intensywna wspinaczka – przydadzą się Energy drinki, lizaki, łańcuchy i liny.
- Na szczycie wezwij helikopter i ukończ PEAK.

Pasjonat gier MMO i typowo społecznościowych aplikacji. Redaktor naczelny portalu Desercik i twórca wielu innych portali nie tylko o grach. Codziennie porusza zagadnienia związane z marketingiem internetowym na swoim prywatnym blogu. Wieczorami czas spędza z córką, a gdy zaśnie zaczynać grać… grać w to co najlepsze.

