W Monster Hunter Wilds jednym z najciekawszych i najbardziej satysfakcjonujących elementów walki jest możliwość rozbijania potworów na części. Nie chodzi tu tylko o efekt wizualny – to ważny element taktyki, który pozwala osłabić przeciwnika, zdobyć rzadkie materiały i otworzyć sobie drogę do zwycięstwa.

Jak rozbijać potwory na części?

Żeby rozbić potwora na części, trzeba regularnie uderzać w konkretne fragmenty jego ciała – głowę, skrzydła, łapy czy ogon. Liczy się precyzja i konsekwencja. Jeśli będziesz trafiać ciągle w to samo miejsce, w końcu pojawi się komunikat o rozbiciu części po prawej stronie ekranu.

Każdy gatunek reaguje inaczej – niektóre bestie mają wyjątkowo twarde pancerze, inne łatwo tracą skrzydła lub kolce. Obserwuj ich zachowanie i wygląd – gdy zobaczysz pęknięcia, uszkodzoną skórę albo gdy potwór zacznie się chwiać, wiesz, że jesteś blisko celu.

Dlaczego warto rozbijać potwory?

Rozbijanie części to nie tylko efektowne momenty w walce, ale też konkretne korzyści. Gdy zniszczysz skrzydła, potwór ma problem z lataniem; trafienia w głowę mogą go ogłuszyć lub przewrócić, co daje ci kilka sekund przewagi.

Po polowaniu gra nagradza cię dodatkowymi materiałami za każdą część, którą udało się rozbić. W poprzednich częściach serii niektóre rzadkie komponenty można było zdobyć wyłącznie w ten sposób, więc im więcej fragmentów rozwalisz, tym większe szanse na wartościowe nagrody.

Jak skuteczniej rozbijać potwory?

Klucz tkwi w odpowiednim doborze broni i typu obrażeń. W grze występują dwa podstawowe rodzaje: sieczne (Sever) i obuchowe (Blunt). Jeśli chcesz odrąbać ogon, potrzebujesz broni tnącej, jak miecz czy kusza z ostrzem. Ale jeśli celujesz w pancerz lub głowę, dużo lepiej sprawdzi się młot albo róg, które potrafią rozbić twarde części ciała.

Każdy fragment potwora ma tzw. wartość podatności (HZV) – im wyższa, tym łatwiej zadać obrażenia i rozbić ten element. Dlatego przed walką warto sprawdzić w bestiariuszu, na co dany potwór jest najbardziej wrażliwy.

Nie zapominaj też o umiejętnościach. W serii Monster Hunter często pojawia się talent Partbreaker, który zwiększa obrażenia zadawane poszczególnym częściom potworów i ułatwia ich rozbijanie. Choć w wersji beta Wilds jeszcze go nie było, wszystko wskazuje na to, że pojawi się w pełnej edycji gry.

Był to artykuł z serii: Monster Hunter Wilds
Spis treści