PEAK ro nie jest zwykła gra platformowa – tu każdy krok, każdy skok i każda decyzja mogą decydować o Twoim życiu. Zmęczenie, zimno, trucizny i niebezpieczne przeszkody czekają na każdym zakręcie, a gra potrafi jeszcze dorzucić niespodzianki, jak znikające półki czy Jumping Devastatory, które wystawią Twoje umiejętności na próbę.

Na szczęście, w PEAK nie jesteś zdany tylko na refleks. Twoje wyposażenie, planowanie tras i umiejętne korzystanie z przedmiotów często decydują o tym, czy przetrwasz kolejną sekcję. Poniżej znajdziesz szczegółowy opis wszystkich biomów, główne zagrożenia i porady, które pomogą Ci nie tylko dotrzeć na szczyt, ale i przeżyć całą przygodę.

Shore – początek przygody

Główne zagrożenia: brak
Inne zagrożenia: jeżowce, rośliny trujące, eksplodujące zarodniki

Pierwszy biom, Shore, zaczyna się na skalistej plaży obok wraku samolotu. Tu zbierasz swój pierwszy ekwipunek i uczysz się podstaw wspinaczki. Chociaż zagrożenia są stosunkowo niewielkie, warto pamiętać o kilku rzeczach:

  • Jeżowce – każde ich dotknięcie powoduje obrażenia i może zatruć.
  • Trujące rośliny i przedmioty – oznaczone fioletowym lub jasnozielonym kolorem.
  • Eksplodujące zarodniki – rzadkie, ale zadają sporo obrażeń i mogą zrzucić Cię ze skały.
  • Mosty – mogą się zawalić. Jeśli usłyszysz skrzypienie, ruszaj w stronę końca i przygotuj się do wspinaczki.

Tropics – bujny i zdradliwy drugi biom

Główne zagrożenia: deszcz
Inne zagrożenia: pszczoły, jeżowce, kolczaste liany, zarodniki, trucizny

Tropics to pierwszy prawdziwy test Twoich umiejętności. Wyższe szczyty i nowe niebezpieczeństwa wymagają planowania:

  • Unikaj kolczastych lian i pszczelich uli – pszczoły atakują, gdy podejdziesz za blisko.
  • Deszcz utrudnia wspinaczkę na zewnątrz, wnętrza pozostają suche.
  • Po lianach i drzewach można się poruszać, ale łatwo spaść.

Przed wejściem do Tropics warto ocenić teren i zaplanować trasę z punktu widokowego przy ognisku w Shore.

Alpine – zimno i wiatr

Główne zagrożenia: lodowaty wiatr
Inne zagrożenia: lodowe kryształy

Alpine to królestwo zimna i śniegu. Tutaj musisz uważać na efekt odmrożenia (Frostbite). Burze śnieżne i lodowe kryształy mogą szybko skończyć przygodę:

  • Winterberry – szukaj krzewów, to jedyne jedzenie w tym biomie, jeśli nic nie zabrałeś z poprzednich.
  • Niebieskie lodowe kryształy – nie dotykaj ich, bo zwiększają ryzyko odmrożeń.
  • Latarnia z wraku samolotu – ogrzewa i zmniejsza efekt zimna, ale zużywa ładunek.
  • Pakiety grzewcze – zostaw je na Alpine, świetnie się przydadzą.
  • Gorące źródła – idealne miejsca na odpoczynek i leczenie odmrożeń.

Caldera – ognisty poziom poziomy

Główne zagrożenia: podnosząca się lawa
Inne zagrożenia: eksplozje ognia

Caldera zmienia zasady gry – zamiast pionowej wspinaczki, poruszasz się między wyspami.

  • Unikaj najniższej warstwy – lawa zadaje obrażenia, a eksplozje ognia uderzają w Staminę.
  • Łańcuchy i Shelf Shrooms pomagają przemieszczać się bez utraty wytrzymałości.
  • Leczenie obrażeń od ognia – użyj apteczki lub Cure-All.

The Kiln – finałowa wspinaczka

Główne zagrożenia: lawa, długie segmenty wspinaczkowe
Inne zagrożenia: płonące powierzchnie

Ostatni biom zamyka przygodę. Wspinaczka odbywa się wewnętrzną ścianą wulkanu.

  • Unikaj lawy i płonących powierzchni.
  • Dolna część zawiera półki i wnęki, które umożliwiają odpoczynek.
  • Druga połowa to intensywna wspinaczka – przydadzą się Energy drinki, lizaki, łańcuchy i liny.
  • Na szczycie wezwij helikopter i ukończ PEAK.
Był to artykuł z serii: PEAK
Spis treści