Metal Gear Solid Delta: Snake Eater to odświeżona wersja kultowego klasyka Hideo Kojimy, w której znajdziemy zarówno wierne odtworzenie fabuły, jak i szereg usprawnień technicznych. Jednym z bardziej zapadających w pamięć fragmentów kampanii jest infiltracja bazy wojskowej Groznyj Grad. To właśnie tutaj Snake musi zdobyć mundur radzieckiego oficera – zadanie proste tylko z pozoru, bo wymaga sprytu, cierpliwości i znajomości otoczenia. Przebranie to pozwala na poruszanie się po bazie bez wzbudzania podejrzeń i jest kluczowe dla kontynuacji misji.
Kim jest Reikov i jak go rozpoznać?
Mundur, którego potrzebujemy, należy do Majora Reikova – postaci wyjątkowej, bo będącej lekkim „mrugnięciem okiem” w stronę fanów serii. Twórcy nadali mu wygląd wyraźnie inspirowany Raidenem z innych odsłon Metal Gear Solid. To sprawia, że identyfikacja Reikova jest banalnie prosta – jako jedyny oficer w całym kompleksie wyróżnia się długimi, jasnymi włosami i delikatniejszą sylwetką niż reszta żołnierzy. Znajdziemy go w części kompleksu oznaczonej jako Weapons Lab East.
Jak przejąć mundur Reikova?
Aby zdobyć przebranie, musimy zająć się samym Reikovem, ale należy to zrobić w sposób przemyślany, aby nie podnieść alarmu. Najlepsza metoda to podążanie za nim aż do momentu, gdy znajdziemy się w miejscu odizolowanym od innych strażników. Wtedy możemy skorzystać z techniki CQC (Close Quarters Combat), czyli charakterystycznego dla Snake’a chwytu i obezwładnienia przeciwnika.

Alternatywą dla brutalnej siły jest zastosowanie paralizatora ukrytego w papierosach – ten gadżet można zdobyć wcześniej w lokacji Graniny Gorki Lab B1 (West). Jeśli jednak nie mieliśmy okazji go podnieść, inną opcją jest ściereczka nasączona środkiem usypiającym, schowana w pokoju socjalnym na piętrze pod stołem. Warto pamiętać, że działa ona nieco wolniej niż paralizator, ale efekt końcowy pozostaje ten sam.
Eliminacja strażników – szybsze, ale ryzykowne rozwiązanie
Jeżeli gracz woli działać bardziej bezpośrednio, istnieje opcja wcześniejszego pozbycia się wszystkich innych żołnierzy w okolicy. Dzięki temu nie ma ryzyka, że ktoś zauważy nasz atak na Reikova. Trzeba jednak pamiętać o konieczności ukrywania ciał, by system alarmowy bazy nie został aktywowany – w przeciwnym razie możemy narazić się na długą i trudną wymianę ognia, co kompletnie burzy ideę skradanki.
Co dalej po obezwładnieniu Reikova?
Kiedy Major zostanie już ogłuszony lub uśpiony, należy pochwycić jego ciało i przeciągnąć je na piętro wyżej, przez pomieszczenie socjalne aż do szatni znajdującej się w kolejnym pokoju. To właśnie tam uruchamia się charakterystyczna dla serii scenka przerywnikowa – Snake przebiera się w mundur Reikova, a nieprzytomny oficer zostaje zamknięty w jednej z szafek. Od tego momentu mamy pełną swobodę kontynuowania misji w nowej tożsamości.

Pasjonat gier MMO i typowo społecznościowych aplikacji. Redaktor naczelny portalu Desercik i twórca wielu innych portali nie tylko o grach. Codziennie porusza zagadnienia związane z marketingiem internetowym na swoim prywatnym blogu. Wieczorami czas spędza z córką, a gdy zaśnie zaczynać grać… grać w to co najlepsze.

